ה-FCC: עלות גבוהה היא אחד החסמים העיקריים בפני אימוץ הפס הרחב על ידי הציבור האמריקני

רשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב פרסמה ממצאי סקר שנועד לבדוק מדוע ל-93 מיליון אמריקנים אין גישה לאינטרנט מהיר ● שתי סיבות נוספות שציינו חלק מ-5,000 המשיבים לסקר הן חוסר התמצאות, והיעדר רלבנטיות של חיבור מהיר לאינטרנט ● בחודש הבא יגיש ה-FCC לקונגרס תכנית מפורטת להגברת החדירה של האינטרנט המהיר

העלות הגבוהה היא אחת הסיבות העיקריות לכך של-93 מיליון אמריקנים אין גישה מהירה לאינטרנט בפס רחב – כך על פי ממצאי סקר שערכה לא מכבר רשות התקשורת הפדרלית (FCC) בארה"ב. ג'וליוס גנשובסקי, יו"ר ה-FCC, אמור להתייחס לממצאים בנאום שיישא היום (ג') במכון ברוקינגס.

לקרוב לשליש מאוכלוסיית ארה"ב אין גישה לאינטרנט מהיר בפס רחב. מתוך שאיפה להגדיל את שיעור החדירה של הפס הרחב, הטיל הקונגרס האמריקני על ה-FCC לגבש אסטרטגיה מפורטת שתאפשר להציע גישה מהירה ולא יקרה לאינטרנט מהיר. את התוכנית אמורים אנשי FCC להגיש לקונגרס ב–17 במרץ.

על מנת להבין את הסיבות לכך שאמריקנים כה רבים נמנעים מלהתחבר לאינטרנט בפס רחב, ערך ה-FCC בסוף 2009 סקר צרכנים בקרב למעלה מ-5,000 בני אדם. בסקר נמצאו שלושה חסמים עיקריים שפוגעים באימוץ הפס הרחב: עלות, התמצאות ורלוונטיות. מבחינת העלות, כ-36% מבין המשיבים (אשר מייצגים כ-28 מיליון בני אדם) ציינו, כי אינם מתחברים לאינטרנט בפס רחב מהבית משום שדמי המנוי החודשיים גבוהים מדי, או שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש מחשב, או שדמי ההתקנה גבוהים מדי; באשר להתמצאות, כ-22% מבין המשיבים (אשר מייצגים כ-17 מיליון בני אדם) ציינו, כי הם אינם מתחברים לאינטרנט בפס רחב משום שחסרות להם מיומנויות בתחום הדיגיטלי או בשל חשש מהסכנות האורבות ברשת; באשר לרלוונטיות, כ-19% מבין המשיבים (אשר מייצגים כ-15 מיליון בני אדם) ציינו, כי אינם מתחברים לאינטרנט בפס רחב משום שאין להם צורך בכך.

בכוח המשימה אשר מופקד על גיבוש התוכנית של ה-FCC להחדרת הפס רחב העריכו עוד לפני שפורסמו תוצאות הסקר, כי העלות והיעדר המיומנות הם החסמים העיקריים בפני אימוץ הפס הרחב. ואכן, בקרב משפחות מעוטות הכנסה נמצא שיעור נמוך יחסית של התחברות לאינטרנט מהיר. מהסקר עולה, כי רק ל-40% ממשקי הבית שהכנסתם נמוכה מ-20 אלף דולרים לשנה יש גישה לאינטרנט מהיר, בהשוואה ל-91% ממשקי הבית שהכנסתם גבוהה מ-75 אלף דולרים לשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים