בכיר מאורקל יחליף את דיאן גרין כמנכ"ל הענן של גוגל

תומס קוריאן, לשעבר נשיא באורקל לפיתוח מוצר יחליף את גרין ● גרין ייסדה עם בעלה, מנדל רוזנבלום לפני שני עשורים את VMware

תומס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד. צילום: יח"צ

דיאן גרין, מייסדת VMware, שבשלוש שנים האחרונות שימשה כמנכ"לית Google Cloud, תעזוב את תפקידה בינואר הקרוב. מחליפה יהיה תומס קוריאן, שעד לפני כמה שבועות היה  מס' 4 באורקל והסתכסך עם לארי אליסון, מייסד החברה.

גרין כתבה בבלוג שלה ביום ו' כי היא מתכננת להתפטר מתפקידה בינואר, לדבריה, "לאחר שלוש שנים נהדרות, כאשר הצטרפתי לענן של גוגל בדצמבר 2015, אמרתי לבני משפחתי ולחברי כי זה יהיה תפקיד אותו אמלא משך שנתיים. עכשיו, אחרי שלוש שנים שלא יאומנו מבחינת הריגוש והתפוקתיות, הגיע הזמן לפנות אל התשוקות שהיו לי זמן רב סביב נושאי הדרכה וחינוך". גרין תישאר חברה בדירקטוריון אלפאבית, חברת האם של גוגל.

קוריאן ניצב בפני אתגר לא פשוט: את השוק של הענן מובילה AWS עם נתח שוק של 34%, לאחריה מיקרוסופט עם 14% וגוגל ויבמ אוחזות, כל אחת מהן, בנתח שוק של 7%. המתחרים של גוגל בענן המשיכו לעלות על ענקית האינטרנט. מיקרוסופט רשמה עלייה של 76% בהכנסותיה ברבעון האחרון, בעוד ש-AWS ראתה עלייה במכירותיה בשיעור של 46% באותה תקופה – כך על פי Synergy Research.

דיאן גרין, מנכ"לית Google Cloud. צילום: יח"צ

דיאן גרין, מנכ"לית Google Cloud. צילום: יח"צ

הגיע למסלול התנגשות בלתי נמנע עם אליסון

גוגל אינה מפרסמת בנפרד את ההכנסות של Google Cloud, אולם בקטגוריה של "הכנסות אחרות", הכוללת שירותי ענן ויישומים, Google Play וחומרה, נרשם גידול של 29.2% ברבעון השלישי.

בתחילת אוקטובר – קוריאן, נשיא באורקל לפיתוח מוצר, התפטר מהחברה – כך
הודיעה ענקית ה-IT לרשות האמריקנית לניירות ערך – ה-SEC. זאת, בניגוד להודעות החברה כמה וכמה פעמים, שלפיהן הוא לקח "פסק זמן" קצר וישוב לעבודה בקרוב. קוריאן הודיע לצוותו לפני מספר שבועות כי הוא לוקח "פסק זמן ממושך" מעבודתו – הודעה שהדאיגה את שותפי החברה, ששיבחו את ניסיונו וכישרונו בהובלת מוצרי אורקל. לאחר ההודעה אז, דובר אורקל אמר כי "אנחנו מצפים שיחזור בקרוב". פרישתו של קוריאן הגיעה כשעסקי הענן של אורקל מדשדשים, עם צמיחה איטית ורמזים לכך שהיא מציגה נתוני מכירות מוטעים.

קוריאן, בן 51, כך דובר בחברה ומחוצה לה, הגיע למסלול התנגשות בלתי נמנע עם אליסון, מייסד אורקל וכיום יו"ר וסמנכ"ל הטכנולוגיה שלה. לפי מקורבים, מדובר בסכסוך עסקי-טכנולוגי רווי יצרים ורגשות, עם חילוקי דעות לגבי אסטרטגיית הענן של אורקל והדרך להתמודד עם אתגרים טכניים שנלווים למעבר יישומי ה-ERP של החברה לתשתיות הענן שלה.

על פי המקורבים, הסכסוך והעזיבה המתוקשרת בעקבותיה נבעו מהבדלים תהומיים בהשקפות שלו ושל אליסון לגבי עסקי הענן של אורקל. כך, קוריאן ואליסון נכנסו לסדרת עימותים שהלכה ותפחה, לאחר שקוריאן רצה שתוכנות אורקל ירוצו לא רק על הענן של החברה, אלא גם על עננים ציבוריים של יריבותיה – ובראשן AWS של אמזון ו-Azure של מיקרוסופט – במטרה להרחיב ולגוון את עסקי התוכנה שלה. אליסון, על פי המקורבים, התנגד לעמדה זו.

חבילת פיצוי בשווי של כמעט 36 מיליון דולר

בשנה שעברה קיבל קוריאן חבילת פיצוי בשווי של כמעט 36 מיליון דולר. לא היה לו חוזה עבודה באורקל והוא לא קיבל פיצויים בשל פרישתו. עם זאת, יש לו מניות ואופציות של החברה בשווי של יותר מ-40 מיליון דולר.

בנובמבר 2015 גרין – טכנולוגית ויזמית מכובדת מעמק הסיליקון – מונתה לנהל את עסקי הענן של גוגל. אנליסטים ציינו אז כי מדובר בצעד המעיד על השינוי שענקית החיפוש רוצה בו, שכן אמזון מובילה בפער משמעותי את שוק מחשוב הענן, כשנתח השוק שלה לתחום גדול יותר מנתח השוק המצטבר של מתחרותיה העיקריות: מיקרוסופט, יבמ וגוגל.

בטרם מונתה לתפקיד, גרין הייתה חברת הנהלת גוגל שלוש שנים. היא החליפה בתפקיד את סונדאר פיצ'אי, שמונה למנכ"ל גוגל, עת הוקם תאגיד הענק החדש, אלפבית.

גרין ובעלה, מנדל רוזנבלום, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד, ייסדו את VMware בשנת 1998. רוזנבלום שימש מנהל טכנולוגיות ראשי בחברה. חלק ממחקרו היווה את הבסיס הטכנולוגי לבניית VMware. גרין שימשה מנכ"לית VMware עד שפוטרה ביולי 2008, בשל עימותים מתמשכים עם ג'ו טוצ'י, אז מנכ"ל EMC.

גרין היא בעלת תואר שני באדריכלות ימית מ-MIT ובמדעי המחשב מאוניברסיטת ברקלי. שותפים עסקיים של הענן של גוגל אמרו ל-CRN כי גרין הצליחה בתפקידה בכך שלקוחות ארגוניים גדולים החלו להתייחס לענן של גוגל כחלופה ל-AWS של אמזון ול-AZURE של מיקרוסופט – אולם היא נכשלה בבניית אקו-סיסטם איתנה של שותפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים