שינוי באינסטגרם: חשבונות, קישורים, תגובות ולייקים מזויפים יוסרו מהשירות

הרשת החברתית מבוססת הצילומים והסטוריז יוצאת למלחמה בזיופים מטעמים שונים ומשונים על הפלטפרומה שלה, שנמצאת בבעלותה של מי שהסתבכה עד צוואר בנושא זה בדיוק - פייסבוק

אינסטגרם. צילום: BigStock

אינסטגרם אישרה בימים אלו כי תפעל נגד חשבונות שמספקים לייקים, תגובות ועוקבים לא אותנטיים. בעדכון לקווים המנחים של הקהילה ולתנאי השימוש בה (Community Guidelines and Terms of Use), כתבה הרשת החברתית המצולמת שנמצאת בבעלות פייסבוק, כי כלי למידת מכונה ובינה מלאכותית חדשים שפיתחה יסייעו לה למנוע פעילות לא אותנטית שנוצרה מחשבונות מזויפים שכאלו.

אינסטגרם טוענת כי כלי הלמידה הממוחשבת שבנתה יעזרו לה לזהות אילו חשבונות עוסקים בהפצת לינקים מזויפים, ובפיזור לייקים ותגובות שאינם אותנטיים, כמו גם סימוני מעקב לא מקוריים, על הפלטפורמה שלה, ולהסיר אותם באופן אוטומטי.

לאחר כניסת השינויים לתוקף, מזהירה אינסטגרם, משתמשים אשר שיתפו את פרטי החשבון שלהם עם יישומי צד שלישי יצטרכו לאפס את הסיסמה שלהם, בכדי לעזור באותו יעד של ניקוי הפלטפורמה.

משתמשים אלו יקבלו התראה בתוך היישום, ובה תודיע להם הרשת החברתית שחשבונם שימש ליצירת פעילות לא אותנטית בפלטפורמה. תהליך ההסרה יהיה שלם, לאחר שמשתמש יתחבר אל אינסטגרם ויחליף את סיסמת החשבון שלו. אינסטגרם הזהירה כי לאחר איפוס זה יהיו משתמשים מסוימים שיחושו בשינוי בחווית השימוש בה.

כוכבת באינסטגרם. קים קרדשיאן. צילום: BigStock

כוכבת באינסטגרם. קים קרדשיאן. צילום: BigStock

על influencers ו-nanoinfluencers

הדברים מגיעים בעיקר משום שאינסטגרם צמחה לכדי פלטפורמה שבה עושים שימוש אנשים המגודרים כ"משפיעים" (influencers) – אם תרצו הסלבס של עידן האונליין הנוכחי – ומותגים בכדי לשווק מוצרים באופן נרחב. אבל יש עוד השלכות סביב אותו עניין שיווקי דרך אינסטה – העדכון האחרון שעליו מבשרת כעת אינסטגרם מגיע לאחר פרסום מהשבוע שעבר של כתבה בניו יורק טיימס, שבה הוצגה תופעה המכונה nanoinfluencers, שאופיינית כיום במדיה החברתית.

המונח 'nanoinfluencer', כך הסביר העיתון, מתייחס למשתמש שיש לו לא יותר מ-1,000 עוקבים על כל פלטפורמה שבה הוא משתמש, אבל שהוא מסוגל לייצר קונים ועוקבים חדשים למוצרים על ידי המלצה עליהם.

חברות משתמשות באנשים "פשוטים" לכאורה אלו, שמוכנים לפרסם מוצרים במדיה החברתית. העובדה שהם לא מפורסמים ונערצים היא דווקא אחת התכונות שהופכות אותם לרצויים בעיניי החברות, שמעוניינות לשווק את המוצר המסוים שלהן. כאשר דמויות לכאורה אותנטיות אלו ממליצות על למשל קרם פנים או מותג משקפיים כלשהו באינסטגרם, העדות שלהם נתפשת כאמיתית, כאילו מדובר בהמלצה טובה מחבר.

מותגים נהנים לעבוד עם אנשים אלו, כי לרוב הם לא דורשים הרבה בכדי לבצע את השיווק הסמוי הזה – קבלת המוצרים המפורסמים בחינם או עמלה קטנה כתמורה מספקים את ה-nanos בדרך כלל ומגייסים אותם למאמץ השיווקי.

המעיין הוא שאינטסגרם הרי כבר טענה בעבר שהיא נוקטת בצעדים להסרת חשבונות מזויפים, אבל כעת, זו הפעם הראשונה שהיא מתחילה לפעול כנגד האינטראקציות הללו עם משתמשים "פשוטים" לצורך השיווק מהסוג הנ"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים