יאהו! תשלב הודעות מטוויטר במערך האתרים שלה
במסגרת שיתוף הפעולה, יוכלו הגולשים לצפות בציוצים היישר מהאתרים של יאהו!, ואף לפרסם הודעות משלהם בטוויטר מבלי לעזוב אותם ● בהמשך השנה תציג יאהו! הודעות מטוויטר גם בנכסים מקוונים נוספים, ובהם שירות הדואר שלה ואתרים שעוסקים בספורט, בידור וכספים
בניסיון להגדיל את כוח המשיכה של הנכסים המקוונים, מתכוונים ביאהו! (!Yahoo) לשלב את הרשת החברתית טוויטר (Twitter) במערך האתרים של החברה. במסגרת שיתוף הפעולה, יוכלו הגולשים לצפות בהודעות הקצרות, בנות 140 התווים, שמפיצים משתמשי טוויטר היישר מהאתרים של יאהו!, ואף לפרסם הודעות משלהם מבלי לעזוב אותם.
יאהו! הודיעה, כי החל מאתמול (ג') מוצגות בתוצאות החיפוש באתר גם ציוצים עדכניים במגוון נושאים. זהו אחד היישומים הראשונים של היכולות לחיפוש בזמן אמת שעליהן הודיעו בשנה שעברה, בנפרד, הן גוגל (Google) והן מיקרוסופט (Microsoft), בעקבות הסכמים שחתמו עם טוויטר. בהמשך השנה תציג יאהו! הודעות מהרשת החברתית בנכסים מקוונים נוספים, ובהם שירות הדואר שלה ואתרים שעוסקים בספורט, בידור וכספים.
מנהלי יאהו! מסרו, כי החברה מחפשת דרכים שיאפשרו להציג ציוצים רלוונטיים לכל נכס, כדי שלצד ידיעה על אירוע ספורט מסוים יופיעו, למשל, הודעות טוויטר שעוסקות באותו אירוע. "אנחנו שואפים להציג הודעות בהקשר מדויק לכל תוכן", אמר ג'ים סטונהם, סגן נשיא לקהילות ביאהו!
המהלך הוכרז חודשים ספורים לאחר שהחברה הודיעה על הסכם דומה עם פייסבוק (Facebook) – הרשת החברתית המובילה בעולם.
הן פייסבוק והן טוויטר ניצבות בפני איום הולך ומחריף מצד ענקיות אינטרנט דוגמת יאהו! וגוגל, שמצדה השיקה לאחרונה את הרשת החברתית גוגל באזז (Google Buzz), משום שכולן נסמכות על פרסום באינטרנט כמקור הכנסה כמעט בלעדי. טוויטר, אגב, הודיעה שלשום (ב'), כי משתמשי השירות מפיצים למעלה מ-50 מיליון הודעות מדי יום.
בינואר האחרון עקפה פייסבוק את יאהו!, לאחר שהרשת החברתית הגיעה למקום השני בפופולריות בארצות הברית, לפי נתונים של חברת המחקר Compete. לפי נתונים של חברת המחקר comScore, יאהו! עדיין מדורגת במקום השני, עם כ-164 מיליון מבקרים ייחודיים (יוניקים) בארצות הברית, בעוד שפייסבוק ממוקמת רביעית בלבד, עם 112 מיליון. למקום השלישי הגיעה מיקרוסופט.
יאהו! סירבה להתייחס להיבטים הכספיים של שיתוף הפעולה עם טוויטר. על פי חלק מהדיווחים במדיה, שילמו מיקרוסופט וגוגל סכום כולל של כ-25 מיליון דולרים תמורת הזכות לשלב את הודעות טוויטר בתוצאות החיפוש.
תגובות
(0)