מחקר IVC: כ-77% מההשקעות בהיי-טק הישראלי – זרות

מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז 2013 ● ב-IVC צופים שתהיה השנה עלייה במספר האקזיטים של חברות שמעורבים בהן משקיעים זרים, אבל ירידה בסכום הכולל שלהם

עוד ועוד השקעות בהיי-טק הישראלי. אילוסטרציה: Wrightstudio, BigStock

עלייה בהשקעות הזרות בהיי-טק הישראלי: המחקר השנתי של IVC מעלה שמקורן של 77% מההשקעות בענף הוא בחו"ל ורק של 23% – ממשקיעים ישראליים. מדובר בשיעור הגבוה ביותר של השקעות מחו"ל בהיי-טק המקומי מאז 2013.

עוד מצביע המחקר על עלייה במספר האקזיטים של חברות ישראליות שבהן מעורבים משקיעים זרים, אולם על ירידה בסכום הכולל שלהם. כך, בעוד שבשנה שעברה, 88 חברות ביצעו אקזיטים בסכום כולל של 22.3 מיליארד דולר, השנה, מעריכים כלכלני IVC, יעמוד המספר על 91 חברות, שיימכרו בסכום של 15.44 מיליארד. משמעות הדבר היא שממוצע האקזיט ירד – הוא עמד אשתקד על 254 מיליון דולר לעומת צפי ל-170 מיליון השנה.

מקורן של 35% מההשקעות בהיי-טק הישראלי הוא מארצות הברית, מסין – 4%, ומכל אחת מהמדינות גרמניה, יפן ובריטניה – כ-3%. 23% הגיעו מחברות ישראליות, כאמור, והיתר – ממדינות אחרות. סך הגיוסים של החברות המקומיות עמד אשתקד על 5.504 מיליארד דולר – עלייה של 8% לעומת 5.099 מיליארד ב-2016. בסך הכל, בין 2013 ל-2017 גייסו החברות הישראליות 22.661 מיליארד דולר.

יצוין כי למעשה, שיעור ההשקעות הזרות גדול אף יותר, שכן חלק נכבד מהמשקיעים הישראליים בחברות היי-טק הן קרנות הון-סיכון, שברובן הגדול נהנות גם הן מהשקעות מחו"ל.

ב-IVC פרסמו גם נתונים על החברות הרב לאומיות בתחום ההיי-טק שפועלות בישראל. בסך הכל עומד מספרן על 368, כשהמגזר בעל החברות הרבות ביותר הוא ה-IT והתוכנה הארגונית (132 חברות). לאחר מכן, בהפרש ניכר, מגיעים מגזר התקשורת עם 64 חברות ומדעי החיים עם 47. שאר החברות הן ממגזרי האינטרנט, המוליכים למחצה, חברות שעוסקות בטכנולוגיות מגוונות וחברות קלינטק. החברה הרב לאומית הגדולה ביותר שפועלת בישראל מוסיפה להיות אינטל, שמעסיקה בארץ כ-11 אלף עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים