מיקרוסופט גברה על אפל והיא החברה השווה ביותר בעולם

ענקית התוכנה עקפה את ענקית הסמארטפונים והתמקמה בראש צמרת החברות ששווי השוק שלהן הוא הגדול ביותר בעולם, וזאת אחרי שבוע של מאבקים בין השתיים על המקום הנחשק ● בכך חוזרת מיקרוסופט להיות החברה המובילה בשווי השוק לאחר יותר מ-15 שנים

מיקרוסופט

מיקרוסופט עקפה את אפל והפכה בסוף השבוע לחברה ששווי השוק שלה הוא הגבוה ביותר.

הדברים הגיעו אחרי שבמהלך השבוע החולף הצליחה כבר חברת התוכנה האמריקנית מרדמונד לטפס מעל הענקית מקופרטינו ב-26 בנובמבר, אבל אלה היו רק רגעים קצרים במהלך המסחר של אותו היום, כשעד סוף היום אפל שבה למקומה הקבוע בפסגה.

אבל ביום ו' האחרון התסריט היה שונה – זה היה היום הראשון מאז שנת 2010, שמיקרוסופט הצליחה להיות החברה השווה יותר מאשר אפל גם בסופו של יום, ומכיוון שאין מסחר בנסדא"ק בימי שבת וראשון – הנעילה השאירה אותה בצמרת למשך כל סוף השבוע.

שווי שוק של 851.2 מיליארד דולר

ביום ו' דיווחה CNBC שבסגירת המסחר החזיקה מיקרוסופט בשווי שוק של 851.2 מיליארד דולר במחיר של 110.89 דולר למניה.

שווי השוק של אפל, עמד על 847.4 מיליארד דולר "בלבד", ועל מחיר של 178.58 דולר למניה. בין הערכות שווי השוק של השתיים עמדו לפיכך פחות מ-4 מיליארד דולר, אבל זה הספיק למיקרוסופט כדי להיות הראשונה בטבלה מבין חברות הטכנולוגיה בכלל ומעל אפל בפרט.

בהתחשב בפער הקטן בין שתי הענקיות, ברור כי המצב עומד להמשיך להיות תנודתי, מה שאומר שמשקיעי מיקרוסופט וקברניטיה יכולים ליהנות מסוף שבוע של ניצחון, ולצבור כוחות לפני שהקרבות על הובלת הטבלה חוזרים מחר (ב'). אם מיקרוסופט תסיים השנה הנוכחית כחברה השווה ביותר בעולם, תהיה זו השנה הראשונה בה היא עושה זאת מאז 2002.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים