איך אתם רוכשים מהסמארטפון – במיטה, בהמתנה לאוטובוס או בזמן העבודה?
מהו המוצר המבוקש ביותר בקניות דרך הסמאטרפון? ● מה היא השעה שבה מתבצעות הכי הרבה רכישות מהנייד? ● כמה משתמשים במכשיר לקניות? ● סקר שערכה בימים אלו מאסטרקארד מגלה הכל
80% מהאירופאים השתמשו בסמארטפון לטובת קניות, נתון המהווה כוח קנייה של כ-24% מסך כל הקניות המבוצעות כיום באירופה. לעומת זאת, בישראל עדיין רק 44% רכשו באמצעות הסמארטפון. כך עולה מסקר שערכה באחרונה מאסטרקארד על קניות לקראת השנה האזרחית החדשה וחג המולד.
הסקר המקוון נערך על ידי חברת סקרי השווקים Innofact בצרפת, גרמניה, הונגריה, אירלנד, איטליה, הולנד, פולין, רוסיה, ספרד, שוויץ, שוודיה ובריטניה. בין 14 בנובמבר ל-19 בנובמבר ראיינה החברה כ-18,000 משתתפים, בפאנלים מקוונים בגילאי 18 ומעלה.
ממצאי הסקר העלו עוד כי כ-40% מהאירופאים קונים לפחות פעם בשבוע באמצעות הטלפון הסלולרי, בבריטניה ובגרמניה כ-47% קונים דרך הסמארטפון לפחות אחת לשבוע, בפולין 45%, ספרד ואיטליה 43%, אירלנד 39%, שוויץ 38% והולנד סוגרת את הרשימה עם 27% בלבד. בקניות חג המולד והכריסמס נמצא כי 72% מהאירופאים טענו לפני מועדים אלו כי ישתמשו בסמארטפונים לטובת קניות לחג המולד.
כמו כן דיווחה החברה כי על פי נתוני הסקר 82% ממשתתפי הסקר ציינו כי ירכשו מהנייד שברשותם בישיבה על הספה בבית, 25% ירכשו כשהם נמצאים במיטה. 19% ציינו כי הם הם מבצעים קניות לחג המולד בזמן ההמתנה לתחבורה הציבורית, 18% בזמן העבודה ו-9% בהפסקת הצהריים.
49% מהמשתתפים: ימי החול בשבוע הם הנוחים ביותר לרכישות
ומהו הזמן המועדף לקניות? האירופאים נתבקשו לציין מהו הזמן האידאלי עבורם לטובת קניות חג המולד. 49% ממשתתפי הסקר ציינו כי ימי החול בשבוע הם הנוחים ביותר ובייחוד בשעות הערב בין חמש אחר הצהריים ל-21.00 בערב. אולם, 42% רכשו מתנות לחג המולד בין 12:00 ל-17:00 ו-31% בין תשע ל-12 בבוקר.
מה קונים? למעלה ממחצית האירופאים (54%) קונים בגדים באמצעות הטלפון הנייד, בגרמניה הנתון עומד על 68%. 49% מהאירופאים קונים מוצרי חשמל דרך הנייד. עוד נמצא כי 38% קונים ספרים, 37% חופשות וטיולים ו-13% בלבד קונים מוצרים משרדיים דרך הנייד.
הסקר בדק עוד מה הן הסיבות העיקריות לקניות באמצעות הסמארטפון. 44% ציינו כי הסיבה העיקרית הינה מהירות הקנייה, 33% רכישה בקליק אחד, 30% ניווט קל ו-14% אבטחה משופרת. בבריטניה, אירלנד, ספרד וצרפת למעלה מ-20% התייחסו לאבטחה משופרת כמניע חשוב לביצוע רכישות באמצעות הסמארטפון. ואילו בפולין (63%), גרמניה (59%) ושוויץ (56%) מעדיפים את מהירות הקנייה על פני כל קריטריון אחר.
כמו כן 64% מהאירופים ציינו כי השתמשו בבין 2 ל-5 אפליקציות קנייה, 13% השתמשו בבין 6 ל-10 אפליקציות ו-4% בלמעלה מ-16 אפליקציות קנייה.
תגובות
(0)