YOGA 530 – המחשב שמבשר על שינוי כיוון בלנובו

הוא מחשב ידידותי למשתמש, עם מקלדת נוחה ומשטח שליטה יחסית גדול שמגיב היטב ● הוא כולל חיישן טביעות אצבע מתחת למקלדת לתוספת אבטחה וכניסה מהירה למערכת בלי הכנסת סיסמה ● צבי קצבורג בחן מקרוב את YOGA 530

YOGA 530 של לנובו. צילום: יח"צ

אחד המותגים החזקים שיש כיום ללנובו ביד זה לאו דווקא ה-ThinkPad שהיא קיבלה בירושה מרכישת מחלקת המחשוב האישי של יבמ לפני כך וכך שנים. בהיבטים מסוימים היא אולי יותר מזוהה כיום דווקא עם YOGA, מחשב ה-2-ב-1 ההפיך המוצלח האמיתי הראשון שיצא לשוק – וכמובן זכה מאז לעדכונים רבים לכל הכיוונים, כולל שילוב בסדרת ה-ThinkPad העסקית, וגם לשעתוק נרחב אצל כל יצרנית מחשבים באשר היא.

אבל לאורך השנים זה גם היה למותג ברמת הפרימיום. בדרך כלל לקוחות צרכניים שכסף הוא אחד מהאלמנטים הכי חשובים בהחלטת הרכישה שלהם, למדו שלא להסתכל בכלל בכיוון של המותג הזה מבית לנובו.

נכון שהחברה הצליחה לבסס אותו כאחד המותגים האיכותיים המוצעים בשוק, ולו בגזרת המחשבים שאפשר לסובב את המסך שלהם ב-360 מעלות לאחור עד לעבודה במצב של טאבלט, אבל במחיר, אוי המחיר – לא ממש מדבר אל הממוצע של אנשי העם.

ה-YOGA 530, עם מסך FHD בגודל 14 אינץ', הוא אחד מהמחשבים שמציעים על שינוי כיוון מסוים בלנובו. החברה הבינה שהיא יכולה מצד אחד להשתמש במותג החזק שלה, אבל לחבר אותו לרמת מחיר שכן מאפשרת לו להיכנס לרשימה הקצרה של הרבה מאוד צרכנים מהשורה.

אז איך עשו את זה? בכל היבט אפשרי. הלוגו אמנם צועק YOGA אבל המחשב עצמו מזכיר יותר דווקא את סדרת ה-IdeaPad הצרכנית המובהקת של החברה, כולל מקלדת צ’יקלט טיפוסית שמוכרת היטב לכל מי שכנראה רכש מחשב מהמשפחה הזו בשנתיים שלוש האחרונות. הוא גם מציע מעטפת פלסטיק שרק נראית יוקרתית בזכות שימוש בצבעים בעלי גוון מתכתי והמסך נע על שני צירים צדדיים להבדיל מהציר לכל אורך המסך במחשבי ה-YOGA 'הרגילים'. וזה בסדר, כי מתברר שהם מספיקים כדי לאפשר תנועה רציפה ונוחה על כל 360 המעלות של ציר התנועה, וגם מחזיקים את המסך במקומו, ושצריך יותר מנגיעה מקרית כדי לגרום לתזוזה של המסך כשהוא פתוח במצב מחשב.

בנוסף, הדרך הכי מהירה להגיע 'למטה' היא פשוט להציע תצורה נמוכה יחסית. המחשב שהגיע לבדיקה צויד במעבד Core i3-8130U של אינטל, ואין סימן טוב מכך למחשב ששורת המחיר חשובה לו מאוד. זהו מעבד שמציע 2 ליבות פיזיות על 4 ליבות לוגיות עם מהירות בסיסית של 2.2 גיגה-הרץ, והיא יכולה להגיע לכל היותר ל-3.4 גיגה-הרץ בשימוש בהאצה המובנית.

יש גם מצלמת רשת פשוטה

מבחינת תצוגה צריך להסתפק בשבב הגרפי המשובץ במעבד, UHD Graphics 620. יש גם 8 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR4 במהירות של 2,666 מגה-הרץ, ולצד זאת אפשר למצוא כונן SSD של סמסונג בנפח יחסית נמוך של 128 גיגה-בייט.

YOGA 530 מציע בנוסף תמיכה ב-Active Pen, העט האלקטרוני של לנובו עצמה, אבל צריך לרכוש אותו בנפרד אם רוצים להכניס אותו לתמונה. הוא תומך בבלוטות’ 4.1 וכן ב-WiFi 802.11ac אבל בערוץ 1 על 1 בלבד, ויש גם מצלמת רשת פשוטה.

לפי החברה המטען, שמציע אגב, עוצמת טעינה של 65 וואט, הוא מטען מהיר – מה שאמור לבוא לידי ביטוי ב-15 דקות טעינה כדי להשיג שעתיים עבודה.

זמן העבודה הרציף שאפשר המחשב הזה בבדיקות, בהן נעשה כרגיל שימוש במבחן העבודה של PC Mark 8, הגיע ל-3:36 שעות וזה בהחלט סביר. הישג זה אומר שסטודנטים, לדוגמה, לא יצטרכו לחפש בהיסטריה שקע חשמלי לאורך יום הלימודים שלהם.

מבחינת בדיקות תפעול שוטפות הוא לא הבריק, אבל אי אפשר היה לצפות למשהו אחר, בטח לא ממחשב שמגיע בתצורה יחסית נמוכה כרגיל.

בשימוש בליבה אחת בלבד המחשב דווקא מפתיע לטובה

בבדיקות התברר שבתרחישים בהם נעשה שימוש בליבה אחת בלבד המחשב דווקא מפתיע לטובה, וזה די רגיל במעבדי ה-Core i3 לדורותיהם.

הוא הוציא בבדיקה העיבוד של Geekbench ציון של 3,789 נקודות במבחן הליבה היחידה מול 3,328 נקודות למחשב תחנת העבודה Zbook 14u G5 של HP, אבל במבחן ריבוי הליבות הוא הגיע רק ל-7,593 נקודות מול 11,104 נקודות – וזה בעצם כל הסיפור.

מבחינת שימושיות מדובר במחשב נוח, עם מקלדת נוחה כאמור ועם משטח שליטה יחסית גדול שמגיב היטב. בנוסף, יש גם חיישן טביעות אצבע בפינה מתחת למקלדת לתוספת אבטח וכניסה מהירה למערכת בלי הכנסת סיסמה.
המעבר בין מצבי העבודה של המסך זריז ונוח עם שמירה על היציבות הנדרשת בכל מצב, והמסך עצמו מספק תמונת עשירת צבעים כשבכל היבט של המגע מספק את העבודה הנדרשת.

מעבר לכך, הכי חשוב, שורת המחיר. כ-3,190 שקלים ואפילו פחות. זה מחיר סביר עבור מחשב הפיך עם מסך 14 אינץ’ ועם מספיק זיכרון RAM כדי לפעול היטב, למרות שהמעבד לא עוצמתי במיוחד.

איכות הבנייה הטובה והעובדה שהוא לא מתחמם גם בעבודה קשה, רק מוסיפים לו עוד מספר נקודות לטובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים