ביל מקדרמונט, מנכ"ל משותף בסאפ: "המפתח לעתיד הוא שיתוף פעולה בין התעשייה והממשלות"

מקדרמונט מנה בנאומו בטקס הפתיחה של תערוכת CeBIT שלוש פעולות מרכזיות שעל הממשלות והתעשייה לעשות: לקבוע מפת דרכים, לתמוך במחקר ופיתוח ולהכשיר כישרונות חדשים ● בנוסף, הוא קרא לצעירים ללמוד מתמטיקה, מדעים והנדסה כדי להמשיך בקצב הפיתוחים גם בדורות הבאים ● קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה בנאומה, כי "אנחנו עומדים להשקיע בחינוך ובהכשרה; אנחנו חייבים שיהיו לנו האנשים הנכונים שיסיימו את בתי הספר והאוניברסיטאות"

"אנחנו חייבים להמציא את עצמנו מחדש כל הזמן רק כדי לשרוד", כך תיאר ביל מקדרמונט, אחד משני המנכ"לים המשותפים של סאפ (SAP) שמונו לפני שבועות אחדים במקומו של ליאו אפותקר, בטקס הפתיחה של תערוכת CeBIT שנפתחה אתמול (ב') בהנובר שבגרמניה.

לדברי מקדרמונט, ישנן שלוש פעילויות חשובות משותפות לממשלה ולתעשייה שתוכלנה לקדם עולם יציב יותר. ראשית, העסקים, גופי המחקר והממשלות צריכים לעבוד קשה ולקבוע מפת דרכים ברורה לעתיד. שנית, על הממשלות לתמוך בחדשנות באמצעות מתן תמיכה כספית למחקר ופיתוח, בין היתר באמצעות הטבות מס לחברות המשקיעות בתחום זה ועידוד חברות הזנק. התחום השלישי הוא הכשרת כישרונות חדשים שיהוו את המניע לחדשנות בדורות הבאים, כך שהקצב המהיר של היום יישמר.

לדבריו, יש לשכנע את הצעירים לא לפחד ממתמטיקה וללמוד מדעים והנדסה. "יהיה לנו מכפיל של מאות אלפי אנשים בודדים שכל אחד יאמר: 'אני יכול'", אמר.

מקדרמונט הביא כדוגמה לסגירת פערים דיגיטליים פרויקט המאפשר לבעלי חנויות בכפרים מרוחקים להזמין סחורה באמצעות הודעות SMS ולרכוש את הסחורה באשראי – מיזם שבו שותפים האיחוד האירופי וחברות טכנולוגיות גדולות. הוא סיפר על כריסטינה, בעלת מכולת בת 67 ממחוז כפרי בדרום אפריקה, שנאלצה לסגור את החנות, להפסיד יום עבודה ולנדוד 22 קילומטרים ברגל לעיר הסמוכה כדי להצטייד בסחורה. לאחר שסיים לספר את סיפורה של כריסטינה, הפתיע מקדרמונט את הנוכחים כשהעלה אותה.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה בנאומה, כי "אנחנו עומדים להשקיע בחינוך ובהכשרה. אנחנו חייבים שיהיו לנו האנשים הנכונים שיסיימו את בתי הספר והאוניברסיטאות". היא קבלה על כך שהדור הצעיר בגרמניה לא מגלה עניין בנושאים טכנולוגיים, הנחשבים קשים מדי ללימוד. גם מרקל סבורה שהממשלה והתעשייה צריכים לעודד את הצעירים לרכוש מיומנויות טכנולוגיות, אחרת ענף ה-IT עלול לאבד דור שלם של מהנדסים.

ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיז ספאטרו, אמר, כי ספרד השקיעה בחמש השנים האחרונות שמונה מיליארד אירו ב-IT ובמערכות תקשורת, וכתוצאה מכך – גדל מגזר ה-IT במדינה בקצב של 11% לשנה, עמד בקשיי המיתון ומעסיק למעלה מ-400 אלף עובדים. הוא הזכיר, כי חברת התקשורת השנייה בגודלה בעולם היא טלפוניקה (Telefonica) הספרדית.

ספרד משמשת כיום כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, והיא שותפה בארגון כנס CeBIT. ספאטרו מתכוון לכנס בגרנדה ועידה שתעסוק בסגירת הפער הדיגיטלי בין הערים לבין האזורים הכפריים ובכלל, וליצור שוק דיגיטלי אירופי אחד, שיאפשר ליבשת לא לפגר מאחורי ארצות הברית. האמנה שתנוסח בגרנדה תאפשר גם לשמור על זכויות המשתמשים באינטרנט, תטפל בסוגיות אבטחת מידע וכן בנושא שמירת הזכויות הדיגיטליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים