"ארגונים מבינים את חשיבות הטרנספורמציה הדיגיטלית אך לא מתקדמים מספיק מהר"
"ארבע מגמות-על טכנולוגיות, שעמדו במרכז תשומת הלב של המנמ''רים בשנת 2018, ימשיכו להיות במוקד גם השנה: מחשוב ענן, ביג דטה, ניידות והמדיה החברתית", אמרה אניה מונראד, סגנית נשיא ומנהלת אזור מזרח ומרכז אירופה ב-Dell-EMC
"ארגונים מבינים שהטרנספורמציה הדיגיטלית היא כבר לא בגדר דיבורים אלא משהו שחייבים לעשות. למרות זאת, הם לא מתקדמים לשם מהר מספיק", כך אמרה אניה מונראד, סגנית נשיא בכירה ומנהלת אזור מרכז ומזרח אירופה ב-Dell-EMC.
מונראד הייתה דוברת המפתח בכנס בכירים שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, בשיתוף VMWare ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (א') בקלארו בתל אביב.
בהיבט הגיאו-פוליטי, אמרה מונארד כי "באיחוד האירופי, ארגונים רבים נמצאים בחוסר ודאות, כי בחלק מהארצות הפעילות שלהם תלויה במימון ממשלתי, וחלק גדול מהם מצוי בקשרי מסחר עם בריטניה ולא יודע מה תהיה השפעת הברקזיט. אלה מהלכים שישפיעו, אולם עדיין לא ברור כיצד".
צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין
לדבריה, "ארבע מגמות-על טכנולוגיות, שעמדו במרכז תשומת הלב של המנמ"רים בשנת 2018, ימשיכו להיות במוקד גם השנה: מחשוב ענן, ביג דטה, ניידות והמדיה החברתית. עבורנו, מדובר בהזדמנות ולא באתגר. על הארגונים מוטל לבנות מערך מחשוב שיתמוך באותן מגמות, לצד מציאות וירטואלית, מציאות רבודה, לימוד מכונה בינה מלאכותית. כל זה לא חדש – אבל מאד חשוב לפעילותם".
"הטרנספורמציה הדיגיטלית מתקדמת, אולם עדיין לא מספיק מהר אצל רוב החברות אנו רואים התקדמות, אך רבות מהן טרם החלו במעבר. עצתי למנמ"רים: הביטו על התשתיות, וראו כיצד ניתן לשנות אותן לטובת בניית קווים עסקיים חדשים, או שינוי של מודלים עסקיים קיימים. ראו מה קורה במגזר השוק בו אתם פועלים. הלקוחות הארגוניים שמצליחים בכך, הם אלה שעשו שינויים שמופנים כלפי חוץ – למול הלקוחות שלהם, ולא אלה שעשו רק דיגיטליזציה פנימית. על המנמ"רים להבין כי הסיכוי שתקציביהם יגדלו הוא נמוך, ולכן המענה צריך להיות בחידוש תשתיות ה-IT ובהתאמתן למציאות המשתנה", אמרה מונראד.
"לנו ב-Dell-EMC יש היצע טכנולוגי מלא ללקוחות הארגוניים, החל מתחנת הקצה, עבור בענן – ועד הדטה סנטר. אנו משקיעים מדי שנה 4.5 מיליארד דולרים במו"פ, נתון המשקף יותר מ-6% מהמחזור השנתי שלנו, במטרה לשפר את תפעול ה-IT בארגונים. כיום אנו מובילי שוק במגוון תחומים, ומביאים למנמ"ר יציבות בתשתית המחשובית של הארגון" היא ציינה.
השוק הישראלי, סיכמה מונארד, "בשל טכנולוגית, מאמץ מוקדם של טכנולוגיות חדשות, ובעיקר – הוא חזק. יש לנו פה צמיחה, כי זה שוק שאוהב את החדשנות שלנו".
"1 מ-6 מנכ"לים מאמין שבעתיד יתקשה לעמוד בדרישות הלקוחות"
ליאור פוני, מנכ"ל Dell-EMC ישראל, אמר כי "רק 3% מהחברות בישראל נחשבות ל'מובילות דיגיטליות', משמע, שהדיגיטל נמצא בדנ"א שלהן. 17% מהמנכ"לים בארץ מאמינים כי בתוך חמש שנים הם יתקשו לעמוד בדרישות לקוחותיהם".
פוני ציטט את ממצאי הסקר שערכה חברת המחקר ונסון בורן, בשיתוף דל טכנולוגיות ואינטל, שבחן את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית בקרב 4,600 חברות מ-42 מדינות בעולם, מתוכן – מאה ארגונים בישראל. כך, ציטט פוני, "רק שלושה ממאה ארגונים בארץ נחשבים ל'מובילים דיגיטליים'. ממצא חשוב הוא ש-22% מהמנהלים הישראליים חוששים שיישארו מאחור". בישראל, ציין פוני "77% מהחברות פוגשות מכשולים משמעותיים בדרכן לטרנספורמציה דיגיטלית מלאה".
לפי פוני, "העידן הדיגיטלי כבר כאן והוא משנה את הדרך בה אנו עובדים, חיים ועושים עסקים. זמן הוא עניין מהותי לארגונים שצריכים לבצע שינוי אמתי ומקיף מהשורש. רק ארגונים מוכווני טכנולוגיה יצליחו לקטוף את הפירות המגיעים עם פיתוחו של מודל עסקי-דיגיטלי, המבטיח יותר גמישות, אוטומציה ויכולת גבוהה יותר לתת מענה לדרישות השוק".
פוני הוסיף כי "השוק הישראלי מבין את גודל המשימה ונערך לקראתה. אנחנו, קבוצת דל טכנולוגיות, ו-Dell-EMC כזרוע ה-IT שלה, מלווים את הלקוחות שלנו במסע הזה עם פתרונות, מוצרים ושירותים תומכים, שנועדו לפשט ולייעל את הדרך ולהבטיח הצלחה בטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. חווינו השנה גידול דו-ספרתי באחוזים בפעילות שלנו, הפכנו למובילי שוק בעולם השרתים. חווינו גידול בעולמות האחסון, הרישות וניהול המידע – ואני מעריך שהצמיחה תימשך גם השנה".
הוא סיכם באומרו כי "אתגר המנמ"רים הוא ליישם טרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת, כאן ועכשיו – עם גיוס כוח האדם המתאים למשימה, עם בניית תרבות דיגיטלית בארגון, ועם פתרונות אבטחת מידע והגנת סייבר שיתמכו במהפך הדיגיטלי".
תגובות
(0)