סנדי קרטר, יבמ: "הרשתות החברתיות בעסקים יכללו תלת-מימד, משחקים ויישומים ניידים"

"הגאות בהתעניינות בטכנולוגיות תלת-מימד וביישומים שלהן בעולם המדיה החברתית תיגרם כתוצאה מהצלחת הסרט אווטאר", אמרה סנדי קרטר, סגנית נשיא קבוצת התוכנה של יבמ ● היא דיברה על הפעולות של הענק הכחול בנושא: "אנחנו מפעילים בלינקדין קבוצת שותפים עסקיים וערוצי הפצה, מפעילים מגוון קהילות המאפשרות לשותפים לשוחח זה עם זה, כמו גם עם נציגי יבמ עצמה, ומשתמשים ברשתות חברתיות ככלי תומך באירועים ובכנסים"

"הצלחת הסרט אווטאר תגרום לגאות בהתעניינות בטכנולוגיות תלת-מימד וביישומים שלהן בעולם המדיה החברתית", כך אמרה סנדי קרטר, סגנית נשיא קבוצת התוכנה של יבמ (IBM), לאנשים ומחשבים. קרטר, שבתפקידה מנהלת את הקשר של הקבוצה עם ערוצי השיווק של החברה, מובילה מזה ארבע שנים את תחום השיווק באמצעות רשתות חברתיות בענק הכחול.

כיצד מסייעת המדיה החברתית לעולם שיווק ה-IT?
"אני מאמינה, כי יורחב השימוש במשחקים מרובי משתתפים ככלי שיווק לכל דבר. לפני עידן המדיה החברתית, השיווק התנהל בכיוון אחד – מאיתנו אל הלקוחות. היה פחות דיאלוג ויותר מונולוג. מדיה חברתית מאפשרת דיאלוג, ומספקת הזדמנות להתנסות חדשה ולהיכרות עם ההתפתחות בשוק וטעמי השוק.

לפי דו"ח עולמי של חברת הייעוץ פורסטר (Forrester), כ-33% מאנשי המקצוע מעלים חומר לאתר רשת חברתית לפחות אחת לשבוע, 25% מפרסמים בלוג ו-70% קוראים בלוגים ועדכונים (Feeds) על מנת לקבל מידע.

רשתות חברתיות ואירועים וירטואליים מאפשרים להציג כל תוכן בעלויות נמוכות משמעותית, וניתן גם לבנות מפגש מותאם אישית. הטכנולוגיה מאפשרת לנו להפעיל מרכזי הדגמות סביב השעון, לתת ללקוחות להאזין באמצעות האינטרנט לכל הרצאה שהושמעה בכנס, בכל רגע ובכל מקום.

יבמ עצמה הפכה את משחק המנהלים שלה, innov8, לכלי מרכזי במאמץ השיווק של WebSphere. ככל שיתרחב השימוש במכשירי טלפון ניידים חכמים כתחליף למחשב – יתרחב גם השיווק מבוסס המיקום".

מה אתם עושים בתחום הרשתות החברתיות?
"יבמ חותרת מצד אחד להרחבת השימוש בכלי מדיה חברתית במסגרת מערך השיווק שלה, ומצד שני להצגת מוצרים וכלי תשתית חדשים שיאפשרו ללקוחות ליהנות גם הם מאפשרויות השיווק הנפתחות בעידן החדש. כך, למשל, אנחנו מפעילים בלינקדין (Linkdin) קבוצת שותפים עסקיים וערוצי הפצה, מפעילים מגוון קהילות המאפשרות לשותפים לשוחח זה עם זה, כמו גם עם נציגי יבמ עצמה, ומשתמשים ברשתות חברתיות ככלי תומך באירועים ובכנסים.

אלפי שותפים עסקיים של החברה עוקבים כיום אחר ציוצי הטוויטר (Twitter) של ערוץ ייעודי העוסק בתחומים הקרובים להם. השותפים העסקיים של יבמ בעולם מנהלים כיום 66 קהילות העוסקות במוצרים".

ומה את אישית עושה במדיה החברתית?
"אני, כמו עמיתיי בחברה, משתמשת בבלוג שלי למשימות שיווק שוטפות. אני כותבת לפחות אחת לשבוע בבלוג העוסק במדיה חברתית, ובבלוג אחר המציג מדי שבוע את פעילותו של אחד השותפים העסקיים של יבמ.

אני לוקחת את הרשת החברתית דרגה אחת גבוה יותר. אני משתמשת בטוויטר על מנת לעקוב אחר מספר גדול של נושאים ואנשים, ומפעילה כלי שפותח ביבמ לשימוש פנימי כדי לבצע סינון של הנתונים וכריית מידע מתוך הציוצים המתקבלים – בדרך לגיבוש תובנות וזיהוי מגמות בשוק".

בנוסף לתפקידה ביבמ, קרטר היא מטיפה נלהבת בפורומים שונים בנושא שימוש באינטרנט ובמדיה חברתית ומרצה מבוקשת בתחום. לאחרונה פרסמה ספר על המדיה החברתית כשפה חדשה בעולם השיווק, שזכה בפרס, ואף זכתה בפרס MarCom בארצות הברית על פעילות הבלוגים והטוויטר שלה. כמו כן, קרטר פעילה בארגונים של נשים העוסקות בטכנולוגיה ונשים מהנדסות. ב-2008 זכתה קרטר באות מטעם האו"ם על פעילות סיוע לארצות מתפתחות, שבהן הייתה פעילה.

"הלקוחות שלי רוצים להתעדכן בטוויטר, ואיני יכולה להתעלם מזה", סיכמה. "טוויטר מאפשר לכל לקוח למצוא ולאתר את המומחה הנכון בקצב שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים