מארק שירמן, גלאסהאוס: "הענן פה כדי להישאר, והוא ישנה את המודל העסקי שארגונים עובדים לפיו"

"מיחשוב הענן אינו עוד גחמה שיווקית או באזז פרסומי; זו תפיסת מיחשוב מתפתחת וחשובה, שמתחילה לצבור תאוצה בקרב ארגונים, מייעלת תהליכים ומשנה את המודל העסקי שבו ארגונים עובדים", אמר מארק שירמן, מנכ"ל ונשיא גלאסהאוס העולמית ● הוא הוסיף, כי "אנחנו רואים שלקוחותינו הולכים למימוש תפיסת הענן" ● שירמן כינה את השוק הישראלי "פנטסטי", ואמר ש-"גם בישראל העסקים שלנו היו מצוינים, והם ממשיכים לגדול, כמו גם כמות כוח האדם באזור"

"מודל מיחשוב הענן אינו עוד גחמה שיווקית או באזז פרסומי. זו תפיסת מיחשוב מתפתחת וחשובה, שמתחילה לצבור תאוצה בקרב ארגונים, מייעלת תהליכים ארגוניים ועסקיים ומשנה את המודל העסקי שבו ארגונים עובדים. מיחשוב הענן פה – והוא יישאר", כך אמר מארק שירמן, מנכ"ל ונשיא גלאסהאוס (GlassHouse) העולמית.

שירמן עמד בראש משלחת בכירים של החברה, שהגיעו ארצה להשתתף בכנס שערכה גלאסהאוס ישראל תחת הכותרת "2010 – עננים ומה שמעבר". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות לקוחות ושותפים עסקיים של החברה.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדברי שירמן, "אנחנו מדברים רבות עם לקוחותינו ורואים שבלא הבדל של מגזר או גודל ארגון, הם הולכים למימוש תפיסת הענן". הוא פתח בהגדרה של התפיסה, שלפיה "מדובר ביכולת לקבל שירותי IT לפי דרישה, כל אימת שרוצים, עם מדידה ובקרה על הצריכה". שירמן ציין, כי "לשיטתנו, המודל המדובר מהווה הזדמנות, הן ביכולת לצמצום תקציבי עלויות המשאבים המוצאים על התשתיות והן ביכולת לשדרוג טכנולוגי, מיטוב נכסי ה-IT וקבלת ואספקת שירותים טובים ומהירים יותר. מיחשוב ענן הוא תפיסה שבהכרח תשפיע על ההיבטים העסקיים והתהליכים בארגונים".

"הענן פה כדי להישאר", הוסיף שירמן, "כי יש לו הצדקה כלכלית והגיון טכנולוגי. עלויות התשתיות תמיד הטרידו את המנמ"רים, בוודאי לאחר השנה הלא קלה שהם עברו ב-2009. כעת יש להם יכולת להוריד ולצמצם את העלויות הללו, במסגרת פתרון בשל". לדבריו, "הענן יביא את המנמ"ר למצב שבו תהיה לו בקרה טובה יותר על השירותים שאותם הוא יקבל, ימדוד, ינהל, ותהיה לו בקרה על רמת האבטחה". לצד המעבר לענן, אמר שירמן, על המנמ"ר לממש ניהול חכם של תשתיות המיחשוב, "על מנת לצמצם סיכונים ולהפחית עלויות. כך יתקבל פישוט מערכות ה-IT הנדרש".

בהתייחסו למשבר הכלכלי העולמי, אמר שירמן, כי "לא חווים צמצום בעסקינו, כיוון שאנחנו מספקים ללקוחות שירות חשוב ביותר, כזה שמביא להפחתת העלויות שלהם בתחום תשתיות ה-IT. למרות המצב, 2009 הייתה שנה טובה עבורנו, וכוח האדם שלנו גדל ב-40%".

שירמן כינה את השוק הישראלי "פנטסטי", ואמר ש-"גם בישראל העסקים שלנו היו מצוינים, והם ממשיכים לגדול, כמו גם כמות כוח האדם באזור, שצמחה מ-150 ל-200 עובדים. אני בפירוש שבע רצון מכך".

הוא ציין, כי גלאסהאוס, שהיא חברה פרטית, מסרה הודעה שלפיה בכוונתה להנפיק עצמה בבורסת ניו-יורק. מהלך זה, אמר, "מתחבר היטב עם מימוש אסטרטגיית הצמיחה שלנו".

"אנחנו מתמקדים בתשתיות IT, עם יכולות ושירותים בעולמות האחסון, הגיבוי, מערכות ההפעלה ובסיסי הנתונים", ציין שירמן. לדבריו, "הרחבנו את פעילותנו בתחומי הווירטואליזציה והקונסולידציה, וכעת אנחנו מסייעים לארגונים להיערך למימוש תפיסת הענן. הצוותים שלנו עורכים פרויקטים ומציעים חבילות שירות כוללות בתחומים אלה. 'גבולות הגזרה' של גלאסהאוס ברורים מאוד: אנחנו לא מטפלים בכבלים, בקירות וביישומים עצמם, אולם נותנים מענה לכל השכבה התשתיתית, שמשרתת את היישומים".

שירמן סיים באמרו, כי "מדובר בהזדמנות עסקית וטכנולוגית. על המנמ"ר נדרש לממש את תפיסת מיחשוב הענן בחוכמה. הוא יצטרך להיות עם יד על הדופק, לוודא מה קורה ולבקר את השירותים המסופקים, לצד טיפול בהיבטי האבטחה. בסופו של יום, כל מנמ"ר מעוניין לממש את היעד של צמצום ההוצאות, הפחתת הסיכונים ושיפור התהליכים העסקיים והשירותים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים