ארה"ב: אורקל מואשמת באפליה לרעה של נשים ועובדים לא לבנים

בסך הכל החברה המעיטה בתשלום לעובדיה ה"צבעוניים" ולאלו ממין נקבה בסכום עתק מצטבר העומד על 400 מיליון דולר, כך לפי תביעה שהגיש משרד העבודה האמריקני נגד ענקית התוכנה ● התביעה טוענת כי אורקל השתמשה בשיטות מפלות לשכירת עובדים, לפיצויים ולתגמולים והשמידה את הראיות מאוחרות יותר

התובעות: אורקל מפלה בשכר על פי מגדר. אילוסטרציה: גרג ברייב, BigStock

משרד העבודה של ארצות הברית הודיע אתמול (ג') כי אורקל שילמה לנשים ואנשים "צבעוניים" פחות מדי, ושהקיפוח הזה הסתכם ב-400 מיליון דולר בשכר אבוד, כך על פי תביעה פדרלית חדשה-ישנה.

בשנת 2017 נתבעה אורקל בגין אפליה ומאותם נימוקים: עובדים לבנים מקבלים שכר שונה מלא לבנים ונשים חוות גם הן אפליה בשכר. התביעה עוכבה בהמשך השנה, בכדי לאפשר למשרד העבודה ולאורקל להגיע לפשרה בסכסוך, אבל כעת מחדש הגוף הממשלתי את ההאשמות וטוען כי ענקית התוכנה מפלה בשיטות הפיצוי וההעסקה שלה, ואף גורס שהחברה השמידה ראיות לכך במכוון.

"אורקל הורידה את משכורות הבסיס לעובדיה הנשים והלא לבנים, הקצתה להם משרות ברמה נמוכה יותר ודיכאה את שכרם במשך השנים שעבדו באורקל", כך על פי משרד העבודה.

לורה ברמר, עורכת דין במשרד העבודה אמרה כי "אורקל המשיכה להפלות באופן שיטתי עובדים ומועמדים על בסיס מין וגזע".

תשלום נמוך מדי לנשים, לעובדים שחורים ואסיאתיים

התלונה הנוכחית טוענת כי מתוך 500 אנשים שנשכרו על ידי אורקל לעבודות בתחום הטכנולוגי, לאורך יותר מארבע שנים, רק 6 היו ממוצא אפרו-אמריקני ורק 5 ממוצא היספני. יתר על כן, בתביעה נכתב כי המועמדים האסייתים היו מועדפים על פניהם, וזאת משום שלרבים מהם היו אשרות עבודה אסיאתיות, ולפי משרד העבודה, הדבר מייצר ניצול ודיכוי מובנים של כוח העבודה הזה. הסיבה לכך היא שבעלי אשרות תלויים בחברות אמריקניות שיעניקו להם עבודה ואפשרות לחיות בארצות הברית, מה שמאפשר לשלם פחות לעובדים הללו.

התביעה קובעת כי החברה "שוללת הזדמנויות עבודה שוות למועמדים לא אסיאתיים, ומעדיפה במיוחד כוח עבודה שלו תוכל לשלם מאוחר יותר מעט מדי". עוד נכתב כי "ברגע שנשכרו, נשים, שחורים ואסייתים מקבלים שכר נמוך באופן שיטתי, יחסית לבני גילם האחרים".

עובדים שחורים בחברה, שמספרם הכולל עמד על כ-30 איש בלבד, קיבלו שכר נמוך במיוחד, לפי התביעה. הפער בתשלום לעומת זה ששולם לעובדים הלבנים, אמר משרד העבודה, היה גבוה בכ-7.5%.

אורקל למעשה מואשמת כעת על שלא אימצה רפורמות מאז התלונה הראשונה. בזמנו, אורקל אמרה כי להאשמות אין כל שחר וכעת החברה סירבה להגיב לתקשורת על דבר התביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים