"מנמ"ר שלא ישקיע באבטחה – ימצא עצמו מובטל במהרה"

אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים פרנסואה לוקו-דונו, נשיא ומנכ''ל F5 Networks  ● חדבריו, "השוק הישראלי מאופיין באימוץ טכנולוגיות חדשות בתחומי אבטחת המידע והאוטומציה – שני תחומים שבהם אנו, ב-F5, מובילים עולמית. לאור השירותים הייחודיים שהחברה מציעה כיום, הפעילות העסקית שלנו בישראל גדלה, הן במחזור והן בנתח השוק"

29/01/2019 14:34
פרנסואה לוקו-דונו, נשיא ומנכ''ל F5 Networks. צילום: פלי הנמר

"אבטחת מידע והגנת הסייבר תמיד היו נושא חשוב, אולם כיום התחום מקבל משנה תוקף: מנמ"ר שלא ישים את מלוא כובד משקלו על אבטחה – ימצא עצמו מובטל במהרה", כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים פרנסואה לוקו-דונו, נשיא ומנכ"ל F5 Networks.

לוקו-דונו הגיע ארצה השבוע לביקור בסניף הישראלי של החברה, בראשו עומדת שושי ליבוביץ', ובמרכז המו"פ בארץ. סיפור חייו אינו סיפורו של המנכ"ל הטיפוסי: הוא נולד וגדל בטוגו לאמא צרפתייה ולאבא אפריקני – עד לגירושיהם בגיל 14, אז עבר לצרפת.

לאחר לימודיו האקדמיים עבד במחקר ופיתוח ב-Photonetics, ומשם עבר ל-Ciena, בה מילא כמה תפקידים בכירים. הוא משמש מנכ"ל F5 מאז אפריל 2017. "אני עדיין מחובר לשורשי האפריקניים", אמר, "ומבקר בטוגו אחת לחצי שנה".

לאחר שחווה כנער את המשטר הדיקטטורי בטוגו ואת הגזענות בצרפת למוצאו, לוקו-דונו פיתח פילוסופית חיים בהתאם. כך, הוא הקים בטוגו מפעל לייצור אגוזי קשיו, Cajou Espoir, המעסיק מאות עובדים, מתוכם כ-80% נשים. המפעל מייצא יותר מ-400 טון קשיו בשנה.

עוד הוא חבר במועצה המייעצת של Jhpiego, ארגון בריאות ללא מטרת רווח, המסונף לאוניברסיטת ג'ון הופקינס, שמספק שרותי בריאות לנשים בארצות מתפתחות.

עבודה עם האפליקציות בסביבה מרובת עננים

לדברי לוקו-דונו, "המנמ"רים ניצבים מול שלושה אתגרים: בעבר הם הטמיעו אפליקציות בדטה סנטר – וכעת הם מתמודדים עם הגירה שלהן לסביבה מרובת עננים, ויש להם קושי בשליטה על מי נמצאת איפה. עליהם לתמוך בעבודה בסביבה היברידית, תוך מדיניות IT ואבטחת מידע אחידות. האתגר השני, החשוב ביותר, הוא הגידול האקספוננציאלי באיומי הסייבר, הדורשים שינוי בתפיסת ההגנה הארגונית: בדטה סנטר המצב היה 'לא מדהים' – כעת, בענן, מצב האבטחה רק החמיר, בעיקר בשכבה האפליקטיבית. האתגר האחרון הוא הצורך באג'יליות, לא רק של ה-IT, אלא של כל היחידות העסקיות, דוגמת רכש ובקרה. האג'יליות צריכה להתפשט לרוחב הארגון, ולא תמיד זה מצליח. רק כך ארגונים יכולים להגיב במהירות לדרישות משתנות בשווקים משתנים".

"עסקים מסתמכים על יישומים"

"עסקים מסתמכים על יישומים", אמר לוקו-דונו, "בין אם מדובר ביישומים העוזרים להם להתחבר ללקוחותיהם, או ביישומים לעובדים. משימתנו היא להבטיח שהיישומים יהיו זמינים תמיד ומאובטחים בכל מקום – בלא להתפשר על מהירות ושליטה".

לדבריו, לקוחות החברה נחלקים לשניים – ספקיות שירות וארגוני אנטרפרייז – בין השאר, ממגזרי הפיננסיים, החינוך, היי-טק וממשלה. "הפתרונות שלנו מוטמעים ביותר מ-25 אלף ארגונים, ב-49 מתוך חברות Fortune 50, בכל עשר חברות הטלקום הגדולות בעולם, וכך גם ב-30 מ-30 הבנקים האמריקאים המסחריים", ציין.

"אנו תומכים בלקוחות להטמיע ולתפעל אפליקציות בסביבה רב-עננית. אין אף שחקן הנותן לארגונים יכולות אבטחה בענן – כמו בחצר הבית. נדרש מישהו אגנוסטי לסוגי הענן – התומך באפליקציות מכל הסוגים והתצורות, וזה ייחודנו, עם הגנה מהתשתית עד לקצה", אמר לוקו-דונו.

לגבי הצורך באג'יליות בארגונים, ציין לוקו-דונו כי "השקענו רבות במיכון ותזמור האפליקציות בסביבות הענן השונות לטובת האצת התגובה בהיבט העסקי. זה חשוב לא רק למנמ"ר, אלא גם למנכ"'ל".

לשאלת אנשים ומחשבים על המתחרים של החברה, מנכ"ל 5F אמר כי "בעולם האפליקטיבי, אנו פוגשים את סיטריקס. בקרב ספקיות שירות אנו רואים את רדוור או ג'וניפר. בעולם האבטחה אנו פוגשים את כל הספקיות המוביליות. אנו לא רואים את איקסיה וגיגמון, וסיסקו פועלת יותר ברמת הרשת. אנו היחידים המשלבים אבטחת מידע, ניראות, וניהול האפליקציות".

מרכז הפיתוח הישראלי של F5, הממוקם בתל אביב, הינו השלישי בגודלו של החברה בעולם, מבוסס על רכישות עבר של כמה חברות ישראליות, פועל בפיתוח פתרונות אבטחת המידע ומונה כ-250 עובדים.

"מרכז המו"פ פה הוא חזק ונמשיך לחזק אותו", "למרות שערכנו רכישות, גם בישראל – ככלל אני בעד צמיחה אורגנית. אם נרכוש בעתיד, זו תהיה חברה שתסייע לנו להגיע לכל אפליקציה בעולם", אמר לוקו-דונו.

שושי ליבוביץ'', מנהלת הסניף הישראלי של  F5 Networks. צילום: פלי הנמר

שושי ליבוביץ", מנהלת הסניף הישראלי של F5 Networks. צילום: פלי הנמר

לדברי לייבוביץ', מנהלת הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין, "בכל המגמות הטכנולוגיות, ישראל דומה לעולם, למעט המעבר לענן שאצלנו איטי יותר. בענן אנו פוגשים סטארט-אפים רבים, שנולדו שם. השינוי במעבר לענן בתחילתו והוא איטי, זהיר ושמרן. מגזרי ההיי-טק והפיננסים הם החוזקה שלנו. נתמקד באבטחת מידע, זה התחום שהניב את הגידול המשמעותי בפעילות שלנו בארץ, לצד צמיחה בקרב ספקיות שירות וחברות סלולר".

לוקו-דונו סיכם ואמר כי "השוק הישראלי "מאופיין באימוץ טכנולוגיות חדשות בתחומי אבטחת המידע והאוטומציה – שני תחומים שבהם אנו, F5, מובילים עולמית. לאור השירותים הייחודיים שהחברה מציעה כיום, הפעילות העסקית שלנו בישראל גדלה, הן במחזור והן בנתח השוק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    אני מתחיל להשתגע כל הזמן כתבות מטעם אחד מאיים שהמנמ"ר לא ישרוד השני מאיים שמערכות המידע לא ישרדו השלישי מאיים שהארגון לא ישרוד קיבלתי חררה תפסיקו לאיים תראו איך אתם עוזרים לעסק מרוב זאבים אף אחד לא מתרגש

אירועים קרובים