תוצאות טובות לגוגל: זינוק בהכנסות, מעבר לרווח נקי
אלפבית, החברה האם שלה, הציגה במהלך הרבעון עלייה של 21.5% בהכנסות ורווח נקי של כתשעה מיליארד ● עם זאת, המשקיעים לא מרוצים מההוצאות הרבות שלה, מה שייתכן שיביא לירידה במנייה היום (ג')
גוגל – או יותר נכון החברה האם שלה, אלפבית – פרסמה אמש (ב') דו"חות כספיים עם תוצאות טובות: ב-2018 כולה היא רשמה עליות בהכנסות וברווח הנקי, וברבעון האחרון שלה ההכנסות זינקו והיא עברה לרווחיות. שער המנייה של החברה בוול-סטריט עלה אמש, לפני פרסום התוצאות, בכ-2%, אולם בקרב האנליסטים יש חוסר התלהבות מההשקעות הגדולות של גוגל, שפוגעות ברווח – ולכן, ייתכן שהיום המגמה תתהפך ושער המנייה של החברה ירד.
ואמנם, במהלך השנה הציגה גוגל זינוק של 30.44% בהוצאות הכלליות שלה ל-110.5 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-23.42% ל-136.82 מיליארד דולר. יש לציין שמספרית, ההכנסות עלו יותר מאשר ההוצאות, וגדלו ב-25.96 מיליארד דולר לעומת 25.79 מיליארד, בהתאמה.
כאמור, הגידול בהוצאות פגע ברווחיות: הרווח התפעולי גדל ב-0.67% בלבד ל-26.32 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-24.27% ל-30.74 מיליארד דולר – נתון נאה, אלא שהוא הושג מצניחה של 71% בחבות המס.
הביצועים ברבעון המדווח לא היו שונים בהרבה: ההוצאות הכלליות גדלו במהלכו ב-26.01% ל-31.07 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-21.51% ל-39.27 מיליארד. גם כאן, הגידול המספרי בהכנסות היה רב יותר מאשר בהוצאות – 6.41 מיליארד דולר לעומת 6.95 מיליארד. גוגל עברה במהלך הרבעון לרווח נקי של 8.95 מיליארד דולר לעומת הפסד של 3.02 מיליארד ברבעון האחרון של 2017. הרווח הנקי למנייה הגיע ל-12.77 דולר לעומת הפסד נקי של 4.35 דולר. גם ברבעון נרשמה ירידה ניכרת בחבות המס – הפעם של 90%.
עוד מראים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה זינקו ברבעון ב-25.59% ל-17.92 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-18.29% ל-21.36 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 54.38%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות האמירו ב-26.59% ל-13.16 מיליארד דולר והרווח גדל ב-7.03% ל-8.2 מיליארד.
לאחר פרסום התוצאות אמרה רות פורת, מנהלת הכספים של אלפבית, כי "הן ב-2018 והן ברבעון האחרון שלה הצגנו גידול דו ספרתי בהכנסות. יש לנו הזדמנויות עסקיות גדולות ולצורך ניצולן אנחנו ממשיכים במדיניות של השקעות ממוקדות בתשתיות ובטאלנטים".
תגובות
(0)