1.2 טריליון תמונות מצולמות מדי שנה מהסמארטפונים; לאן הן נעלמות?
אנחנו מצלמים בלי הרף מהנייד, אבל כשנחפש את התמונות שצילמנו או נרצה להציגן באלבום משפחתי מאורגן למזכרת – נתחיל להסתבך ולחפש אותן בין אלפי תמונות אחרות שצילמנו ● ב-HP מחפשים את הסטארט-אפים המקומיים שיתגייסו לאתגר זה ודומים לו, ויעזרו לנו 'לנהל את הזיכרונות שלנו טוב יותר'
"מדי שנה נלקחות 1.2 טריליון תמונות מהנייד ולא יוצאות ממנו. יש 4.5 ביליון תמונות שמועלות ומאוחסנות מדי שנה בענן ובכלל, ויש 1.2 ביליון תמונות שמאוחסנות בגוגל דרייב מדי יום. מדובר בהמון המון תמונות אבל כולן לכודות בתוך המכשירים הללו. האתגר הגדול הוא להוציא אותן מהמכשירים וזה כאב ראש גדול לכולנו לארגן אותן. ליצור פרויקט ליום הולדת או לאירוע/ אנו רוצים לשפר זאת בעזרת שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ישראלים" אמרה אנליז אולסון, נציגת HP.
אמש (ג') ערכה ענקית הדפוס בשיתוף SOSA אירוע השקה לתחרות סטארט-אפים שיזמו השתיים בארץ לטובת ההתמודדות עם אתגר זה ודומים לו, ואיתור חדשנות בתחום לטובת שילובם בין שורותיה.בין האתגרים עימם מבקשת החברה להתמודד בעזרת סטארט-אפים בתחום נמנים גם אתגרי צילום תמונה ועיבודה בקלות, ארגון ואיתור תמונות בצורה קל, בחירה אוטומטית של תמונה טובה ביותר מבין כל אלו שצילמנו ועוד. כל אלו, תוך שילוב יכולות פורצות דרך מתחומי הבינה המלאכותית, הגנת הסייבר ועוד.
אולסון ציינה עוד באירוע כי בשנים האחרונות פיתחה החברה את HP טנגו – מדפסת בית חכם המאפשרת בין היתר לסרוק מסמכים מהנייד, להזמין לעצמה דיו באופן אוטומטי בעת שהוא נגמר ועוד. בשלב זה, אמרה, לצערה יכולת זו אינה זמינה עדיין בישראל.
אומת הסטארט-אפים
אנדרו בולוול, סגן נשיא ל-disruption ומנהל HP Tech Ventures סיפר לאנשים ומחשבים כי לחברה שני מיקומים מרכזיים בעולם המתמקדים באיתור חדשנות עבור HP. האחד בסיליקון וואלי והשני בישראל.
לדבריו, "ישראל היא אומת הסטארט-אפים. יש כאן ריכוז מדהים של סטארט-אפים ואקוסיסטם שלם הכולל גם תמיכה וקהילה שעוסקת בכך, אוניברסיטאות, 8200 וכדומה. כל המבנה והתרבות הזו מניעה את החדשנות כאן. זו תפיסה רחבה וכוללת של חדשנות. בנוסף, יש תחושה שכולם כאן רוצים ומוכנים לחלוק לטובת הכלל ולא לשמור את הרעיונות והדברים קרוב לחזה. זו תרבות שלמה שיש בישראל ולכן זה מקום פנטסטי עבורנו לאתר סטארט-אפים. מעבר לכך, ל-HP יש נוכחות רבה בישראל".
"קל היום לצלם תמונות בנייד אבל לא כולן טובות. השאיפה שלנו היא בין היתר לאתר סטארט-אפים שיעזרו לנו למיין מבין כל התמונות שצילמנו בנייד את הטובות ביותר, לאצור אותן ולסייע לנו ליצור מעין מרכז לתמונות שממנו ניתן ליצור עבורן אלבום או לשתף עם חברים למשל, או למעשה לנהל את הזכרונות שלך בצורה יותר יעילה", אמר.
לדברי עירית הלל, המובילה את פלטפורמת החדשנות של HP Tech Ventures בישראל, "היום עולם ההדפסה עובר מהפכה. זה כבר לא רק לשלח משהו ולהדפיס. זה מעבר לכך. זה ליצור מדפסת בגודל סמארטפון או מדפסת שהיא אייטם דקורטיבי שנראית כמו ספר בסלון, וזה גם עבודה רבה בתחום התוכנה והשירותים כדי להנדס חוויות שאנשים רוצים להשתמש בהן".
לדבריה, כאמור, יש מיליארדי תמונות שמועלות כל יום לענן ונמצאות בתוך טלפונים של אנשים, אלא שהשאלה היא מה עושים עם כל זה אחר כך? איך ניתן להפיק מכך חוויה, זיכרון, מתנה וכדומה. לשם כך אנו מחפשים סטארט-אפים בתחומי הבינה המלאכותית, אוצרות תמונות, עיבוד מחשב, כך שניתן יהיה לשפר צילומים ולייצר סביב זה חוויה יותר כייפית".
האירוע היווה את יריית הפתיחה למהלך של HP ו-SOSA, פלטפורמת החדשנות הגלובלית, שבאמצעותה HP מאתרת טכנולוגיות חדשות,
החברה קוראת בימים אלו ליזמים, נציגי חברות סטארט-אפ וקרנות הון סיכון להציג לה חברות ורעיונות שמתוכן יאתרו בין 5 ל-7 יזמים שיגיעו להציג את הצעותיהם בפני בכירי החברה ב-demo dayשייערך באפריל. החברה שתיבחר, אגב, תקבל את ההזדמנות לנסוע לסיליקון ואלי להציג את הרעיון שלה מול מנהלי HP ואולי אף במימון לפיתוח מוצר ראשוני .
לדברי בן סטרוגו, מנהל חדשנות תאגידית ב-SOSA, "לאחר שהסטארט-אפים שיגישו את מועמדותם יבחנו, HP תבחר ותסנן מתוכם את אלו שהכי מתאימים לאסטרטגית החדשנות שלה, ובאפריל תיערך תחרות פיטצ'ים שממנה ייבחר הסטארט-אפ הזוכה".
תגובות
(0)