רוצה לגור בבית שבו נוסדה אמזון? 1.5 מיליון דולר והוא שלך

אם יש לכם כסף להשקעה מונומנטלית - המקום שבו החלה ענקית הקמעונות את דרכה, ושבו השיק המייסד ג'ף בזוס את העסק המרשים שלו - בית מגורים צנוע בן 3 חדרי שינה השוכן בסיאטל שבמדינת וושינגטון - מוצע למכירה כעת ● המחיר המבוקש של 1,488,888 דולרים

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

אז כמה הייתם מוכנים להשקיע בכדי להיות בעליו של הבית שבו אמזון נולדה? לפי GeekWire, הבית השכור, שבו ייסד ג'ף בזוס את אמזון בשנת 1994, כאשר הקים את Cadabra.com – שמה הראשון של חנות הספרים שלו לפני שכונתה אמזון – מוצע החל מאתמול (ב') למכירה בעבור 1,488,888 דולר.

לגבי המפרט הנדל"ני – הבית, שממוקם בסיאטל, וושינגטון, הוא בן 143 מ"ר וכולל שלושה חדרי שינה. אבל הרוכשים יקבלו איתו גם את תיבת הדואר המיתולוגית והגדולה במיוחד שלו. לפי הסיפורים זו הוזמנה במיוחד על ידי האיש העשיר בתבל בכדי שתשמש את העובדים הראשונים, כמו גם את בזוס עצמו, ותצליח לקלוט את הקטלוגים השמנמנים של הספרים, שהתקבלו בעבור חנות הספרים המקוונת, כך על פי הדיווח של GeekWire.

אמזון תרצה לשמר את הבית כמונומנט?

הבעלים של הבית, שהעלה את תצלומי ומפרט הנכס לאינטרנט, מיתג את ההצעה שלו כ"נתח היסטורי" ואפילו סבור שייתכן שאמזון עצמה תהיה מעוניינת לשים עליו את ידיה, כדי לשמר אותו כמונומנט. בהתחשב בגדילה האינסופית בכוחה של אמזון ובתחומים שאליהם היא פורסת את ידיה העצומות, אפשר שהוא צודק.

בכל מקרה, הסיאטל טיימס מציין כי הבית, בהתחשב במחיר שננקב בעבורו, הוא מחוץ להישג יד בעבור הרוב המכריע של התושבים המקומיים. לפי הנהוג בעיר, מכירות בתים טיפוסיות שכוללות לרוב משכנתא דורשות מקדמה של כ-300,000 דולר ולאחר מכן תשלומים שנתיים שמסתכמים בכ-300,000 בכל שנה למשך זמן רב.

הונו העצום של בזוס, השוכר המפורסם של הנכס, הוערך ביולי האחרון כעומד על 150 מיליארד דולר, וזאת לפני הגירושין המאוד מדוברים וקרבים שלו ממקנזי, רעייתו מזה 25 שנה. לפי כך, אם יחליט המייסד לקנות את הבית עתיר הנוסטלגיה, הוא יאלץ להשקיע בו כ-0.001 אחוזים מהשווי הנקי שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים