HPE: שסמנכ"ל אוטונומי יעיד בבריטניה לפני מאסרו בארה"ב

הסיפור שאינו נגמר: HPE רוצה כי שושובן חוסיין' סמנכ"ל הכספים, יעיד במשפט המתקיים בבריטניה נגד מייקל לינץ', המנכ''ל לשעבר של אוטונומי הבריטית - ושהוא יעשה זאת בטרם יישלח לארה''ב למאסר.

מכרז נימבוס - לבית המשפט. אילוסטרציה: digitalista/BigStock

HPE דורשת כי שושובן חוסיין, סמנכ"ל הכספים לשעבר של אוטונומי, אשר הורשע כבר במעילה פיננסית בארצות הברית– יעיד במשפט אחר באותו נושא, המתנהל בבריטניה.

HPE דורשת כי חוסיין יעיד במשפט המתקיים בבריטניה, נגד מייקל לינץ', המנכ"ל לשעבר של אוטונומי הבריטית, ושהוא יעשה זאת בטרם יישלח לארצות הברית למאסר.

נגד לינץ' הוגש בדצמבר האחרון כתב אישום בבית משפט מחוזי בארצות הברית באשמת הונאה פלילית בסכום של 11 מיליארד דולר, על רקע פעילותו בטרם החברה שעמד בראשה נרכשה על ידי HP בשנת 2011. ה

האישומים כוללים 14 סעיפים של קשירת קשר וביצוע מעשי הונאה. העונשים, במקרה של הרשעה, עומדים על עד עשרים שנות מאסר. כתבי האישום הללו הם עוד התפתחות משפטית, אחת מני עשרות, בעקבות הרכישה הכושלת של ענקית ה-IT את ענקית ה-BI הבריטית.

מעט רקע: HP הודיעה על רכישת אוטונומי באוגוסט 2011 תמורת 10.25 מיליארד דולר – מחיר שייצג שווי של 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. אוטונומי, שעוסקת בניתוח מידע מובנה בעולם הביג דטה, הייתה אז חברת התוכנה השנייה בגודלה בבריטניה.

בנובמבר 2012, כשנה ושלושה חודשים לאחר ההודעה, הטילה ענקית ה-IT פצצה פיננסית והודיעה כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולר. היא נימקה זאת בסילוף ו-"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. יותר מחמישה מיליארד דולר מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות בחברה הנרכשת, טענו ב-HP.

בעלי המניות של ענקית ה-IT הגישו תביעה נגדה במאי 2013. הם טענו שחברי מועצת המנהלים של HP לא ביצעו "בדיקת נאותות טכנולוגית" ושהמנהלים והיועצים של החברה "סילפו עובדות כדי להסתיר את המחדלים שלהם. אוטונומי עסקה בעסקות סיבוביות, במסגרתן היא רכשה מוצרים מלקוחותיה, וכן עסקה בצורות אחרות של הכרה אגרסיבית בהכנסות, על מנת לנפח את מצבה הפיננסי ולהבריא אותו. הנתונים על עלות הרישיונות, היקפי מכירתם ופרטים נוספים נקברו בתוך נתונים אחרים, כחלק מנתוני המכירות, השיווק, דו"חות הרווח וההפסד או הוצאות אחרות".

בפברואר 2014 פורסם  כי HP החלה בשיחות עם בעלי המניות שלה לבחינת הסדר פשרה אפשרי, לאחר שאלה תבעו את החברה והנהלתה בגין רכישת אוטונומי הבריטית – שהביאה לגילוי הונאה בת מיליארדי דולרים ולירידת ערכה הבורסאי של ענקית ה-IT – גם כן במיליארדי דולרים. לאחר שלושה סבבי משפטים, הושגה פשרה בתביעה.

מנכ"ל אוטונומי מאשים את HP – ולהפך

במשך שנים לינץ' נלחם תקשורתית בהנהלת HP, הקים אתר ייחודי לנושא בו פירט את טענותיו וטען כי במעשיו לא נפל פגם וכי הכל היה חוקי וגלוי, "HP רצתה לחפות על טעויותיה, שהביאו לירידה בשווי שלה, ורוצה להאשים את אוטונומי ואת לינץ' באופן שיקרי". מנגד, לינץ הואשם כי בשל ההונאות הוא גרף רווחים של 815 מיליון דולרים.

באפריל 2018 חוסיין נמצא אשם על ידי חבר מושבעים בבית משפט פדראלי בארצות הברית, ב-16 סעיפים של הונאות, בקשר לפעילותו הכספית בטרם הרכישה על ידי HP. בית משפט בסן פרנסיסקו קבע כי חוסיין סייע לחברה "לבשל" את הספרים שלה.

כעת חוששת HPE כי אם חוסיין לא יעיד כעת בבריטניה במשפט נגד לינץ', "הוא יתקשה לעשות זאת לאחר שייכלא בארצות הברית. לכן מבקשת ענקית התוכנה מבית המשפט בבריטניה להקדים את עדותו של חוסיין, לפני עשרים עדי הגנה של לינץ'. פרקליטיו של לינץ' מתנגדים לדרישה של HPE. לדבריהם, "חוסיין אינו מסוגל לעמוד בעלויות המשפטיות". בהליכים הפליליים נגדו בארה"ב, חוסיין נצטווה לחלט יותר מ-7 מיליון דולרים שהוא הרוויח בשל מכירת אוטונומיה. משפטו של לינץ' בבריטניה ייפתח במרץ הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים