"ישראל היא ארץ של חלב, דבש וקנאביס"

אמר אהוד ברק בכנס הבינלאומי לטכנולוגיה וקנאביס שנערך בפעם הרביעית השנה בתל-אביב ● בנאום הפותח חזה ברק כי בעתיד הלא רחוק אחד מכל שלושה אנשים יעשה שימוש במוצר כלשהו המבוסס על רכיבי קנאביס

קנאביס. צילום אילוסטרציה:/BigStock

כ-1,000 אנשי מקצוע מתחומי הפארמה, הביוטכנולוגיה, החקלאות, הרפואה והעסקים פקדו את אירוע קאנטק השנתי, CannaTech Tel Aviv 2019, שנערך בתל אביב ב-1 וב-2 באפריל.

המשתתפים הגיעו לאירוע הישראלי מ-45 מדינות מהיבשות אפריקה, אסיה, אירופה, צפון ודרום אמריקה, בכדי ללמוד על החידושים בתעשיית הקנאביס המתפתחת, אשר לישראל יש תפקיד מרכזי בה בכל המגזרים.

באירוע לקחו חלק יותר מ-90 דוברים, שייצגו את נושא מינוף הטכנולוגיה לטובת הייצור והשימוש בקנאביס על שלל היבטיו. 50 חברות ישראליות ובינלאומיות הקימו דוכני מידע בכנס וקרוב ל-100 נותני חסות תמכו בו.

אהוד ברק, בעבר ראש ממשלת ישראל וכיום יו"ר חברת הקנאביס הרפואי CANDOC, שנרכשה בספטמבר 2018 על ידי Intercure, נשא את דברי הפתיחה באירוע.

שוק הקנאביס עומד כיום על כ-17 מיליארד דולר

לדברי ברק, "ישראל היא כיום ארץ של חלב, דבש וקנאביס". הוא אמר כי שוק הקנאביס עומד כיום על כ-17 מיליארד דולר ברחבי העולם, ויגדל ל-150 מיליארד דולר בשנים הקרובות.

ברק חזה כי בעתיד הלא כל כך רחוק, אחד מכל שלושה אנשים על הפלנטה יעשה שימוש במוצר כלשהו המבוסס על קנבינואידים (מולקולות, רכיבים פעילים, הנמצאים בקנאביס – ג"פ), ולפיכך דיבר על ההזדמנויות בתעשייה, הן בשדות הרפואיים והן בתחומים אחרים, ואמר שמומלץ לתפוס הזדמנויות אלו באופן "אגרסיבי ומיידי".

בתדרוך לעיתונות דיבר שאול קיי, מנכ"ל ומייסד קנאטק ו-iCAN – שלדבריה, בונה את המערכת האקולוגית העולמית של הקנאביס ומחויבת להאיץ את תעשיית הקנא-טכנולוגיה בישראל. קיי אמר כי "חולים בישראל לא מקבלים קנאביס רפואי מהר מספיק", ודרבן את הממשלה לנוע מהר יותר כדי לתקן את התהליך, כך שחולים הזקוקים לעזרה יוכלו לקבל אותה. קיי גם דיבר על לגליזציה והצהיר שישראל "זקוקה מיידית למסגרת קאנביס חוקית בעבור 2 מיליון הצרכנים הישראליים".

יונה לוי, מנכ"ל אלויט פארמה, אחת מחברות הקאנביס בישראל, ציין בתדרוך כי אלויט תספק למדינות האיחוד האירופי ניצני קנאביס, שמן קנאביס ומוצרי קנאביס אחרים עד סוף השנה. "אלויט תחנך רופאים לשימוש בקנאביס בשפות שהם מבינים. השימוש בקנאביס רפואי באירופה נמצא בשלבים הראשונים, אך הביקוש מצד פציינטים למוצר עצום", אמר לוי.

באירוע העיתונאים השתתפה גם ריילי מאלדר בת ה-13 מדלאוור, ארצות הברית. מאלדר אובחנה בגיל 7 כסובלת מגידולי עצם אגרסיביים שעיוותו את פניה. אמה של מאלדר שמעה על היעילות של שמן הקנאביס נגד סרטן ונתנה אותו לריילי. הגידולים שלה נסוגו ומאז לא שבו.

כיום, ההתמקדות של מאלדר ושל בני משפחתה, היא באספקת שמן קנאביס בוטאני איכותי, המיוצר מהצמח השלם, שלדבריהם יכול לספק לחולים הקלה הוליסטית במצבים בריאותיים קשים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סיון

    אחד האנשים החדים ביותר שפגשתי היונה הזה, אין ספק שיוביל את החברה הזאת לראש התעשייה

אירועים קרובים