התוצאות העסקיות של אלפבית: הרווח הנקי צנח משמעותית

החברה האם של גוגל פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה, שאכזבו את שוק ההון וגרמו בין השאר לירידה בשער המניה ● ההכנסות גדלו ב-16.67% ל-36.339 מיליארד דולר והרווח הנקי פחת ב-29.189% ל-6.66 מיליארד דולר.

אלפבית

אלפבית, חברת האם של גוגל, פרסמה אמש (ב') את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה. היו אלו תוצאות שאכזבו את שוק ההון ובעקבות זאת המניה של החברה ירדה ביותר מ-7% במסחר מעבר לדלפק לאחר פרסום התוצאות.

הביצועים הרבעוניים פספסו את תחזית האנליסטים כפי שהדבר בא לידי ביטוי בסקר של בלומברג, אשר קיבץ את התחזיות וחישב ממוצע. האנליסטים ציפו לגידול של כ-20% בהכנסות ולא של 16.67%.

על רקע הגידול המאכזב בהכנסות יש אנליסטים שחוששים כי הדבר מבשר על מגמה לפיה המפרסמים מעבירים חלק מתקציבי הפרסום לחברות מתחרות. במסיבת העיתונאים שהתקיימה בעקבות פרסום התוצאות רות פורת, מנהלת הכספים של החברה, התייחסה לטענה זו שהועלתה על ידי אנליסט של בנק ברקליס, ואמרה כי "הגידול בהכנסות הושפע לרעה משינויים בשער המטבע".

גידול בהוצאות הכלליות

הביצועים של החברה הושפעו גם לרעה מהגידול בהוצאות הכלליות, שבמהלך הרבעון גדלו ב-26.44% ל-29.73 מיליארד דולר המשקפים גידול של 6.22 מיליארד דולר – הרבה יותר מהגידול בהכנסות של 5.19 מיליארד דולר ל-36.34 מיליארד דולר. עלייה של 16.67%.

הגידול בהוצאות הכלליות היה צפוי והן מבוססות על הגידול במאמצים לשדרג את יכולות ההכנסה של יוטיוב ועל שדרוג מערך עסקי הענן של החברה. העלייה החדה בהוצאות הכלליות השפיעה לרעה על הרווח התפעולי והנקי כאחד. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-36.56% ל-13.72 מיליארד דולר. הגידול בהוצאות השפיע לרעה על הרווח התפעולי, שירד ב-13.42% ל-6.61 מיליארד דולר. הרווח הנקי הושפע לרעה לא רק מהגידול בהוצאות, אלה גם מקיטון בהכנסות המימון. אלו ירדו ב-1.37 מיליארד דולר או 47.15% ל-1.54 מיליארד דולר. גם הגידול בחבות המס השפיע לרעה על הרווח הנקי, שכן הוא גדל ב 30.39% ל-1.47 מיליארד דולר. הרווח הנקי, כאמור, ירד ב-27.19% ל-6.66 מיליארד דולר, רווח נקי למניה של 9.5 דולר, שהם ירידה של 28.73%.

הרווח הגולמי לא הושפע מהעלייה בהוצאות והוא גדל ב-14.98% ל-20.33 מיליארד דולר. ההוצאות הגולמיות הרבעונית הסתכמו ב-16.01 מיליארד דולר, עליה של 18.9%. הרווח הגולמי השולי הרבעוני הסתכם ב-56.76% לעומת 55.94% ברבעון המקביל אשתקד.

בהודעה לעיתונות שאלפבית פרסמה בעקבות פרסום התוצאות, הוסיפה פורת כי "הצגנו רבעון מוצק עם ביצועים טובים במנוע החיפוש של החברה. עסקי הענן שלנו ופעילות היוטיוב. על רקע הגידול בפעילות ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2019, גדלו בכ-17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וב-19% לעומת הרבעון הקודם. אנחנו מאוד נרגשים מפוטנציאל הגידול מכל תחומי הפעילות של החברה במהלך החודשים הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים