"הדרך לדיגיטל עוברת בניהול יעיל של ה-IT בסביבה מרובת עננים"

"למנמ''ר הארגוני יש אתגרים שלא משתנים, כמו צמצום הוצאות התפעול של ה-IT, ואספקת יותר ערך עסקי. לצד זאת, הוא ניצב כיום בפני אתגר חדש", אמר פול קנט, סגן נשיא BMC

פול קנט, סגן נשיא BMC ומנכ''ל אזור EMEA (ר''ת אירופה, המזה''ת ואפריקה) בחברה. צילום אסף ספקטור

"למנמ"ר הארגוני יש אתגרים שלא משתנים, כמו צמצום הוצאות התפעול של ה-IT, ואספקת יותר ערך עסקי. לצד זאת, הוא ניצב כיום בפני אתגר חדש: ניהול של סביבת IT חסרת גבולות, בדטה סנטר ובענן, ובעיקר, בסביבה מרובת עננים. כיום, המענה לטרנספורמציה הדיגיטלית הוא ניהול יעיל ואפקטיבי, עם מעטפת אבטחת מידע", כך אמר פול קנט, סגן נשיא BMC ומנכ"ל אזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה) בחברה.

קנט דיבר בכנס BMC Cares , שנערך היום (ג') במלון ווסט לגון בנתניה, לציון עשרים שנות פעילות של ענקית ה-IT בישראל. בראיון לאנשים ומחשבים אמר קנט כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית כבר אינה שאלה של 'האם?', וכבר לא שאלה של 'מתי?' – אלא כורח מציאות, שארגונים שלא יערכו אותה, לא ישרדו. הבעיה היא שקל לדבר ולא פשוט כלל לבצע. המשימה הופכת למורכבת כפליים, בשל הצורך להריץ את מערכות ה-IT הקיימות מחד, ולבנות פלטפורמות חדשות, לטובת הנפקה מהירה יותר של אפליקציות, ובניית תשתיות IT אג'יליות. בעיה נוספת היא הצורך לפעול בסביבת IT מורחבת, הכוללת את הדטה סנטר המסורתי מחד ואת העננים מאידך. יותר מדי שנים ארגונים 'תקועים' עם הנתון לפיו 70% מתקציבי המחשוב שלהם מוקצים לטובת תפעול ותחזוקת המערכות הקיימות – ורק פחות משליש מוקצה לחדשנות. אתגר נוסף הוא הפקת ערך ומידע מהנתונים, שכבר שנים נמצאים בגידול אקספוננציאלי".

צילום ועריכת ווידאו: ליטל רובינשטיין

להוסיף חוכמה לניהול ה-IT

החברה, ציין קנט, "הייתה הראשונה שהטמיעה את המונח BSM, ר"ת Business Service Management, ניהול שירותים עסקיים. משמעותו היא קביעת סדרי עדיפויות למתן שירותי IT בתוך הארגון, בהתאם לצרכים ולשיקולים העסקיים".

לדבריו, "נוכח מהפכת הדיגיטל בארגונים, החברה הגתה מושג חדש, שהחליף את ה-BSM. זהו מושג ה-DEM,ר"ת Digital Enterprise Management, שנועד לטובת Run and Reinvent – הרץ את המערכות הקיימות וחדש לטובת המערכות הדיגיטליות, הפועלות בסביבה מרובת עננים. מינוח זה מבטא בצורה טובה יותר את האבולוציה של פתרונות ניהול השירותים העסקיים, לעידן הדיגיטלי החדש".

על פי קנט, "העידן החדש מתאפיין במעבר של חברות למערכות בשירות עצמי, לאוטומציה, לקבלת שירותים ומידע בזמן אמת – ולדרישה מצד לקוחות ומשתמשים, שהשירות שניתן להם יהיה קל, אינטואיטיבי, מהיר ומאובטח. ניהול השירותים הדיגיטליים בימינו, הוא ההמשך הטבעי של ניהול שירותי ה-IT. החברה הבינה שיש לשדרג את התחום, והוסיפה לו חוכמה, מבוססת שירותים קוגנטיביים. בדרך זו השירותים הפכו להיות מתגובתיים – לפרואקטיביים, ומספקים יעילות ומהירות".

"הפתרונות בתחום ניהול של שירותי ה-IT הם בעלי תפקיד מרכזי, קריטי, בכל ארגון העובר את המסע בהפיכתו לארגון דיגיטלי. כדי לשפר את ביצועי ורמת השירות, דרוש 'שכל', שיחבר טוב יותר בין העסק ודרישותיו – ובין הטכנולוגיה", אמר קנט, "ארגונים כיום הופכים להיות מקוונים ודיגיטליים, והשלב הבא הוא הארגון הקוגנטיבי. ארגון דיגיטלי הוא כזה הפועל בסביבה מרובת עננים, ריבוי רכיבי IoT וריבוי ערוצים. ארגון קוגנטיבי הוא זה הצופה פני עתיד, פרואקטיבי, המסתייע בסוכנים וירטואליים ובצ'טבוטים".

החברה, ציין קנט, "מספקת לארגונים מענה לאתגרים החדשים שבפניהם, בכמה דרכים: מיכון של ניהול ה-IT, אג'יליות, יכולת ליצירת חדשנות, ומעל כל זה – מעטפת אבטחת מידע, המספקת מענה לרגולציות. בלא אבטחה, אין ערך לטרנספורמציה הדיגיטלית".

"בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית", סיכם קנט, "יש למנמ"ר תפקיד משמעותי. המנמ"ר הוא המנוע של ארגונים אשר נדרשים לקבל אג'יליות, מהירות פיתוח והגעה לשוק, ובנוסף, 'על הדרך' – גם חיסכון בהוצאות התפעול של ה-IT. אם מנמ"רים לא יחשבו דיגיטל, ולא יעשו דיגיטל, ולא יפעלו באורח שונה – לא תהיה להם תקומה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    פתטי, שום דבר חדש לא נאמר בעניין מטרות ה IT וכו... בהתחלה אמרו לנו שהענן יפתור את הבעיות, המנמ"ר יתעסק רק בצרכים העיסקיים של הארגון עכשיו יש אתגר חדש לנהל סביבה מרובת עננים ואחר כך ימציאו מערכת לניהול סביבה מרובת ענננים ואחר כך יעבירו גם אותה לענן כמו שאמרתי בעבר עננים ורוח וגשם אין יש ארגונים שהמצאות שירות ענן היא חשובה ביותר עבורם, כיוון שזו הדרך היחדיה שלהם לרכוש שירותי IT (ארגונים קטנים ובמקרים מסויימים גם בינוניים) ויש ארגונים שצריכים ענן פרטי (מיחשוב מרכזי בטכנולוגיה חדשנית) מזכיר לי את הדיונים על מיקור חוץ נעביר את ניהול שירותי ה IT למיקור חוץ על מנת שה IT של הארגון יתעסק רק בתמיכה בצד העיסקי ואז עלה הצורך לנהל את מיקור החוץ שתיהן אופנות חולפות הנדחפות על ידי ספקי שירותים ונקלטות על ידי מנמרי"ם שמנסים לעשות לעצמן חיים קלים (מיקור חוץ? (הספק אשם), ענן? (זה מה שהענן נותן) ומנכלי"ם שקונים את השטויות שזה יעשה את ה IT יותר זול, אם זמני תגובה יותר טובים והם לא מבינים שאין ארוחות חינם

אירועים קרובים