פייסבוק ב-2069: יותר עמודים של מתים מאשר של משתמשים חיים

כך טוענים חוקרים ממכון האינטרנט באוקספורד - שיצאו מנקודת הנחה בלתי סבירה לפיה אף משתמש חדש לא יצטרף לפייסבוק מעכשיו ועד מועד זה

פייסבוק. צילום: BigStock

מספר חשבונות ה-"זומבי" בפייסבוק, אותם חשבונות שנשארים פתוחים גם אחרי שבעליהם עוברים מהעולם, עתיד לעקוף את מספר החשבונות השייכים לאנשים חיים בעוד 50 שנה – כך טוענים חוקרים ממכון האינטרנט באוניברסיטת אוקספורד. לצורך המחקר יצאו החוקרים מנקודת ההנחה הבלתי סבירה, יש לציין, לפיה אף משתמש חדש לא יצטרף לפייסבוק מעכשיו ועד מועד זה.

החוקרים הוסיפו שאם בסיס המשתמשים הרשומים ימשיך לגדול בקצב של 13% לשנה, המהפך המסוים הזה יידחה ולא יתרחש לפי 2100.

ממוצע הגיל של המשתמשים בפייסבוק הולך ועולה

לטענת החוקרים, הדבר מצביע על כך שבבסיס, ממוצע הגיל של המשתמשים בפייסבוק הולך ועולה, נתון המתיישר עם מחקרים קודמים שטוענים זאת. כך לדוגמה מחקר של מכון Pew שפורסם בדיוק לפני שנה טען כי רק 10% מבין גילאי 13 עד 17 משתמשים ברשת החברתית באופן קבוע.

מעבר לכך, מעלה המחקר שאלה אתית שחוזרת ונשאלת: למי שייך החומר שעולה לפייסבוק? "כיצד הנתונים הללו מנוהלים והאם זה נעשה בדרך שמשרת את האינטרסים של בני המשפחה והחברים של הנפטרים. ויש עוד שאלה, כיצד זה יעזור להיסטוריונים העתידיים להבין את העבר?", אמר-שאל קרל אוהמן, מהכותבים הראשיים של המחקר ומועמד לדוקטורנט במכון.

בחודש שעבר הודיעה פייסבוק שהיא בוחנת צעדים למנוע הופעה מצערת של פרטים אודות משתמשים שנפטרו, כמו הודעות ברכה ליום ההולדת לדוגמה, בתזרימים של משתמשים חיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים