היכונו לשינוי הגדול הבא בפייסבוק
מארק צוקרברג חשף ב-F8, כנס המפתחים הגדול של הרשת החברתית הדומיננטית, שלל חידושים במוצרי החברה ● החידוש העיקרי: FB5 - עיצוב חדש לפיד
F8, כנס המפתחים הגדול של פייסבוק, יצא אתמול (ג') בערב לדרך בסן חוזה. מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, שעלה על הבמה כדי להעניק את הנאום הראשי, הציג את החידושים של מוצרי החברה, והעיקרי בהם מכונה FB5 – עיצוב חדש לאתר, הגדול מאז השקתו יש אומרים, ולאפליקציות העיקריות של הרשת החברתית. העיצוב זורק הצידה את הצבע הכחול שכל כך אפיין את הפיד של הרשת החברתית הגדולה בעולם לטובת מראה לבן ונקי לחלוטין, ומקנה לו מראה מודרני יותר עם מעבר חלק בין האפשרויות השונות שכל אחת מהן מוצגת במעין דף משלה.
עבור מי שעקב אחרי הדיווחים במהלך השנה האחרונה זה אולי לא היה מפתיע, אבל הפעם על הבמה זה הפך לרשמי. הדבר גם הוביל לעדכון של הלוגו של החברה שמוצג למעלה בפס התפריט: הוא הפך לעגול בעיצוב חדש ומודרני יותר. למעשה, אפשר לומר במידה רבה שבפייסבוק החליטו להעניק לאפליקציה שלהם, כולל האתר בדפדפן השולחני, את השפה העיצובית שמלווה את אפליקציות שיתוף המסרים שלה, אינסטגרם ומסנג'ר, כולל עיצוב מחדש וצבעוני יותר של הצלמיות המרכיבות את התפריט האישי של כל משתמש.
ובכל מקרה, מי שבמקום העיצוב הלבן ירצה דווקא עיצוב כהה, יוכל לעשות זאת בלחיצה קלה על צלמית ההגדרות בקצה שורת התפריט, אז תופיע האפשרות באופן ברור.
פייסבוק מבליטה את הסטוריז
העיצוב החדש, שאמור להיות זמין באופן מידי באפליקציות לאנדרואיד ול-iOS ורק בעוד כמה חודשים גם באתר השולחני, אולי מתחיל במראה הכללי אבל בהחלט לא מסתיים שם. אחד הדברים הבולטים הוא הרצון המובהק של פייסבוק לנסות להפוך למקום שבו יותר יוצרים קהילות ומשתפים חוויות מאשר באים לקרוא חדשות. אחד ההיבטים הבולטים לכך הוא שכעת, הדבר הראשון שיראו המשתמשים כשייכנסו לפיד שלהם יהיה הסטוריז, שמקבלים בעיצוב החדש את הבמה המרכזית ולא מוצגים כמשהו נלווה לתזרים החדשות, כפי שהיה עד עתה.
גם הקבוצות יזכו להתמקדות רבה יותר בגרסאות החדשות של פייסבוק, כולל הצבה של צלמית חדשה בתפריט הראשי בגרסה השולחנית שלחיצה עליה פותחת דף ייעודי שבו יוצעו קבוצות חדשות למשתמש לפי היבטים שונים, יוצגו קבוצות בהם החברים שלהם נמצאים אך לא הם, וזה עוד לפני שבכל יוצגו פוסטים שהועלו לקבוצות אליהם הם כבר מנויים.
בנוסף, מי שירצה להעלות פוסט באופן אנונימי, למשל בקבוצה שמתעסקת בבריאות, יוכל לפני ההעלאה לשלוח אותו למנהל הקבוצה כדי שהוא יבצע זאת במקומו. בקבוצות המתמקדות בחיפוש עבודה או עובדים ניתן יהיה להשתמש בתבנית מוכנה כדי להעלות פרטים במטרה לחסוך זמן – וייתכנו בעתיד התאמות נוספות לנושאים שונים.
הודעות לאנשים שאינם חברים
פייסבוק גם תאפשר, באמצעות כפתור חדש בממשק – "להכיר אנשים חדשים", לשלוח הודעות לאנשים שאינם חברים, בקבוצות אחרות ואפילו בסביבות אחרות, במקרה שיש אינטרס משותף. אחד האינטרסים המשותפים הללו יכול להיות רומנטיקה, כלומר: להכיר בן או בת זוג פוטנציאלי/ת. משתמשים יוכלו ליצור רשימה של עד תשעה אנשים שהם מעוניינים להכיר והללו יהיו ברשימת "הקראש הסודי" שלהם. אם אחד האנשים הללו יחליט שהם הוא רוצה להשתמש באפשרות הזו כדי לחפש אהבה חדשה, הוא יקבל הודעה שהוא כבר צורף לרשימה של מישהו – ואם זה מזכיר את טינדר, כנראה שיש סיבה. התכונה הזו כבר קיימת למעשה, אבל עד עתה היא הייתה זמינה ב-5 מדינות, כעת היא הורחבה לעוד 14, ואולי היא תגיע מתישהו גם לישראל.
במהלך הערב התייחסו אנשי פייסבוק גם לאפליקציית המסרים מסנג'ר, שתקבל גם היא תכונות חדשות, ובמיוחד היכולת של המפתחים ליצור יותר בוטים, עם כלים חדשים שיעזרו לפי החברה למשווקים ליצור קשרים באופן מדויק יותר עם לקוחות אפשריים, כולל לידים. במסגרת הכלים הללו היא בונה יותר תכונות לתוך שירות הקיצור m.me בהם ניתן להשתמש באתרים ובהודעות דואר כדי להפנות ישירות לשיחה במסנג'ר, עם נציג חי ו/או בוט.
מעבר לכך הודיעה החברה שהיא מתכוונת להפוך את מסנג'ר לאפליקציה הרבה יותר קלה, בתקווה שהיא תאבד לפחות 50% מהנפח שלה, כדי שהיא תעבוד יותר מהר ותטען תכנים במהירות רבה יותר, וזאת כלק ממהלך שבסופו של דבר יביא את ההצפנה שהחברה משתמשת בה בווטסאפ גם למסנג'ר.
היא גם בוחנת לשלב את התכונה 'צפייה משותפת' מהאפליקציה הראשית, ואף מתכננת בסופו של דבר ליצור גרסה שולחנית לאפליקציה, וכן גם זה בדומה לווטסאפ.
נראה שהחידושים האחרונים הם חלק מהכוונה של פייסבוק לאפשר לשלוח הודעות מכל אפליקציה שלה לכל האפליקציות האחרות.
תגובות
(0)