"הענן – פתרון מדהים, אבל עדיין בקצב אימוץ איטי"

לדברי רפי שקולניק, מנכ''ל אווייה ישראל, "משימות המנמ''ר אינן משתנות – רק אופן היישום משתנה. השוק הולך בהדרגתיות לענן היברידי, עם תשתיות מקומיות לצד הוספת יכולות חדשות, פונקציונליות ויתירות – בענן, ואנו פעילים בכל המגרשים הללו"

רפי שקולניק, מנכ''ל אווייה ישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

"מחשוב ענן הוא פתרון מדהים ולאורך זמן הוא יהפוך לדומיננטי יותר ויותר. אחת הבעיות העיקריות שבגללה הוא מצליח עדיין רק באופן חלקי הוא חישוב החזר ההשקעה. קשה להוכיח ROI נכון בענן לאורך זמן, התשלום בענן נשאר קבוע לכל הזמן בעוד התשלום לרישוי המסורתי הוא חד פעמי ורק השירות נשאר לאורך זמן״, כך אמר רפי שקולניק, מנכ"ל אווייה ישראל.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שקולניק כי "אווייה פעילה בכמה שדות. האחד, תקשורת אחודה, UC, טלפוניה ומרכזיות מבוססות IP, לרבות תמיכה במרכזיות ישנות. השני, הקול סנטר, שהוא חלון הראווה של הארגונים ללקוחות שלהם, והם משקיעים בו בהתאם. המטרה היא לייעל את הקשר עם הלקוחות, לקצר את זמני השיחה עימם ולהפעיל כמה שיותר בוטים, צ'אטים ומולטימדיה. והיה והגעת, להגיע למצב בו לנציג השירות יהיו את כל הפרטים עליך, עם ניתוח מבוסס בינה מלאכותית. השדה השלישי הוא קו מוצרי וידיאו, אודיו ושיחות ועידה. בארץ פועל מרכז פיתוח גדול של החברה, עם כ-150 מפתחים, שמוביל את פיתוחי הוידאו של אוויה העולמית ומבוסס על רכישת רדוויז׳ן הישראלית".

הוא ציין כי "אווייה נפרדה מציוד התקשורת WAN ו-LAN שלה, ופועלת בעולם התקשורת, לא ב'חוטים', אלא בתקשורת אודיו, וידיאו וקול סנטר. החברה מדורגת זה 19 שנים כמובילה ברביע הקסם של גרטנר בעולם הקול סנטר ועשר שנים בעולם התקשורת האחודה. יש לנו לקוחות מכלל מגזרי השוק בעולם, ביניהם CNN, HSBC, אפל גוגל ועוד. 90% מהחברות בפורצ'ן 100 הם לקוחות אוויה וכך גם 96% מהפורצ'ן 1000. בארץ, על מאות הלקוחות שלנו נמנים ארגונים מכל המגזרים במשק, כולל בנקים, חברות ביטוח, רשויות מקומיות, חברות טלקום וכן מגוון רחב של חברות בטחוניות ומוסדות להשכלה גבוהה".

"מדי דקה, על גבי תשתיות אווייה", אמר שקולניק, "נערכות 14.5 מיליון שיחות טלפון; 3.75 מיליון נציגי שירות עונים ללקוחות על הקול סנטר של אווייה; 90 אלף איש עושים שיחות ועידה על התשתיות שלנו".

גידול של 700% בפעילות הענן

לדבריו, "משימות המנמ"ר אינן משתנות – רק אופן היישום משתנה. ככלל, השוק הולך בהדרגתיות לענן היברידי, עם תשתיות מקומיות לצד הוספת יכולות חדשות, פונקציונליות ויתירות – בענן. הענן הגלובלי של החברה מייצג 11% מההכנסות, והנתון גדל ב-700% לעומת 2017. הענן שלנו מספק שלושה פתרונות: תקשורת אחידה, קול סנטר וכן שרותי וידיאו וחדרים לשיחות ועידה. מלבד הענן הגלובלי של החברה, בישראל העמדנו לשירות לקוחותינו ענן SMB, שמבוסס על פתרון ה-IPO של אוויה". שקולניק ציין כי "יש לנו פעילות נוספת בענן. ללקוחות אוויה שיושבים בענן של אמזון אנחנו מספקים היום סביבת אוויה מושלמת בענן AWS, תוך שיתוף פעולה מלא בין אוויה ואמזון. ענן נוסף הוא 'ענן לכל דכפין', לשיחות ועידה ב-וידיאו, עבור לקוחות מזדמנים, או לבעלי מנוי חודשי, לשיחות של עד מאה משתתפים. לכך לא נדרש כל ציוד קצה".

"2019 תהיה שנת הענן", סיכם שקולניק, "אנו רואים גידול אקספוננציאלי בתחום. היום, בשונה מהעבר, אנו פרוסים עם כל סוגי התשתיות, על מנת לתת מענה לכל מגזר תעשייה. המסר שלנו למנמ"רים הוא שארגונים צריכים לעשות את מה שנכון להם בהיבט החזר השקעה, ואווייה פרסה עבורם את כל סוגי הפתרונות לבחירתם, לרבות מעבר הדרגתי לענן ההיברידי. חווינו ב-2018 גידול דו-ספרתי באחוזים בהכנסות הסניף המקומי ואני מעריך שכך יהיה גם השנה. אנו מובילים בשוק המקומי בעולמות הקול סנטר, וניצבים ראש בראש מול סיסקו בעולם התקשורת האחודה. אוויה של היום היא חברה בצמיחה, רווחית, ומובילה טכנולוגית – 90% מעסקי החברה הם לא 'ברזלים' – אלא תוכנה ושרותי ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים