ג'ון לנדאו, המפיק של אוואטר: בלי כלי טכנולוגיה לא היינו מצליחים להפוך את חזון הסרט למציאות

"טכנולוגיה היא האמצעי להשגת מטרה. במקרה שלנו - לספר סיפור שאי אפשר היה לספר אחרת", קבע לנדאו, שהיה אורח של חברת מטריקס ● לדבריו, "בדיוק כמו למטריקס, גם אנו צריכים לספק אחריות ללקוחות - ואני מאמין שהצלחנו בפרויקט הזה" ● מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "אווטאר הוא דוגמה מצוינת לשימוש בטכנולוגיה עבור לקוחות שכבר ראו הכל"

"בלי כלי הטכנולוגיה המתקדמים, לא היינו מצליחים לממש את החזון של אוואטר", אמר ג'ון לנדאו, מפיק שובר הקופות אוואטר (Avatar), שהתארח בכנס השיווק הרב ערוצי של מטריקס. לאחר שהרצה בפני משתתפי הכנס, לקח לנדאו חלק במסיבת עיתונאים מיוחדת, בה אמר בין השאר, כי "טכנולוגיה היא האמצעי להשגת מטרה – במקרה שלנו המטרה היא לספר סיפור שאי אפשר היה לספר אחרת. פעמים רבות פונים אנשים לטכנולוגיה בלי מטרה – וזה לא משנה אם היא פרויקט IT או סרט. בדיוק כמו למארחים שלי, מטריקס, גם אנו צריכים לספק אחריות ללקוחות שלנו – ואני מאמין שהצלחנו עם הפרויקט הזה".

לנדאו אמר, כי הוא לא חושב שהטכנולוגיה תתפוס את מרכז הבמה בתחום הקולנוע, ובטח שלא על חשבון המוצר הסופי. "הלקוחות, במקרה הזה חובבי הסרטים, רוצים טכנולוגיה שיש לה מטרה. סרטים מצליחים אם יש בהם סיפור טוב – ולא בהכרח טכנולוגיה טובה. הרי אנשים הולכים הביתה עם הסיפור ולא הטכנולוגיה. רק כך הסרט מצליח. המשפט הכי מוצלח שאמר לי צופה בהקשר הזה היה, שאוואטר היה הסרט הראשון בו הטכנולוגיה גרמה לי לשכוח מהטכנולוגיה".

לנדאו התייחס בדבריו, כמובן, לשינויים הטכנולוגיים שאפשרו את יצירת הסרט, בבימויו של ג'יימס קמרון ("שליחות קטלנית", "טיטאניק"). השינוי המהותי ביותר, לדבריו, היה היכולת ליצור בעזרת מחשבים דמויות וירטואליות עם הבעות פנים מלאות. "הוויזואליזציה הדיגיטלית המתקדמת היא זו שפתחה לנו את הדלת. את העולמות יכולנו ליצור לפני כן, אבל רק עכשיו הגיעה הטכנולוגיה לרמה שמאפשרת לשלב דמויות מבססות מחשב עם הבעות פנים מלאות שגורמות להזדהות הצופים".

לגבי השימוש בתלת-ממד, אמר לנדאו, כי "אין סיבה ללכת אחורה. כל הסרטים יתחילו להיות תלת-ממדיים ויוצגו כך בקולנוע. אני לא רואה משהו אחר שיכול לקרות. יש הבדל חוויתי עצום בין לצפות בסרט בבית – גם אם הוא במסך תלת-ממדי, לבין צפייה בסרט שכזה בקולנוע. הקומדיה מצחיקה יותר כשצופים בה עם אחרים, הטרגדיה עצובה יותר כשצופים בה עם אחרים וכך גם לגבי שאר הז'אנרים".

לשאלת אנשים ומחשבים לגבי ההקבלה בין הפקת סרט ליישום פרויקט IT, אמר לנדאו, כי "הפקה של כל סרט דומה להקמת חברת סטארט-אפ. לפי ההקבלה הזו,  אני המנכ"ל של אותה חברה, ועליי מוטלת האחריות למצוא את האנשים הנכונים ואת הטכנולוגיה הנכונה. אף אחד לא יזכור סרט רע, גם אם עשו אותו בתקציב גדול מאוד".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר כי בחברה בחרו את לנדאו כמרצה בזכות העובדה שהוא לקח טכנולוגיה והשתמש בה כדי לקחת את הצופה לחוויה אחרת. "הכנס שלנו הוא עוסק בשימוש בטכנולוגיה ואיך משתמשים בטכנולוגיה הזו בעולם שבו הצרכנים כבר ראו הכל. אוואטר הוא דוגמה מצוינת לכך".

לגבי נושא הכנס, אמר גוטמן, כי "כושר הזפזופ" בין ערוץ תקשורת אחד לאחר של לקוחות דור ה-Y, מחייב היום את הארגונים להיערך מחדש ולבצע פעולות שיווקיות בכל הערוצים בהם נמצאים הלקוחות – תוך ניהול ותיאום קפדניים בין כל הערוצים ושמירה על רציפות מול הלקוח. "אנחנו נמצאים בשלושת הצירים המרכזיים של העולם הדיגיטלי ורוצים לייצר סביבה אינטגרטיבית עם רציפות בהתנהלות מול הלקוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים