מיקרוסופט: שוחרר העדכון הגדול של Windows 10 לכלל המשתמשים

החידוש המשמעותי בעדכון: אפשרות לקבוע שעדכוני תכונות עיקריות לא יתבצעו יותר באופן אוטומטי

Windows 10

מיקרוסופט שחררה באופן רשמי, עבור כל המשתמשים ב-Windows 10, את העדכון הגדול החדש של מערכת ההפעלה.

עדכון מאי היה אמור להגיע אל המשתמשים כבר ב-10 בחודש, אבל החברה העדיפה להשהות את ההשקה עד שקיבלה אור ירוק מכל הבוחנים.

הלקחים של העדכון הגדול הקודם, מאוקטובר 2018, השאירו עדיין פצעים פתוחים לא מעטים.

אחד הדברים הבולטים שמציעה גרסה 1903 של Windows 10 הוא האפשרות לקבוע שעדכוני תכונות עיקריות לא יתבצעו באופן אוטומטי יותר.

עם זאת העדכונים כן יותקנו בסופו של דבר באופן אוטומטי אם יעבור זמן רב מאז ההשקה שלהם והמשתמש טרם התקינם ובמידה ויהיה צורך בהם כבסיס לעדכונים חדשים.

תשתמש בכלי בינה מלאכותית

עדכוני אבטחה ותיקוני באגים ניתן יהיה לדחות בחמישה שבועות לכל היותר. בנוסף, גם לאחר הורדת העדכונים הם לא יותקנו באופן מיידי.

לפי מיקרוסופט המערכת תשתמש בכלי בינה מלאכותית כדי לקבוע מתי המועד הטוב ביותר לעשות את זה.

כפי שכבר פורסם ב-Windows 10 1903 יש הפרדה בין מערכת החיפוש במחשב לבין מערכת העוזרת האישית Cortana, עדכון שהינו פחות רלבנטי לשוק הישראלי. יש גם כלי לכידת תמונות מסך חדש, תמיכה ברגשוני Kaomogi וכן תוספת של ערכת נושא בהירה יותר.

אלמנט חשוב אחר שמציעה הגרסה החדשה הוא האפשרות להריץ יישומים רבים בתוך 'סביבת ארגז חול' שמופרדת מכלל משאבי המערכת. כך ניתן לבחון בביטחון קבצי הרצה חשודים או לא ידועים.

עם סגירת סביבת ההרצה הזו, כל התוכן שלה יימחק לחלוטין כך שלא תהיה השפעה חוזרת על Windows. כמו כן היא אינה דורשת הגדרה של מכונה וירטואלית, אם כי צריך לאפשר את יכולות הווירטואליזציה ב-BIOS של המחשב – אם ניתן. כך או כך אפשרות זו תהיה זמינה בגרסת ה-Pro ו-Enterprise של Windows 10 ולא בגרסאות האחרות.

כמו כל העדכונים של Windows 10 מדובר בעדכון מתגלגל וייקח זמן מה עד שיגיע לכולם. עם זאת, ניתן לבדוק באופן ידני האם העדכון כבר מוכן בדף העדכון והאבטחה של הגדרות המערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים