בזק: ההכנסות ירדו ב-4%, הרווח הנקי עלה ב-15%

כלל חברות הקבוצה סיימו את הרבעון עם ירידות בהכנסות ● לעומת זאת, הרווחיות של בזק בינלאומי ובזק קווי עלתה, ושל פלאפון ו-yes - ירדה ● התגמולים שהיו"ר, שלמה רודב, מקבל עומדים לרדת ב-20%

שלמה רודב, היו"ר הפורש של בזק. צילום: יח"צ

תוצאות מעורבות לבזק: החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2019 עם עלייה ברווח הנקי לצד ירידה בהכנסות – כך עולה מהנתונים שהיא פרסמה הבוקר (ה'). הירידה בהכנסות נרשמה לכל אורך מגזרי הפעילות וחברות הבת של בזק, ונבעה בעיקר מהתחרות הקשה בשוק ומהשפעות הרגולציה.

הדו"חות מראים שההוצאות של החברה רשמו ירידה של כ-9% ל-1.75 מיליארד שקלים, בעוד שההכנסות קטנו ב-4.4% ל-2.26 מיליארד. הוצאות השכר קטנו ב-3.5% ל-492 מיליון שקלים, בעיקר עקב צמצום משרות בבזק בינלאומי, פלאפון ו-yes.

חלוקה לחברות הבת מעלה שההכנסות של בזק קווי קטנו ב-1.9% ל-1.04 מיליארד שקלים, לאחר ירידה של יותר מ-5% במספר המנויים ל-1.79 מיליון; הכנסות בזק בינלאומי ירדו ב-3.1% ל-341 מיליון שקלים; yes רשמה ירידה של 8.5% בהכנסותיה ל-343 מיליון, לאחר קיטון של 12 אלף איש, או כ-2%, במספר המנויים ל-568 אלף; וההכנסות של פלאפון רשמו ירידה של 6.6% ל-578 מיליון שקלים. יחסית לרבעון הקודם גדל מספר מנויי חברת הסלולר ב-19 אלף, שהם 0.86%.

הרווח התפעולי הושפע מהירידה בהוצאות וגדל ב-10.6% ל-511 מיליון שקלים. הרווח הנקי הרבעוני זינק ב-15.4% ל-300 מיליון שקלים בהשוואה לרווח של כ-260 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. זינוק זה נבע בעיקר מעלייה ברווח התפעולי ומירידה בהוצאות המימון. חלוקה לחברות הבת מעלה כי שתיים מחברות הבת רשמו עלייה ברווח הנקי והשתיים האחרות – ירידה. כך, הרווח של בזק קווי צמח ב-22.1% ל-321 מיליון שקלים וזה של בזק בינלאומי עלה ב-4.2% ל-25 מיליון. לעומת זאת, הרווח של פלאפון צנח ב-78% לשני מיליון שקלים בלבד ו-yes עברה להפסד נקי של 50 מיליון שקלים לעומת רווח נקי של מיליון אחד ברבעון הראשון של 2018.

"תהליכים רגולטוריים מתעכבים ואין תחרות הוגנת"

שלמה רודב, יו"ר בזק, הודיע לאחר פרסום התוצאות כי התגמולים שהוא מקבל מהקבוצה יפחתו ב-20%. הנתון צפוי לעמוד על 1.6 מיליון שקלים. הוא אמר כי "כלל החברות בקבוצה התמקדו הרבעון במגוון רב של תהליכי התייעלות, שמטרתם התאמת צד ההוצאות לרגולציה המגבילה, לתחרות העזה בשוק ולמגמות המסתמנות בצד ההכנסות. פעולות אלה נעשות באופן עקבי ומתמשך בכל רבדי הפעילות ומתוך ראייה ארוכת טווח".

לדבריו, "תהליכי חדשנות טכנולוגית לצד שינויים בהעדפות הצרכנים משפיעים על שוק התקשורת באופן גלובלי. בנוסף, התחרות בשוק התקשורת המקומי עזה מתמיד, ותהליכים רגולטוריים חיוביים צרכנית שהיו חייבים להתבצע לפני זמן רב מתעכבים ואינם מאפשרים לבזק להתחרות באופן הוגן בשוק לטובת כלל הצרכנים. כל אלה מחדדים את הצורך של בזק לנצל את יתרונותיה התשתיתיים והטכנולוגיים כדי לשפר ולגוון את השירותים הניתנים ללקוחות. זאת, במקביל להפיכת הקבוצה ליעילה וגמישה יותר".

"ברבעון הראשון של השנה אנחנו רואים, בהקשר זה, ירידה במספר העובדים בכל החברות – תהליך שאת פירותיו נקטוף ביתר שאת ברבעונים הבאים. זאת, לצד תהליכי ייעול נוספים שיבשילו בהמשך. במקביל, פיתחנו תחומי פעילות חדשים בכל אחת מהחברות, תוך הכנת הבסיס לדור הבא של שירותי התקשורת", הוסיף רודב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים