"ישראל מתמקדת בחדשנות טכנו', בסין רק מתחילים להבין את חשיבות המחקר הבסיסי"

אמר וו פנג, סגן נשיא חטיבת בנקאות ההשקעות ב-CICC –בשיחה עם אנשים ומחשבים במהלך כנס GoforIsrael שהתקיים בג'ינאן, בירת מחוז שנדונג

וו פנג, סגן נשיא חטיבת בנקאות ההשקעות ב-CICC – China International Capital Corporation. צילום: אבי בליזובסקי

"ישראל מתמקדת בחדשנות טכנולוגית, הסינים רק עכשיו מתחילים להבין את חשיבות המחקר הבסיסי", כך אמר וו פנג, סגן נשיא חטיבת בנקאות ההשקעות ב-CICC – China International Capital Corporation בשיחה עם אנשים ומחשבים במהלך כנס GoforIsrael שהתקיים בג'ינאן, בירת מחוז שנדונג בסין.

כנס ההשקעות הישראלי-גלובלי של בית ההשקעות קוקירמן וקרן קטליסט נערך זו הפעם השלישית בסין. השנה נערך הכנס בשיתוף Shandong Guohui, זרוע ההשקעות של מחוז שנדונג, ו-Jinan Pioneer Area, אזור החדשנות של ג'ינאן.

"עוזרים לגייס כסף ולהגיע להנפקה"

פנג הסביר כי CICC הוא בנק השקעות סיני, שנוסד בשנת 1995. וכיום מהווה חברה ציבורית הרשומה בהונג קונג. "אנחנו כאן כדי לסייע לחברות סיניות וישראליות לשתף פעולה לא רק מהבחינה הטכנית אלא גם מההיבט הפיננסי. אנחנו עוזרים להם לגייס כסף ולהגיע להנפקה או מיזוגים. אנחנו מצפים לשתף פעולה גם עם מוסדות פיננסיים בישראל, כדי למצוא הזדמנויות הן בסין והן בישראל. אנחנו מכסים את מרבית הענפים, כגון חקלאות, הייטק, IT תבונה מלאכותית, תרופות, מיכשור רפואי, טכנולוגיות ירוקות. יש הרבה הזדמנויות לחברות ישראליות וסיניות. בסין במיוחד יש לנו אוכלוסיה גדולה מאוד ובישראל יש הרבה חברות היי טק, שצריכים למצוא את השותפים המתאימים כאן בסין ובפרט בשנדונג."

האם קיימים הבדלים תרבותיים בין אנשי הייטק משתי המדינות?

"יש הרבה הבדלים אם נדבר בכנות. ישראל מתמקדת בהיבטים הטכנולוגיים ובסין מרבית החברות מסתכלות על הרווחים. הן מסתכלות על הטווח הקצר. בישראל משקיעים המון כסף ואנרגיה במחקר וזו הסיבה שיש לנו הזדמנות לשיתוף פעולה. כיום אנשים יותר מציאותיים,. הם חושבים בדרך אחרת, המחקר הבסיסי מאוד חשוב וההיבטים הטכניים הם המפתח להצלחה במרבית הענפים. אי אפשר להמשיך רחוק בלי התקדמות טכנולוגית. לכן צריך להשקיע כסף במחקר ובפיתוח. זו הסיבה מדוטע יש פה הרבה חברות סיניות שמבקשות לשתף פעולה עם חברות ישראליות".

"הטכנולוגיות הסביבתיות חשובות מאוד לסין. למשל התחלנו בכנס הזה מגעים עם חברה ישראלית שמתמחה בזיהום תעשייתי – מים, אוויר וכדומה, ואני מצפה להמשך העסקים איתם. תחום תעשיה 4.0 (IOT תעשייתי) הוא תחום חדש וצומח. הרבה חברות מתמקדות בטכנולוגיות חדשות כדי לאפשר לתעשייה המסורתית לגדול מהר יותר. אם חברות טכנולוגיה ישראליות תספםקנה טכנולוגיה טובה יש כאן הרבה חברות שצריכות את זה".

ובמה חברות IT יכולות לסייע?

"בשנדונג יש לנו חברות בתחום הפלדה, הנחושת, טקסטיל, גומי (בעיקר צמיגים). יש לנו המון מפעלים מסורתיים שצריכים לפתח את הטכנולוגיה שלהם עם מכונות מתוחכמות וטכנולוגית IT. "

במליאת הכנס הסביר סגן מושל שנדונג, לינג וון, מה הן הטכנולוגיות המעניינות ביותר עבור המחוז, והזמין חברות ישראליות לתת פתרונות בתחומים אלו:

IT מהדור החדש – ענף שלדבריו נהנה מגידול שנתי של 20% בסין. בין השחקניות הבולטות במחוז בתחום זה, חברת ה–IT Inspur שהמטה הראשי שלה בג'ינאן, ונחשבת לגדולה בתחומה בסין והשלישית בגודלה בעולם; ייצור מתקדם, אנרגיה מתחדשת, וחקלאות מתקדמת – מחוז שנדונג הוא מהמחוזות החקלאיים המובילים בסין, ובכוונת הממשלה להקים במחוז את מרכז החדשנות לאגריטק ופודטק – China Food Valley.

טיפים ואסטרטגיות שיווק ומכירות

יזמים ישראלים שכבר פועלים בסין חלקו טיפים ואסטרטגיות שיווק ומכירות עם סטארט-אפים ישראלים המעוניינים להכנס לסין על בסיס חוויותיהם בשוק הסיני.

לדברי קובי מרנקו, מייסד ומנכ"ל Arbe, סטארט-אפ בתחום הרכב האוטונומי, "כדאי מאוד להציב בסין את האנשים הכי חריפים ומנוסים בחברה. היצרנים כאן חדים מאוד ויודעים לשאול את השאלות הקשות ביותר. עוד המלצת חובה היא לשכור חברת יח"צ מקומית ולבנות איתה אסטרטגיית חדירה לשוק".

חיים בן-עמי, מנכ"ל Raft, שפיתחה מערכת לתקשורת אלחוטית בין יבשתית המעבירה נתונים במהירות פורצת דרך: "חייבים להסביר היטב לסינים מה בדיוק אתם עושים, מה זה פותר. לפעמים הם יוכלו לקחת את הפתרון שלכם לעולמות אחרים לגמרי שלא חשבתם עליהם".

לדברי מוטי קושניר מייסד ומנכ"ל InfinityAR USA, שנרכשה לאחרונה מעליבאבא, "סין לא דומה בכלל לאירופה וארצות הברית. זה לא משהו שעושים על הדרך, צריך התמקדות ואסטרטגיה שונה לחלוטין. אם אתם לא מסוגלים להקצות לזה את המשאבים המתאימים – אל תכנסו לזה. אל תפעלו כאן לבד. תעבדו עם מקומיים שמכירים היטב את השוק, ותדאגו לצוות ישראלי שלכם כאן עם נוכחות קבועה. בסין הכול זז מהר מאוד. אנחנו בונים אב טיפוס למשקפיים. מה שלוקח בארה"ב כמה חודשים טובים, בסין לוקח חודש-חודשיים. הם לא מפחדים לעשות טעויות, ובין האב טיפוס למוצר הסופי עוברים בין 5-3 שלבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים