Huawei P30 Lite: איך מתפקד הבן החדש במשפחת וואווי?

עלותו 1,350 שקלים, הוא לא מיועד למשחקים עתירי ביצועים, אך הוא בהחלט מציע פתרון טוב למי שמחפש מכשיר כללי; צבי קצבורג על יתרונותיו וחסרונותיו של Huawei P30 Lite

שוקעת. וואווי

רוב החברות המובילות כיום את שוק הטלפונים, כשהן משיקות דור חדש של טלפונים המיועדים מבחינתן לכבוש את הפסגה, הן מדביקות למכשירים המסוימים הללו את הסיומת Pro. כיוון שזה גם מלווה בשנה האחרונה עם תג מחיר גבוה עד מטורף, תלוי בנקודת המבט, לעיתים קרובות באותה מידה, הן משיקות גם גרסת Lite של אותו טלפון.

בדרך כלל הקשר בין מכשיר ה-Lite לבין מכשיר הדגל החדש קלוש ביותר. למעשה, להוציא השם, פחות או יותר מדובר בשני עולמות ממש שונים – כשה-Lite מכוון בכלל לשוק הביניים.

ה-P30 Lite של וואווי עומד בדיוק בתקן הזה. יותר משהוא קרוב לאח הבכור במשפחה, ה-P30 Pro, הוא דומה למכשירי סדרת ה-P Smart ששני דגמים שלה הושקו בתחילת השנה, אחד שכבר מציג לראווה שלוש מצלמות מאחור, בדיוק כמו ה-P30 Lite – אם כי פחות טובות.

עוד דבר שמבדיל בין הטלפון הזה לבין שני האחרים במשפחת ה-P30 הוא המסך. במקרה של הטלפון, בבדיקה מדובר במסך IPS שפחות איכותי בהגשת צבעים באופן מדויק וחי לעומת מסכי ה-AMOLED שבשני האחרים. זה גם אומר שחיישן טביעות האצבע שלו נמצא מאחור, באמצע הגב ולצד המצלמות, ולא מתחת למסך כפי שכבר הופך למקובל יותר ויותר בטלפונים המודרניים המובילים.

המסך של P30 Lite נמתח לאורך 6.15 אינץ' ובמונחים של ימינו זה נחשב יחסית קטן, ואכן מדובר בטלפון שנוח להחזקה ביד, ולמרות שהוא שוקל 159 גרם המשקל מחולק היטב לאורכו והוא נוח להחזקה ולשימוש. כמובן שעדיין מדובר בגוגל שלא נוח לשימוש ביד אחת, אבל יחסית למכשירים הארוכים והגדולים בשוק, הוא נוח.

Huawei P30 Lite. צילום: יח"צ

Huawei P30 Lite. צילום: יח"צ

מגרעת בצורת טיפה שמכילה את מצלמת הסלפי

כמו ב-P30 יש לטלפון נשוא הבדיקה הזו מגרעת למעלה בצורת טיפה שמכילה את מצלמת הסלפי שמצוידת בחיישן 24 מגה-פיקסל ועם תוכנה שמאפשרת, מעבר לייפוי פנים, גם לצלם פנורמות קדמיות עבור הדור שרוצה לצלם קצת יותר מהפנים שלו בלבד.

מאחור יש כאמור שלוש מצלמות. המצלמה הראשית, באופן שכבר מוכר היטב מכמה וכמה טלפוני שוק ביניים, מצוידת בחיישן 48 מגה-פיקסל עם מפתח f/1.8 עם תמיכה ב-PDAF ועם אפשרות לזום 2x אופטי. המצלמה השנייה, שגודל חיישנה 8 מגה-פיקסל, היא מצלמת הסופר רוחב שמכפילה כמעט את זווית הצילום מול המצלמה הרגילה. המצלמה השלישית, בגודל של 2 מגה-פיקסל, מספקת את ממד העומק ועוזרת לצלם תמונות עם אפקט בוקה טוב יותר.

התוצאה באור יום מרהיבה. אפשר אולי לומר כצפוי, אבל עדיין הורגש שהבינה המלאכותית שמשולבת באפליקציה עושה את העבודה שלה היטב ומשנה את ההגדרות לפי מושא הצילום, והבהירות, והניגודיות והחדות נשמרו היטב גם בצילום מול רקעים בעייתיים לעיתים כדוגמת שמיים כחולים בהירים עד כאב. אבל בצילומים בתאורה פחות טובה ובשעת לילה, למרות בחירה במצב הצילום הייעודי היו פחות טובות.

בזמן צילום הלילה יש לשמור על הטלפון יציב במשך כחמש שניות לצורך הצילום. כל תזוזה קלה פוגעת בתמונה, ולעיתים עד יצירת רעש שפוגם לחלוטין בתמונה. בנוסף לכך במקרים רבים הצבעים נראו מלאכותיים משהו עד מוגזמים, ובהגדלה אי אפשר היה שלא להבחין מייד בגרעיניות. אם תרצו, זה אחד הדברים שמבדיל כנראה בין מצלמות של טלפון שנמצא בחלק העליון של השוק לבין טלפון של שוק הביניים, גם במקרה של חברה כמו וואווי ששמה את הצילום במוקד העשייה. התמונות, שלא יובן לא נכון, בדרך כלל שמישות, אבל לא יותר מכך.

האפליקציה עצמה מוכרת כנראה לכל מי שהשתמש בטלפונים של וואווי, וכמו שנהוג גם במכשירים של חברות אחרות, המעבר בין צילום רגיל לצילום רחב וצילום עם זום מבוצע בלחיצה קלה על המסך. לחיצה על האפשרות עוד בסרגל התחתון פותחת מסך נוסף עם אפשרויות צילום רבות אחרות כמו מצב מקצועי, צילום וידאו במהירות איטית, צילום מסמכים וכן אפשרות להוריד מצבי צילום ייעודיים נוספים.

כמכשיר שוק ביניים מבוסס P30 Lite על המערכת על שבב Kirin 710 כמו כל מכשירי שוק הביניים הנוכחיים של וואווי. הוא מגיע עם 4/128 גיגה-בייט זיכרון ועם סוללה בנפח עבודה של 3,340mAh שבבדיקת זמן העבודה הספיקה ל7 שעות עבודה ועוד דקה, וזה סביר בהחליט עבור טלפון מהסוג הזה .

מבחינת ביצועים הטלפון השיג את הציונים המתבקשים בבחינות השונות, ושוב באופן לא מפתיע לחלוטין, כמו מכשירי שוק הביניים האחרים שהשיקה וואווי בשנה האחרונה. מספק לרוב הצרכים, אולי לא למשחקים עתירי ביצועים. עם תג מחיר של 1,350 שקלים הוא מציע פתרון טוב למי שמחפש מכשיר כללי, ולא לא צריך לפחד בינתיים: במהלך הבדיקה הוא קיבל שני עדכונים, כולל עדכון אבטחה אחד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יונה

    טלפון מעצבן לא נוח לשימוש, מתקשרים אלי ואני לא רואה מי מתקשר ולא יכול לענות. לא ניתן לחבר למחשב נייח. חבל שקניתי

אירועים קרובים