"המנמ"ר צריך גם לקבל תובנות מהנתונים וגם להיות אג'ילי בתגובה"

"בעתיד, לא רק ה-IT יהיה כשירות, אלא הכל יומר ל-כשירות, XaaS", אמר סרי וסירדי, בכיר בהיטאצ'י ונטרה ● לדוגמה, ציין, "אנחנו מייצרים רכבות, אבל במקום למכור רכבת, אנחנו מוכרים אותה כשירות" ● מה זה אומר בדיוק?

סרי וסירדי, CTO לשירותים גלובליים בהיטאצ'י ונטרה לאזור EMEA. צילום: יח"צ

"אני לא מקנא כלל במנמ"רים של ימינו. מצד אחד, עליהם לקבל תובנות עמוקות על הנתונים, כדי להרחיב את ההיצע שלהם ללקוחות הארגון, ובנוסף, מהצד השני, על מערך ה-IT שבראשותם להיות אג'ילי בתגובה שלו לדרישות הלקוחות – ולעשות זאת באופן מתמשך", כך אמר סרי וסירדי, CTO לשירותים גלובליים בהיטאצ'י ונטרה לאזור EMEA.

וסירדי דיבר בכנס הלקוחות השנתי שערכה היטאצ'י ונטרה ישראל, שהתקיים באחרונה בבית אנדרומדה ביפו. הכנס נערך בשיתוף אבנט. וסירדי היה מייסד משותף של REAN Cloud, שעסקה בפעילות הגירה של ארגונים לענן ונרכשה על ידי היטאצ'י באוקטובר האחרון.

הוא אמר כי "הצורך בענן מובן, וכך גם הצורך באג'יליות תפעולית. המענה לשני הצרכים שלכאורה אין ביניהם קשר לא קל. לכן, נדרש למנף את הענן – כדי לספק אג'יליות לרוחב הארגון. לשיטתי, לא חשוב באיזה ענן מדובר – פרטי או ציבורי, מדובר בתשתית שמאפשרת הרצה אוטומטית של היישומים והשירותים". וסירדי ציין כי "תפעול ה-IT בדרך זו מאפשר מיכון בשכבות ה-IT השונות – בהטמעה, בבדיקות, באבטחת המידע, בהלימה לרגולציות ובתפעול. זה יוצר תרבות של DevSecOps ומניב שיפור קבוע עם יכולת למדוד בעקביות".

כך, למשל, אמר וסירדי, "ללקוחה שלנו, חברה לשינוע מכולות בצפון אירופה, היה אתגר: היא רצתה לפעול בסביבה מרובת עננים, אבל במקביל – לנצל את התשתיות הקיימות וגם להביא לשיפור התפעול. סייענו להם במהלך המורכב של ביצוע הגירה לענן וקיבלו אג'יליות, יחד עם יכולת לחידוש האפליקציות ותמיכה בלקוחות".

מה ארגונים נדרשים לאמץ כדי להתאים את עצמם לעולם הדינמי?

וסירדי ציין ש-"ארגונים נדרשים לאמץ כלכלה מונעת נתונים ולבצע טרנספורמציה בארגונים, כדי להתאים את עצמם לעולם הדינמי של ימינו, שססמתו היא: נתוני הארגון הם המשאב העיקרי ומסקנות תפעוליות הנובעות מניתוחם בזמן אמת הן הבסיס להצלחה בתחרות הגלובלית, שגוברת ללא הפסק. אנחנו מאפשרים ללקוחות הארגוניים לקבל תובנות מהנתונים שלהם ומנגד – מעניקים להם אג'יליות. היבט נוסף שבו אנחנו מסייעים הוא במיכון תשתיות הליבה בארגונים. כך הם לא נדרשים לדאוג לטאלנטים בעולם מיכון הענן".

הוא דיבר גם על חידוש אפליקציות ואמר כי "יש לכך משמעויות עסקיות, מעבר לאלה הטכנולוגיות. לדוגמה, אני לקוח של בנק ויש לי חשבון חיסכון, משכנתא וחשבון עובר ושב. כל אחד מקווי העסקים הללו בבנק מתנהג באופן עצמאי, כמעין 'אי'. הנתונים של כל אחד מהקווים העסקיים 'נעולים' בעמודים. לכן, כדי שניתן יהיה להציע ללקוח יותר הצעות בעלות ערך, נדרש לבנות פלטפורמה שמשתפת את הנתונים. נדרש לחדש את האפליקציות, אבל גם ליצור אגם נתונים, שאפשר יהיה לנתח אותם כדי שאפשר יהיה להציע ללקוחות יותר הצעות".

"היתרון: שילוב בין הגירה ליכולת האפליקטיבית"

לדבריו, "היתרון שלנו הוא ביכולת לשלב בין ההגירה, שהיא מהלך מורכב, ובין הרצון לחדש את השכבה האפליקטיבית. אנחנו עושים זאת תוך כדי – ובצורה פשוטה, מהירה ואמינה. כך מתקבלות גם תובנות וגם אג'יליות. בדרך זו אנחנו ממצבים את עצמנו כשותפים לעבודת המנמ"ר ומניבים לו ערך עסקי מבוסס טכנולוגיה. בעבודה עמנו, אנחנו מסייעים למנמ"רים למנף את כוח האדם שלהם".

לסיכום אמר וסירדי כי "הסיבה ששינינו את ייעוד החברה – מאחסון לחברת DevOps ו-Data Ops – היא כי אנחנו מאמינים שבעתיד, לא רק ה-IT יהיה כשירות, אלא גופים נוספים טכנולוגיים יומרו ל-כשירות, XaaS. כך, אנחנו מייצרים רכבות, אבל במקום למכור רכבת – אנחנו מוכרים אותה כשירות, מספקים את כל התחזוקה ועוד. במקום לרכוש טרקטור, למשל, ניתן יהיה בעתיד לשלם על שעה של נסיעה בו. כמו הענן, כך ה-DevOps מאפשר ללקוחות הארגוניים לשנות את המודל העסקי – למודל תשלום על בסיס צריכה. תפיסת ה-'כל דבר כשירות' שהחלה ב-IT תעבור לכלל התעשיות. זה יהיה השיבוש הבא – ואנחנו מוכנים לקראתו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים