תגלית – פרויקט עם תכלית יזמית

הפרויקט, שמביא לארץ יהודים מחו"ל כדי לחוות את ישראל, קיים אמש (ב') את אירוע הסיום של המחזור האחרון של תכנית היזמות שלו ● מה הציגו היזמים?

06/08/2019 16:20
הצוותים שהציגו אמש (ב') באירוע הסיום של תכנית היזמיות של תגלית. צילום: אבישי פינקלשטיין

הססמה של תגלית – פרויקט שאחראי על הבאת עשרות אלפי יהודים מרחבי הגלובוס כדי לחוות את ישראל – היא "פרויקט עם תכלית". אמש (ב'), בערב הסיום של המחזור הנוכחי של תגלית אקסל (Birthright Israel Excel Ventures Program), הומחש שיש לו גם תכלית יזמית.

תגלית אקסל היא תכנית שמחברת מדי קיץ קבוצה של 10 ישראלים ו-10 אמריקנים, ומאפשרת להם להתנסות בשלבים הראשונים של הקמת סטארט-אפ. התכנית הוקמה לפני תשע שנים, במטרה לחזק את הקשר של הדור הבא של המנהיגים העסקיים בצפון אמריקה לישראל. התכנית מביאה לארץ מדי שנה מספר מצומצם וסלקטיבי של כ-50 צעירים (מתוך יותר מ-2,500 מועמדים) לשני מסלולי חוויה מקצועית: התמחות בחברות בולטות במשק או נטילת חלק במסלול יזמי, שיש בו 20 משתתפים.

במסגרת האירוע הציגו שישה צוותים את הפתרונות שיצרו. את טבילת האש עשו הצעירים מול משקיעים ומנהלי קרנות הון-סיכון, ממש כמו בחיים היזמיים האמיתיים. לעבודת ההצגה קדמה עבודת הכנה: "פאנל כרישים", בהשתתפות יורם טיץ, שותף מנהל בארנסט אנד יאנג ומנהל התכנית מאז הקמתה; רואי ויזנר, מנהל השקעות בכיר בקרן אמון; ואהרון אפלבאום, שותף בקרן מיזמה, שנפגשו ביום ה' האחרון עם אנשי ששת הצוותים.

"אני נפגש עם המון צוותי הקמה ויזמים צעירים. אין ספק כי מדובר בנבחרת חזקה במיוחד, ולו רק בגלל התמהיל האנושי שמורכב מישראלים וצפון אמריקנים, מה שמאפשר להם לנהל שיח רב תרבותי כבר בשלבים הראשוניים של הקמת סטארט-אפ", אמר טיץ.

אפלבאום שם דגש על היתרון המשמעותי שיש, לדבריו, לצוותים משותפים אלה: "הישראלים מביאים עימם בטחון רב וגישת 'אנחנו יכולים', שכנראה מגיעה מניסיונם הצבאי, והאמריקנים מצוינים בקריאה ובהבנה של קהלים שונים ושל אסטרטגיה".

הנהלת תכנית תגלית אקסל: מימין - רותם דימרי; שני דיליאן; אדם לזובסקי; גידי מרק, מנכ"ל תגלית; עידית רובין, מנהלת התכנית; יפעת בכור; יורם טיץ, יו"ר התכנית; ואורי גפני. צילום: אבישי פינקלשטיין

הנהלת תכנית תגלית אקסל: מימין – רותם דימרי; שני דיליאן; אדם לזובסקי; גידי מרק, מנכ"ל תגלית; עידית רובין, מנהלת התכנית; יפעת בכור; יורם טיץ, יו"ר התכנית; ואורי גפני. צילום: אבישי פינקלשטיין

המיזמים שהוצגו

ששת המיזמים שנציגיהם עלו על הבמה אמש מקיפים היבטים נרחבים של חיינו הדיגיטליים: אינטרארט הוא פתרון שמייצר אי-מיילים דינמיים ומעוצבים, במטרה להגדיל את כמות המכירות והמעורבות של הנמענים; INK היא פלטפורמה אחידה לפודקאסטים, שמאפשרת למשתמשים בה לחפש תוכן ספציפי בתוך פודקאסט ששודר; בלום – פלטפורמת וידיאו שמיועדת למעסיקים שרוצים לפתח את העובדים שלהם באמצעות, לדברי אנשיה, "תכנית העצמת עובדים וירטואלית"; Torch – כלי לשימור ידע פנים ארגוני, שמתלבש על מנוע החיפוש של גוגל ומציג תוצאות שקשורות לארגון; אדווסט – פלטפורמה שמאפשרת לסטודנטים להתאים ולשנות את הגדרות ההלוואה שלהם בהתאם לפוטנציאל שלהם להצלחה לאחר סיום הלימודים; וריטיילר – כלי לקידום מכירות בחנויות קטנות ובינוניות.

"אחד ההיבטים המרתקים בתכנית הוא ההירתמות הרחבה של תעשיית ההיי-טק המקומית, שמבינה את החשיבות של ההשקעה בדור הבא של היזמים", אמרה עידית רובין, מנהלת התכנית. "רוב המנטורים מלווים אותנו מתחילת התכנית. הם רואים בזה עשייה ציונית ואסטרטגית, המחברת את מי שהם רואים כמנהיגים העסקיים הבאים של צפון אמריקה לכלכלת ישראל. יותר מ-100 בכירים בתעשיית ההיי-טק והחדשנות הישראלית משתתפים ותורמים מזמנם למשתתפי תגלית אקסל, על מנת לצייד אותם בכלים הנכונים להוביל חברות סטארט-אפ מצליחות".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים