הרבעון של פרטנר: קיפאון במספר מנויי הסלולר, עלייה בשירות ה-TV

החברה הציגה רבעון שני טוב בסך הכול: ההכנסות אמנם ירדו ב-2%, אולם הרווח זינק ב-50% ● לעומת זאת, המחצית הראשונה נצבעה מבחינתה באדום ● נתח השוק שלה במגזר הסלולרי נותר ללא שינוי - 25%, בעוד שמספר מנויי הטלוויזיה זינק

איציק בנבנישתי, המנכ"ל היוצא של פרטנר. צילום: סיון פרג'

פרטנר סיימה את הרבעון השני עם תוצאות מעורבות – ירידה בהכנסות לצד עליה תלולה ברווח הנקי, עקב קיטון בולט בחבות המס של החברה. לעומת זאת, המחצית הראשונה של 2019 נצבעה מבחינת החברה באדום, לאחר שההכנסות ירדו והרווח הנקי צנח. מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה הבוקר (ג') עולה כי מצבת המנויים הסלולריים שלה נותרה ללא שינוי ועמדה בתום הרבעון על 2.61 מיליון, בעוד שמספר מנויי שירות הטלוויזיה פרטנר TV זינק בכמעט פי שניים אל מול התקופה המקבילה אשתקד – מ-83 אלף ל-160 אלף בתי אב. נתח השוק של החברה במגזר הנייד ממשיך לעמוד על 25%.

ההוצאות של חברת התקשורת במחצית הראשונה קטנו ב-1.59% ל-1.54 מיליארד שקלים וההכנסות ירדו ב-2.95% ל-1.58 מיליארד. הרווח התפעולי צנח בתקופה זו ב-42.59% ל-31 מיליון שקלים וזה הנקי – ב-54.55% לחמישה מיליון.

תוצאות הרבעון השני מעלות כי פרטנר מצליחה להתמודד לא רע עם התחרות המאתגרת – והפרועה – בשוק. כך, בשלושת חודשי הרבעון היא רשמה ירידה כמעט זהה בהוצאות ובהכנסות: הוצאות החברה קטנו ב-2.07% ל-759 מיליון שקלים והכנסותיה – ב-2.01% ל-781 מיליון. מתוכן, תחום השירותים עלה ב-3.55% ל-642 מיליון שקלים, מהם 453 מיליון במגזר הסלולרי – ירידה זעומה, של 0.22%, ו-230 מיליון במגזר הקווי – עלייה של קרוב ל-10%, שנבעה בעיקר מגידול בשירותי האינטרנט. לעומת זאת, ההכנסות מציוד ירדו ב-21.47% ל-139 מיליון שקלים.

הרווח הנקי רשם זינוק של 50% לשלושה מיליון שקלים, עקב צניחה של 57% בחבות המס, והרווח למנייה קפץ בשיעור דומה – לשתי אגורות.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות פחתו ב-1.66% ל-650 מיליון שקלים, הרווח הגולמי ירד ב-3.68% ל-131 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 16.77%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות ירדו ב-4.39% ל-109 מיליון שקלים והרווח נותר ללא שינוי – 22 מיליון שקלים.

"פרטנר ערוכה טוב מהמתחרות להתמודדות עם האתגרים"

בהתייחסו לתוצאות הרבעון ציין איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, כי ”אל מול חוסר יציבות וירידות ערך של המתחרות בשוק התקשורת, אנחנו מציגים איתנות פיננסית. פרטנר ערוכה טוב יותר ממתחרותיה להתמודד עם האתגרים המורכבים בשוק התקשורת הישראלי, שסובל מכשלי שוק מתמשכים. החברה ממשיכה להציג מגמות חיוביות במדדים העיקריים, בזמן שמתחרותיה מתמודדות עם ירידות ערך וחוסר יציבות".

הוא הוסיף ש-"בסלולר, על אף התחרות המתמשכת, ההכנסה הממוצעת ללקוח עלתה ושיעור הנטישה ירד למספר הנמוך ביותר מאז 2011. בטלוויזיה, כבר יותר משנתיים שפרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח בישראל, עם תוספת של 77 אלף מנויים בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018. בסיבים האופטיים, אנחנו מגיעים עם התשתית שלנו ליותר מ-480 אלף משקי בית בישראל. בנוסף, אנחנו פועלים להעביר לקוחות אינטרנט סיטונאים לתשתית העצמאית, במטרה להקטין תלות במונופולים ולהגדיל את רווחי החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים