סוף סוף זה קורה: אמזון השיקה פעילות אי-קומרס בישראל

אחרי חודשים של ציפייה השיקה אמזון את הגרסה המקומית של התכנית "Local Delivery", שמאפשרת ליצרנים מקומיים למכור את מרכולתם דרך השירות שלה ● שימו לב למועד ההשקה - כמה ימים לפני החגים

ההודעה שהציבה אמזון באתר שלה. צילום מסך

אחרי חודשים של שמועות וציפייה, וכשבוע לפני החגים, אמזון נכנסה אמש (א') לישראל. החברה הציבה באנר למשתמשים מישראל באתר שלה (בין אם הם נכנסים דרך הסיומת co.il. או com.), שבו נכתב: "קנה.י מותגים מקומיים מובילים, שמבצעים משלוחים". בנוסף, היא הוציאה הודעה למשלחים, בה נכתב כי היא מזמינה אותם להציע את הצעותיהם באתר.

הפעילות של אמזון היא חלק מתכנית "Local Delivery", שמאפשרת ליצרנים מקומיים, או יבואנים מקומיים של מותגים עולמיים, לבצע משלוחים במדינת האם שלהם. בין החברות המשווקות כרגע באתר נמצאות אלקטרה, ניופאן, שמרת הזורע, עדיקא ונינטנדו, באמצעות היבואן המקומי שלה. נראה שכל החברות נענו לדרישה של אמזון ויספקו את המוצרים בתוך חמישה ימים. ענקית הקמעונות אף ממליצה למוכרים להציע ללקוחות משלוח חינם ומחיר תחרותי.

סוגיית המחירים רלוונטית במיוחד – הן ללקוחות והן לקמעונאים האחרים, שמתחרים מול אמזון ולא מעוניינים להציע את המוצרים שלהם באתר. אמזון ידועה כחברה שמביאה לתחרות רבה יותר ולהורדת מחירים בשווקים שאליהם היא נכנסת. האם זה כבר קורה בישראל? בחלק מהמקרים, המחירים שמציעים המשווקים הישראליים ב-Local Delivery די דומים למחירים של אותם המוצרים בשירות הרגיל של אמזון. אולם, מבדיקת אנשים ומחשבים עולה שניתן לרכוש באמצעות השירות החדש מכשיר Galaxy Note 10 בהנחה של כמעט 10%: ב-850 דולר לעומת ב-930 דולר באתר הרגיל של אמזון.

בינתיים – רק באנגלית

האתר מושק כרגע בגרסה ראשונית ובאנגלית בלבד. זאת, על אף המאמצים שעשתה אמזון להשיק עוד לפני החגים – תקופה שבה יש עלייה בקניות – גרסה מלאה של האתר, ובעברית. עם זאת, ימי הקניות של סוף השנה האזרחית עדיין רחוקים, כך שיש לחברה זמן להשיק את הגרסה המלאה עד אז.

אמזון פעילה בישראל כבר כמה שנים עם שירות הענן שלה – AWS. עם זאת, היא התמהמהה להשיק את פעילות האי-קומרס המקומית שלה, ורבים תהו מתי זה יקרה. יצוין שהחברה רצתה להעלות את האתר הישראלי של Local Delivery כבר בחודש יוני, אולם נאלצה לדחות את מועד ההעלאה עקב היענות חלקית בלבד מצד משווקים ומשתנים אובייקטיביים כגון הבחירות – תקופה שבה אנחנו עסוקים יותר בלהחליט האם לבחור במפלגה זו או אחרת מאשר איזה מוצר לקנות ושל איזה יצרן. עם זאת, לאחר ההחלטה הסופית על מועד ההעלאה, היא התארגנה די מהר – ושלחה את ההודעה הראשונה למשווקים, שלמעשה הודיעה להם שיתחילו להתכונן, רק בחודש יוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים