חילופי מנמ"רים בהרץ: גיל בכר פורש, תמיר עדוי מחליף אותו

בכר הוביל ב-11 שנותיו כמנמ"ר הרץ שורה של פרויקטים, ובמסגרתם העברת החברה לדיגיטל ● עדוי כיהן עד לאחרונה כמנמ"ר קבוצת לפידות

גיל בכר, המנמ"ר הפורש של הרץ. צילום: ניב קנטור

גיל בכר, מנמ"ר חברת השכרת הרכב והליסינג הרץ, הודיע באחרונה על החלטתו לפרוש מעבודתו בחברה, לאחר 11 שנים בתפקיד. את בכר יחליף תמיר עדוי, מנמ"ר קבוצת לפידות, שהחל את עבודתו לפני ימים אחדים.

בכר יפרוש סופית בחודש הבא. הוא אמר לאנשים ומחשבים כי "החלטתי לפרוש כי הגעתי למיצוי אחרי 11 שנים, ואני רוצה לנסות ולהתרענן באמצעות עיסוק בתחומים חדשים".

לסיכום תקופתו הוא ציין כי "אני מסתכל אחורה בגאווה ובסיפוק רב. היו אלה 11 שנים מרתקות ומלאות עשייה אינטנסיבית, בתקופה מאוד מאתגרת לעולם השכרת הרכב והליסינג, שהתאפיינה בעיקר במעבר לדיגיטל. הפעילות של אגף מערכות המידע סייעה להרץ לעמוד באתגרים הלא פשוטים שעמדו בפניה, בגלל שינוי אופי השוק, התחרות והצורך בעמידה בסטנדרטים גבוהים".

לדבריו, "אני פורש בתקופה שבה יש לחברה ולאגף לא מעט אתגרים, שמערכות המידע יצטרכו לתת להם מענה בהמשך".

שלל פרויקטים ב-11 שנים

אגף מערכות המידע של הרץ מונה 20 עובדים קבועים ובמקרה הצורך, מתוגבר בכוח אדם בפרויקטים שונים. הרץ מצויה בבעלות קבוצת הרכב מאיר, שעומד בראשה יעקב שחר, שמחזיק בזיכיון העולמי של הרץ. שחר מוכר יותר כנשיא מועדון הכדורגל מכבי חיפה. הרץ מעסיקה בישראל 800 איש, ויש לה 40 סניפים, תחנות שירות ומוסכים, כמו גם שני מרכזי שירות גדולים, שמונים 100 אנשים. מנכ"ל הרץ הוא דני שמעוני, המכהן בתפקיד יותר מ-20 שנים.

בכר הגיע להרץ מחברת הדלק דור אלון. במשך תקופת כהונתו, הוא ניהל, יזם וקידם שורה ארוכה של פרויקטים, שהיו בליבת העשייה של החברה ושינו את אופייה ואת תהליכי העבודה שלה. "המשימה הראשונה שהוטלה עליי, כשנכנסתי לתפקיד, היא בניית וחיזוק תשתיות המחשוב של החברה, ומעבר לסביבה וירטואלית", אמר. השלבים הבאים היו פיתוח תהליכי עבודה מול החברה העולמית, כאשר הדגש, הסביר הרץ, היה על עולם ההזמנות, החלק המסחרי והשירות. "כל הפעילות הזו התרכזה בפיתוח תוכנה בצורה אינטנסיבית, תוך מתן מענה לשילוב עם סביבת המחשוב המרכזית שלנו – AS400", הוסיף.

תמיר עדוי, המנמ"ר החדש של הרץ. צילום: דרור כץ

תמיר עדוי, המנמ"ר החדש של הרץ. צילום: דרור כץ

חברה ירוקה, ללא נייר

הפרויקט המרכזי והגדול ביותר שנעשה בהרץ בשנתיים האחרונות הוא המעבר למשרדים החדשים במתחם עזריאלי בחולון, כאשר גם בו, מחלקת מערכות המידע הייתה דומיננטית ביותר. "העברנו את כל החברה לטלפוניית IP, בעזרת שותפינו, סיסקו ובינת, וצמצמנו את עלויות התקשורת בצורה מטורפת", אמר. כמו כן, החברה השקיעה בשנתיים האחרונות מאמצים רבים בעולמות הסייבר, אבטחת המידע וההיערכות ליישום תקנות הפרטיות החדשות של האיחוד האירופי – ה-GDPR .

פרויקטי IT נוספים שאותם ביצע האגף בראשותו של בכר עסקו בעולמות הענן והדיגיטל. "אחד מפרויקטי הדגל שאנחנו גאים בהם הוא הפיכת הרץ לחברה ללא נייר בצורה מלאה ומוחלטת", אמר. הוא הדגיש שכל תהליכי השכרת הרכב, הטיפול במכוניות והתהליכים הפנימיים נעשים באמצעים דיגיטליים. פרויקט ענק נוסף שבכר הוביל הוא המעבר ל-Dynamics – מערכת ה-CRM של מיקרוסופט – והטמעת תהליכי העבודה בחברה בסביבה החדשה. "הפרויקט הזה חוצה את כל המחלקות של הרץ, החל מהשירות ללקוח ועד לגבייה", אמר.

המעבר לדיגיטל כלל גם פיתוח אפליקציה ארגונית, שמשמשת את בעלי התפקידים ואת לקוחות החברה. "הלקוח מקבל מאתנו את כל השירותים, כולל הזמנת טיפולים לרכב, דרך האפליקציה", הוסיף בכר.

מהם האתגרים שבכר משאיר למנמ"ר הבא?

"אנחנו נמצאים כרגע על פרשת דרכים: עלינו להחליט לגבי זהות הספק לפרויקט שדרוג מערכת ה-ERP שלנו ולבחור כזה שיוכל לתת מענה מרבי לסביבה המיוחדת ולאופי העבודה שלנו", אמר בכר. "האנשים שמתפעלים את מערכות ה-AS400 שלנו מתבגרים, חלק מהם יפרשו לפנסיה בעוד כמה שנים, ויהיה קשה מאוד למצוא להם מחליפים".

הוא ציין כי "תהליך הבחירה של מערכת ה-ERP הוא לא פשוט .הגענו למסקנה שהפתרונות של השחקנים הישראליים מסוגלים לתת מענה ל-60% מהצרכים שלנו, וזה לא מספיק".

המשימה הזו תוטל על המנמ"ר המחליף, עדוי, שהיה עד לאחרונה מנמ"ר קבוצת לפידות, שעוסקת בייבוא, הפצה ושיווק של מגוון פתרונות בעולם הבריאות. לפני כן הוא כיהן במשך כמה שנים כמנמ"ר רשות הטבע והגנים, וב-2010 נמנה על המנמ"רים המצטיינים של השנה מטעם אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים