"הבנקאות חייבת להיעשות על ידי בנקים – אבל עליהם להיות דיגיטליים"
"המגזר הפיננסי חייב לעבור טרנספורמציה דיגיטלית, מבוססת ענן וכלי בינה מלאכותית", אמר כריס סקינר, מוביל דעה ואחד האנשים המשפיעים ביותר בתחום הבנקאות הדיגיטלית
"הבנקאות עדיין חייבת להיעשות על ידי הבנקים, אבל לשם כך, הם נדרשים להיות דיגיטליים. ביל גייטס אמר פעם שאנחנו זקוקים עדיין לבנקאות אבל לא נזדקק יותר לבנקים. זו אמירה מעט מרחיקת לכת. כך או כך, המגזר הפיננסי חייב לעבור טרנספורמציה דיגיטלית, מבוססת ענן וכלי בינה מלאכותית", אמר כריס סקינר, מוביל דעה ואחד האנשים המשפיעים ביותר בתחום הבנקאות הדיגיטלית.
סקינר, שחיבר את רב המכר Digital Human (בתרגום חופשי – אדם דיגיטלי), היה אחד מדוברי המפתח בכנס בנושא מהפכת הבנקאות הדיגיטלית שערכה מיקרוסופט בלונדון לפני ימים אחדים. בכנס השתתפו בכירים ממטה החברה בארצות הברית, נציגי לקוחות וכ-40 עיתונאים מאזור EMEA.
בדבריו ציין סקינר כי הבנקאות הדיגיטלית היא אחד התחומים הצומחים ביותר כיום. על פי נתונים שהציג, ב-2018 זינק בתחום ב-120% לעומת שנה קודם לכן – מ-50.8 מיליארד דולר ל-111.8 מיליארד. הוא הוסיף כי יש בעולם 12 אלף סטארט-אפים שעוסקים בתחום, ב-40 תתי נושאים.
"סוד ההצלחה של הבנקאות הדיגיטלית הוא אמון של הלקוחות ביכולת של הבנק לשמור היטב על הנכסים הפיננסים ועל המידע הכי יקר שלהם", אמר. "טרנספורמציה הדיגיטלית צריכה להיעשות בשילוב של בנקים, חברות סטארט-אפ וענקיות טכנולוגיות. לבנקים יש מיליוני לקוחות וכמויות עצומות של מידע, אבל הם תקועים במערכות טכנולוגיות ישנות, מערכות לגאסי. לסטארט-אפים אין לקוחות אבל יש טכנולוגיה מבוססת חדשנות, ואילו לחברות הטכנולוגיות יש את שניהם".
סקינר ציין שכדי ליישם טרנספורמציה דיגיטלית בארגון מוטה שירותים או יצרני, יש לטפל במשרדים האחורי, הביניים והקדמי כאחד (בק אופיס, מידל אופיס ופרונט אופיס). "במשרד האחורי צריך לייצר את ליבת המוצרים כשהם מונחי חדשנות, במידל אופיס יש לתכנן טרנזקציות מוכוונות חדשות ואילו במשרד הקדמי יש לשים דגש על חדשנות שמייצרת חוויית לקוח והגברת האמון שלו", אמר.
בהמשך נתן סקינר מספר דוגמאות של חברות שמסמלות את החדשנות המשבשת. אחת מהן היא סטארט-אפ בשם סטרייפ, שב-2016 שוויו נאמד ב-9.2 מיליארד דולר והוא העסיק 300 איש, ושנתיים לאחר מכן השווי יותר מהוכפל – ל-20 מיליארד דולר, ומספר העובדים שלו זינק בלמעלה מפי שלושה – ל-1,000 איש.
אולם הדוגמה הבולטת ביותר שציין היא שיתוף הפעולה של ג'יי.פי מורגן עם מיקרוסופט. סקינר אמר כי "הבנק מצוי בעיצומו של תהליך טרנספורמציה דיגיטלית כדי להתגבר על החדשנות המשבשת, ובמסגרת זו השקיע בשנה שעברה 10.8 מיליארד דולר במעבר ל-Azure".
"הענן יכול לשנות מהיסוד את השירותים הפיננסיים"
דובר נוסף בכנס היה דיוויד דאדון, ראש הצוות המשפטי והרגולטורי בצוותי השירותים הפיננסיים של מיקרוסופט. לדבריו, "החברה פועלת בשוק הפיננסי, בין היתר כדי להבטיח שהמוסדות הפיננסיים ברחבי העולם יוכלו לעמוד בהתחייבויות הרגולטוריות שלהם ובמקביל לבצע פעולות מאובטחות וזריזות דרך הענן".
קרייג יאנג, מנהל מידע ראשי במסלקה הבינלאומית סוויפט, סיפר על הטרנספורמציה הדיגיטלית שהגוף הפיננסי השמרני הזה עובר. "מחשוב ענן הוא גורם מרכזי לעתיד וזרז רב עוצמה לשירותים חדשים וחדשניים", אמר. "הקהילה שלנו מנצלת את הפוטנציאל שלה, ואנחנו מחויבים לתמוך בהם עם מגוון אפשרויות קישוריות המשקפות את גישתה ואת הצרכים שלה".
כריסטוף בוהם, חבר דירקטוריון הבורסה בגרמניה, שהשתתף בפאנל של לקוחות שנערך במסגרת הכנס, אמר כי "הענן הוא המנוע העיקרי לחדשנות ויש לו את הפוטנציאל לשנות מהיסוד את שוק השירותים הפיננסיים".
מתעניינים בפינטק? רוצים לדעת עוד? הירשמו לכנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים, שייערך השנה בברלין.
תגובות
(0)