חוזה ממשלתי שמן הוענק לחברת אבטחה הקשורה לאחיו של טראמפ

על פי חשיפה של הוושינגטון פוסט, החברה המכונה סרטיפאת' קשורה לרוברט טראמפ, אחיו הצעיר של נשיא ארה"ב, והיא קטפה את החוזה השווה 33 מיליון דולר של שירות המרשלים האחראי על תחום ההגנה על מערכת המשפט במדינה

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

שירות המרשלים האמריקני, ה-USMS – המשתייך למשרד המשפטים של ארצות הברית, ואמון על הגנה על מערכת המשפט במדינה – העניק חוזה בשווי 33 מיליון דולר לחברה הקשורה לרוברט טראמפ, אחיו הצעיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

החוזה, עליו דיווח לראשונה הוושינגטון פוסט בסוף השבוע (ש'), הוענק לחברת האבטחה הדיגיטלית ששמה סרטיפאת' ביוני, בכדי לשדרג את מערכות האבטחה של ה-USMS לאולמות בתי משפט, חדרי שופטים ומערכות בקרת גישה פיזיות אחרות.

הקשר של רוברט טראמפ לסרטיפאת' הוא באמצעות שותפות השקעה בינו לבין המנכ"ל שלה, שון יוז, בחברה בשם SHiRT LLC, כך דיווח הפוסט. לפי ההסברים, סרטיפאת' נרכשה על ידי שני גופים, אחד מהם הוא SHiRT LLC, בשנת 2013.

"משקיע פאסיבי גרידא"

ג'ף ניגריני, נשיא סרטיפאת', הגיב לפרסומים של הפוסט בהצהרה, בה הקל בכובד קשריו של טראמפ לחברה שלו. ניגריני אמר כי "Certipath מעולם לא השתמשה בשם טראמפ בשום דרך, ולעשות זאת לא היה עולה בקנה אחד עם הפרקטיקות העסקיות והאתיקה שלנו".

עוד לדבריו, רוברט טראמפ "הוא משקיע אחד בישות המחזיקה באינטרס מיעוט בסרטיפאת'. הוא משקיע פאסיבי גרידא, אין לו תפקיד ניהולי כלשהו, אינו נושא משרה או דירקטור, ובשמו מעולם לא נעשה שימוש, או שהוזכר על ידי סרטיפאת' בכל ניסיון שידול לחוזה ממשלתי, בין אם של המדינה או פדרלי".

דובר ה-UMSU, דרו ווייד, אמר לפוסט כי הסוכנות לא הייתה מודעת לקשרים כלכליים בין משפחת טראמפ לבין חברת סרטיפאת'.

לעת עתה סרטיפאת' טרם קיבלה את 33 מיליון הדולר, בגלל תלונה של חברת NMR Consulting, מתחרה אחרת במכרז שפנתה למשרד הממשלתי הפדרלי לביקורת בארה"ב, ה-GAO. המתלוננת טענה כי חברת סרטיפאת' כשלה כשלא חשפה כי "אחד מקרובי משפחתו הקרובים ביותר של הנשיא עמד להפיק תועלת כלכלית מהעסקה", כך על פי עותק של מכתב התלונה שהוגשה ב-22 ביולי, ושהושג על ידי הוושינגטון פוסט.

תלונה זו הביאה להוצאת "צו הפסקת עבודה" על החוזה, כך אמר דובר USMS לפוסט. "הכסף לא יזרום לסרטפאת' עד לפתרון הבעיה", הצהיר הדובר.

דיפלומטים זרים שוהים בו? מלון טראמפ הבינלאומי בוושינגטון. צילום: BigStock

דיפלומטים זרים שוהים בו? מלון טראמפ הבינלאומי בוושינגטון. צילום: BigStock

הפרשה החדשה היא עוד אחת בשורה ארוכה של טענות על כך שמשפחתו של הנשיא טראמפ מנסה להרוויח ממעמדו כנשיא, החל בדיפלומטים זרים השוהים במלון טראמפ הבינלאומי בוושינגטון, המשך בתדלוק של מטוסי חיל האוויר ליד אתר נופש של טראמפ בסקוטלנד, וכלה בתכנית של הנשיא לקיים את פסגת ה-G7 בשנה הבאה באתר הנופש והגולף שלו טראמפ נשיונל דוראל במיאמי, ממנה נסוג הנשיא בציוץ בטוויטר מוקדם יותר החודש, באומרו כי שוב מדובר ב"שגעון" של התקשורת והדמוקרטים הפועלים כנגדו.

יצוין כי נגד הנשיא טראמפ תלוי ועומד תהליך הדחה סביב מה שמכונה פרשת "אוקראינה גייט", שיזמו ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית וחברי מפלגתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים