פרטנר: צניחה ברווח הנקי, עלייה חדה בשירות הטלוויזיה
הרווח של חברת התקשורת צלל ברבעון השלישי ב-73%, בעוד שמספר מנויי פרטנר TV נסק ב-141% ● מספר מנויי הסלולר עלה ב-1% וההכנסות נותרו ללא שינוי
פרטנר סיימה את הרבעון השלישי עם ירידה חדה ברווח הנקי ולעומת זאת, עלייה קלה במספר מנויי הסלולר ונסיקה במספר הלקוחות של פרטנר TV. ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי – כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה היום (ג').
הרווח הנקי של פרטנר צנח ברבעון ב-73% לשבעה מיליון שקלים. מדובר בהיפוך מגמה, שכן ברבעון השני של השנה הוא צמח ב-50%. אלא שאז, העלייה ברווח אז נגרמה בעיקר בגלל צניחה בחבות המס, שהמשיכה לרדת גם ברבעון הנוכחי. הירידה הפעם היא תוצאה של עלייה גדולה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות – של 3.7% ו-0.24%, בהתאמה. ההכנסות הרבעוניות עמדו על 825 מיליון שקלים.
ירידה חדה נרשמה גם ברווח התפעולי, שצנח ב-46% ל-26 מיליון שקלים. ההוצאות התפעוליות קטנו ב-4.3% ועמדו על 112 מיליון. בסעיפים הגולמיים, ההוצאות גדלו ב-4.6% ל-687 מיליון שקלים, הרווח פחת ב-16.4% ל-138 מיליון והרווח השולי הגיע ל-16.73%.
בסוף הרבעון היו לפרטנר 2.65 מיליון מינויי סלולר – עלייה של כ-1% לעומת הרבעון המקביל ב-2018, ויותר מ-183 אלף מנויים על פרטנר TV – זינוק של 141.4% בהשוואה למספר המנויים בסוף אותה השנה.
צניחה ברווח – גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה
לצד הנתונים הרבעוניים, החברה פרסמה את הדו"חות לתשעת החודשים הראשונים של השנה, מהם עולה כי ההוצאות שלה קטנו בתקופה זו ב-3.8% ל-2.3 מיליארד שקלים, ההכנסות ירדו ב-1.8% ל-2.4 מיליארד, הרווח התפעולי צנח ב-44.1% ל-57 מיליון וזה הנקי – ב-67.6% ל 12 מיליון שקלים.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, העדיף להסתכל על החצי המלא של הכוס. "ברבעון השלישי, פרטנר הציגה גידול בהכנסות, במספר המנויים בסלולר, במספר המנויים של פרטנר TV ובמספר משקי הבית שאליהם הגענו עם תשתית הסיבים האופטיים", אמר.
הוא ציין כי "בסלולר, אסטרטגיית השאת הערך ומיקוד בשירות ללקוחות הביאה לגידול נטו של 35 אלף מנויים ברבעון ולהמשך ירידה בשיעור הנטישה ל-7.7% – השיעור הנמוך ביותר מזה שמונה שנים. בנוסף, תשתית הסיבים האופטיים העצמאית שלנו נפרשת בקצב מהיר וכבר מגיעה ליותר מ-540 אלף משקי בית, שהם כ-28% ממשקי הבית המחוברים לאינטרנט בישראל".
תגובות
(0)