נוקיה רכשה את MetaCarta
הטכנולוגיה של MetaCarta מסייעת לשלוף מסמכים ממאגרי מידע ולהציג אותם במקום המתאים במפות מקוונות ● כמו כן תומכת הטכנולוגיה במפות שמוצגות בדפדפנים שפועלים במכשירים סלולריים ● הרכישה נעשתה במסגרת האסטרטגיה של נוקיה להרחיב את פעילותה בשוק של השירותים אשר מבוססים על מיקום ● התנאים הכספיים של העסקה לא פורסמו
נוקיה (Nokia) רכשה את חברת MetaCarta שעוסקת במידע גיאוגרפי – זאת במסגרת האסטרטגיה של נוקיה להרחיב את מגוון השירותים שהיא מציעה למשתמשים במכשירים סלולריים על פי מיקום. MetaCarta היא חברה פרטית שמעסיקה כשלושים עובדים. התנאים הכספיים של העסקה לא פורסמו, אך בהודעה שפרסמה נוקיה צוין כי "הטכנולוגיה של MetaCarta תשמש לחיפוש לפי מיקום ולמתן שירותים נוספים".
הטכנולוגיה של MetaCarta מסייעת לשלוף מסמכים ממאגרי מידע ולהציג אותם במקום המתאים במפות מקוונות. כמו כן תומכת הטכנולוגיה במפות שמוצגות בדפדפנים שפועלים במכשירים סלולריים, ובשירותים דוגמת Virtual Earth של מיקרוסופט (Microsoft) או Google Earth. הטכנולוגיה פועלת בהתקנים מקומיים, במתכונת אירוח או כשירותי אינטרנט.
כזכור, בשנת 2007 רכשה נוקיה את חברת Navteq תמורת 8.1 מיליארד דולרים, ומאז הגבירה נוקיה את פעילותה בשוק של השירותים אשר מבוססים על מיקום. לשוק זה פוטנציאל רב, במיוחד בכל הקשור לפרסום ושיווק, ועל החברות שפועלות בו נמנות גוגל (Google), מיקרוסופט, יאהו! (!Yahoo), אפל (Apple) ו-RIM, וכן חברות סלולר. חברת המחקר ABI Research צופה כי עד שנת 2013 יגיע היקף השוק ל-13.3 מיליארד דולרים.
תגובות
(0)