תביעה נגד אמזון: "קל לפרוץ למצלמות האבטחה שלה"

האקרים פרצו למצלמות, מתוצרת חברת רינג - שבבעלות הענקית מסיאטל מאז 2018 - בקלות, כך נטען בתביעה, והם אף יצרו קשר עם ילדים באמצעותן ● בתביעה הייצוגית צוין גם כי לחברה יש "תקני אבטחה רופפים" במצלמותיה

מי שומר עלינו מפני אמצעי האבטחה? מצלמת אבטחה בסלון. אילוסטרציה: BigStock

אמזון ורינג, חברת האבטחה הביתית שבבעלות הענקית מסיאטל, ייאלצו בקרוב לתת דין וחשבון על אירועי הפריצה למכשיריהם, כך עולה מתביעה חדשה שהוגשה נגד החברות בשבוע שעבר (ה').

גבר אמריקני בשם ג'ון בייקר אורנג' הגיש תביעה ייצוגית כנגד החברות בבית משפט פדרלי בקליפורניה, בטענה כי "תקני האבטחה הרופפים" של אמזון ורינג ו"עיצוב לקוי" הותירו את מצלמותיהן פגיעות להאקרים.

רינג

רינג

אורנג', שמתגורר במחוז ג'פרסון באלבמה, קנה מצלמת אבטחה של רינג לביתו ביולי 2019, כך עולה מהתביעה. לטענתו, האקר קיבל גישה למצלמה בזמן שילדיו שהו בחוץ ושיחקו כדורסל, ועודד אותם להתקרב למצלמה. ברגע שאורנג' גילה מה קרה, הוא שינה את הסיסמה והחל להשתמש באימות דו-גורמי.

"ילדיו של מר אורנג שיחקו כדורסל כשקול נשמע דרך מערכת הרמקולים הדו-כיוונית של המצלמה", נכתב בתביעה. "אלמוני התעסק עם ילדיו של מר אורנג'", נאמר בהמשך. "רינג אינה מממשת את הבטחתה העיקרית לספק פרטיות וביטחון ללקוחותיה, מכיוון שמערכות המצלמות שלה פגומות אנושות", צוין בלשון התביעה.

דרך המצלמה: האקר פנה לילדה בת שמונה בחדרה

עוד תואר בתביעה מקרה הפרה מדאיג נוסף – המממש את חששותיהם של הורים – על מצלמת אבטחה מתוצרת רינג במחוז דה-סוטו, מיסיסיפי, שהותקנה בחדר השינה של ילדה בת שמונה, ושהאקר זכה לגישה אל המכשיר והחל לדבר איתה דרכו. "אני החבר הכי טוב שלך", אמר ההאקר. "אני סנטה קלאוס".

ארגוני העוסקים בפרטיות וקבוצות שעניינן זכויות דיגיטליות משמיעים זה מכבר את דאגתם הגדולה מפגמי האבטחה המצויים, לטענתם, במכשירי רינג.

מוקדם יותר השבוע קרא ארגון Fight for the Future האמריקני לאתרי סקירה טכניים לבטל את המלצותיהם על מוצרי רינג. כזכור, אמזון רכשה את רינג באפריל 2018 תמורת 839 מיליון דולר במזומן, וירשה יחד איתה גם חבילת מוצרי אבטחה לבית, ביניהם פעמון חכם ואת המצלמות שבגינן הוגשה התביעה.

איוואן גריר, סמנכ"ל הארגון ציין בהודעה לתקשורת כי "ביקורות ומדריכים טכניים ממלאים תפקיד חשוב בהחלטתם של אנשים איזה מכשירים לקנות. "הסוקרים שפנינו אליהם המליצו על Ring כטובה ביותר בקטגוריה שלהם. בינתיים, דיווח אחרי דיווח מפרט סוגיות אבטחה, חששות והדלפות באמצעות טכנולוגיית רינג. מכשירים אלה אינם בטוחים. חשוב שהסוקרים יכבדו את אמון הציבור וישעו את המלצתם".

דובר רינג סירב להתייחס לנושא ואמר לגיזמודו כי החברה "אינה מגיבה בנושאים משפטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים