HP מנסה להרגיע: לא נחסל את מוצרי 3Com

"נמשיך להציע ללקוחות את כלל המוצרים כל עוד הם ירצו בכך", אמר דייב דונאטלי, סגן נשיא בכיר ב-HP ומנכ"ל חטיבת הפתרונות הארגוניים בחברה ● העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית דיווחה, כי בכירי HP לא ציינו טכנולוגיה חדשה כלשהי, ולכן, יש לקחת את הצהרותיהם בדבר העדר כוונה לחסל את מוצרי הנרכשת בספקנות

HP אינה מתכוונת לחסל מוצרי תקשורת כלשהם, לא שלה ולא של 3Com, שאותה רכשה – כך מסרה החברה.

לדברי דייב דונאטלי, סגן נשיא בכיר ב-HP ומנכ"ל חטיבת הפתרונות הארגוניים בחברה, "יש חפיפה מועטה, אם בכלל, בין מוצרי שתי החברות. נמשיך להציע ללקוחות את כלל המוצרים כל עוד הם ירצו בכך".

דונאטלי ועמיתיו ב-HP פרסו את תוכניות החברה לשילוב מוצרי החברה הנרכשת במערך פתרונות התקשורת שלה. העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית דיווחה, כי על אף שההכרזה על הרכישה התבצעה ב-2009, והיה ניתן לצפות שהשילוב של המוצרים יקרה השנה, בכירי HP לא ציינו טכנולוגיה חדשה כלשהי במסיבת העיתונאים המקוונת שניהלו. על כן, נכתב בהם, יש לקבל את הצהרות בכירי HP בדבר העדר כוונה לחסל את מוצרי הנרכשת בספקנות.

HP הודיעה על כוונתה לרכוש את 3Com תמורת 2.7 מיליארד דולרים בנובמבר האחרון. מארק הארד, מנכ"ל HP, שואף להרחיב את תחומי פעילותה של ענקית המיחשוב ולהביאה לרווחים גבוהים יותר מאלה שיש לה בעולמות המדפסות והמיחשוב האישי. 3Com פועלת בעולם התקשורת, ומספקת פתרונות לשירותי קול, וידיאו ונתונים על גבי רשתות IP. הרכישה תסייע ל-HP לספק היצע נרחב של רישות, לרבות מיתוג, ניתוב ופתרונות אבטחה לעולם הרשתות. כך, תוכל החברה לערוך שינוי משמעותי בעולם רשתות התקשורת ולממש את האסטרטגיה שלה לדור הבא של מרכזי הנתונים, הכוללת איחוד של שרתים, אחסון, רשתות, ניהול מרכזי המיחשוב ושירותים.

מוצרי התקשורת של החברה הנרכשת מחברים מחשבים בדטה סנטרים הארגוניים, ומשלימים את ההיצע של חטיבת הרישות של ענקית המיחשוב, HP ProCurve. זו מציעה חיבורי תקשורת של תחנות הקצה בארגונים – תחום המניב לה מכירות בסדר גודל של כמיליארד דולרים בשנה. באמצעות הרכישה, הצהירה HP על הסלמה בתחרות מול סיסקו (Cisco), בעיקר בסין. זו דומיננטית בשוק התקשורת, והחלה להיכנס באחרונה לעולם המערכות והתשתיות – תחום שבו HP חזקה.

3Com היא בעלת אחיזה טובה בשוק הסיני, שם יש לה נתח שוק של 35%. לעומת זאת, החברה כמעט נעדרת בקרב מערכי תקשורת של ארגונים גדולים בארצות הברית ובאירופה. בכך מהווה 3Com מתמודדת רצינית מול סיסקו בשוק זה, ומוצריה נמכרים בסין בעלויות הנמוכות בשיעור של בין 25% ל-40% מאלה של סיסקו.

לדברי מארק פאבי, אנליסט בגרטנר (Gartner), "הדברים של דונאטלי היו תקינים פוליטית, אבל ברור שניכרים סימנים לשינוי בהדגשים ש-HP מכוונת אליהם". כך, הסביר, מתגי 3Com טובים יותר בהיבט כלי הניהול שבהם, והם אף משתלבים בצורה טובה יותר עם שאר מוצרי HP. לכן, ציין פאבי, יש להניח כי כלי  HP ProCurve ייעלמו בחלוף הזמן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    HP הוכיחה בעבר שהיא קוברת את כל קווי המוצרים שלא מעניינים אותה ללא כל קשר ללקוחות ואין כל סיבה לחשוב שהפעם יהיה שונה.

אירועים קרובים