"הדרך להזרקת חדשנות בארגונים עוברת בענן ההיברידי"
"על ארגונים להתחרות מול גופים משבשים ועליהם להיות משבשים בעצמם", אמר רוברט ברון, אוונגליסט חדשנות ביבמ ● לדבריו, "הכי פשוט זה להוסיף טכנולוגיה חדשה, אבל הבעיה מורכבת; הפתרון הוא הזרקת חדשנות" ● לאור המצב, הכנס נערך באופן וירטואלי, בהפקת אנשים ומחשבים
"ארגונים נדרשים לחדשנות. עליהם למצוא פתרונות חדשים לשווקים קיימים וחדשים, הם נדרשים להתחרות מול גופים משבשים ועליהם להיות משבשים בעצמם. הכי פשוט זה להוסיף טכנולוגיה חדשה, אבל הבעיה מורכבת. יש לשנות את האופן שבו ארגונים פועלים ואת התהליכים שבהם הם עובדים, להזריק בהם חדשנות, והדרך לכך עוברת בענן ההיברידי", כך אמר רוברט ברון, אוונגליסט חדשנות ביבמ העולמית.
ברון דיבר היום (ב') בכנס הענן ההיברידי של יבמ ישראל, שבשל המצב, נערך באופן וירטואלי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נשא את הכותרת Hybrid Cloud Con – Innovate, Modernize & Secure Anywhere, והשתתפו בו מאות נציגי לקוחות ושותפים עסקיים של הסניף הישראלי של הענק הכחול.
יצוין כי ברון שייך לקבוצה גלובלית בשם IBM Garage. הגראז' הוא חטיבת החדשנות ללקוחות של הענק הכחול, ומצוי במרכזי היי-טק ברחבי העולם: ניו-יורק, סן פרנסיסקו, ברלין, לונדון, סינגפור ועוד. אנשי הגראז' נכנסים לשותפות עם הלקוח הארגוני, על מנת לפתור בעיה עסקית שיש לו, בסיועם, ככאלה שמכירים את פעילות הלקוח מחד ואת כלי החברה מאידך. ברון פועל בגראז' ביחידת הענן והמחשוב הקוגניטיבי. לפני ימים אחדים הוא מונה כחבר באקדמיית הטכנולוגיה של יבמ ( IBM Academy of Technology), גוף של כ-1,000 אנשי טכנולוגיה מובילים המועסקים בענק הכחול. הוא הישראלי החמישי החבר באקדמיה.
לדבריו, "אנחנו מביאים חדשנות ללקוח ומלווים אותו במסע. תחילה אנחנו בוחנים מה הרעיון המכונן שיניב לארגון ערך מוסף, ושואלים את הלקוח מה הוא רוצה עסקית. לאחריה, אנחנו בודקים אילו טכנולוגיה וארכיטקטורה יביאו לכך. אז אנחנו מעצבים את הפתרון ברמה הטכנולוגית-הנדסית. הפיתוח נעשה יחד עם הלקוח: זוגות של תוכניתנים – אחד מהלקוח והשני מיבמ, עם מסך גדול אחד, מחשב אחד ושתי מקלדות. לבסוף אנחנו מממשים את הפתרון, גם פה יחד עם הלקוח, עד לעלייה לאוויר".
לדבריו, "אנחנו מבצעים את הפיתוח המשותף על בסיס עקרונות של פיתוח אג'ילי, עם קיצור משמעותי של זמני הפיתוח. כך אנחנו נותנים מענה לצורך העסקי שזוהה בתחילת התהליך. תוך כדי, אנחנו מסייעים ללקוח בביצוע הטרנספורמציה הדיגיטלית הנחוצה, לטובת ניצול האפשרויות שהטכנולוגיה מציעה".
המקרה של אמריקן איירליינס
ברון נתן כדוגמה את אמריקן איירליינס. "החברה רצתה לפתח מערכת ריבוקינג, למציאת טיסה חלופית עבור הנוסע לזו שהתבטלה. אנשיה רצו לעשות זאת בצורה פשוטה וידידותית ללקוח, כדי להגדיל את הסיכוי שהלקוח יעלה על טיסה שלהם. הם הבינו שפיתוח שכזה לבדו יארך כשנה. אמריקן איירליינס נכנסה לשותפות עם הגראז' שלנו, מה שהביא לקיצור משך הפיתוח ביותר ממחצית. בתכנון המקורי, המערכת תוכננה להיפרס באופן הדרגתי. רצה הגורל ופרצה סערה בחוף המזרחי של ארצות הברית, ואלפי טיסות בוטלו. אנשי החברה החליטו שהם סומכים על המערכת החדשה ושחררו אותה במכה אחת לכל הלקוחות. זו הייתה הצלחה: המשבר חלף מעל ראשם, המערכת יירטה את הלקוחות באחוזים גבוהים, ואלה נעזרו במערכת – ולא באתר או בדלפקי החברה. כך, המערכת העניקה לאמריקן איירליינס יתרון עסקי על המתחרות שלה", אמר.
"הייחודיות שלנו בתחום באה לידי ביטוי בעובדה שיש לנו היכרות מצוינת גם עם הטכנולוגיות החדישות ביותר וגם עם אלה של העולם הישן, גם עם הצרכים הייחודיים של התעשיות השונות והלקוחות שלנו וגם עם טכנולוגיות הלגאסי, שיש צורך בשילובן, כחלק מהפתרונות החדשים. זאת, כי יבמ עצמה עברה תהליך התחדשות", ציין.
לסיכום אמר ברון כי "פתרון הענן ההיברידי שלנו, לרבות שש חבילות ה-Cloud Paks, מאפשר לנו לנצל את הטכנולוגיה של הענן באופן היעיל והשקוף ביותר. הוא מסייע ללקוח הארגוני להתרכז בצרכים העסקיים שלו ולהפוך לארגון חדשני. אנחנו מסייעים ללקוחות שלנו בטרנספורמציה של התפעול שלהם, וחושפים אותם לדרכי פעולה חדשות ולעקרונות חדשים".
הכנס נערך בחסות יבמ.
תגובות
(0)