שר המדע החדש: הישגי המשרד מייצגים את ישראל כמעצמת היי-טק

השר, יזהר שי, אמר בטקס חילופי השרים: "פעילותו של המשרד וההסכמים הבינלאומיים שנחתמו במהלך השנים אינם חשובים רק בצד הטכנולוגי, אלא משמעותיים מאוד לחוסנה האסטרטגי של מדינת ישראל כאומת החדשנות והסטארט-אפים"

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי. צילום: מערכת אנשים ומחשבים

"פעילות המשרד בשנים האחרונות בראשותו של השר היוצא, ח"כ אופיר אקוניס, ממחישה יותר מכל את היותה של ישראל מעצמת היי-טק, שקמה כסטארט-אפ על ידי אנשים עם חזון והגיעה להישגים אדירים", כך אמר שר המדע החדש ח"כ יזהר שי, בטקס חילופי השרים שנערך היום אחר הצהריים במשרד המדע, בנוכחות מצומצמת של מנהלי המשרד ובני משפחתו של השר החדש.

עוד אמר השר שי, כי פעילותו של המשרד וההסכמים הבינלאומיים שנחתמו במהלך השנים אינם חשובים רק בצד הטכנולוגי, אלא משמעותיים מאוד לחוסנה האסטרטגי של מדינת ישראל כאומת החדשנות והסטארט-אפים".

שי ציין, כי בתקופת השר היוצא הפך המשרד למוקד משמעותי, שעושה את אחד הדברים החשובים ביותר: הנגשת המדע לכלל אזרחי ישראל. "ראיתי באחת החוברות שהוגשו לי לקראת כניסתי לתפקיד, שלא פחות מחצי מיליון ישראלים נחשפו למגוון הפעילויות של המשרד, בכל התחומים. סל המדע, התמיכה במשלחות של תלמידים לתחרויות רובוטיקה, קייטנות הקיץ ועוד הם חלק ממטרות המשרד, לצד הנגשת המדע לפריפריה, והם קרובים לליבי", אמר השר, והוסיף: "אני נכנס לתפקיד ביראת כבוד ומודה על הזכות שניתנה לי לעסוק בתחום שאני קרוב אליו כבר 30 שנה, כי ההיי-טק בשבילי אינו רק דרך חיים, אלא אחד הסמלים של מדינת ישראל".

השר היוצא אקוניס בירך את השר החדש ומנה בדבריו את עיקרי ההישגים של המשרד על כל עובדיו והצוותים שלו, אותם כינה " סיירת מטכ"ל". ביו היתר, אמר השר, כי הוא גאה שהצליח להעביר החלטת ממשלה, שבעקבותיה כל המשלחות של התלמידים לתחרויות רובוטיקה ממומנות על ידי המדינה. "אנחנו לא מממנים משפחות, אנחנו דואגים לעתידה המדעי של מדינת ישראל ולדור המדענים הבא שלה", הוא אמר.

השר ציין עוד, כי בין מאות התגובות שקיבל אתמול, לאחר שהעלה פוסט בפייסבוק על פרידתו מהמשרד, הגיעה תגובה מתלמידים מדימונה, שהשתתפו בתחרות בארה"ב והביאו כבוד לישראל.

אופיר אקוניס

השר היוצא אופיר אקוניס, מונה לשר לשיתוף פעולה אזורי. צילום: מערכת אנשים ומחשבים

עוד הזכיר אקוניס בדבריו את שבוע החלל, שמנגיש את המדע לאלפי ישראלים. הוא אמר לשר החדש, כי ללא ספק יש לו עוד הרבה משימות, ובין היתר אתגר להגדיל עוד את תקציב המשרד, בתקופה לא פשוטה. " אני גאה לעזוב משרד שבארבע שנים ושמונה חודשים הפך ממשרד שאף אחד לא ידע על קיומו, אף שר לא רצה אותו – למשרד משמעותי, שיש לו תפקיד חשוב בחיבור בין הפריפריה למרכז ובחינוך הדור הבא של המדענים בישראל".

חילופי שרים במשרד הכלכלה

הבוקר נערך גם טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה. ח"כ עמיר פרץ נכנס לתפקידו במקום השר היוצא אלי כהן, שמונה להיות השר לענייני מודיעין. השר פרץ אמר, כי "משבר הקורונה הוא הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית, כלכלה שבה כל אזרח יידע שיש תוכניות שמבטיחות לו אופק כלכלי".

שר הכלכלה והתעשייה היוצא כהן אמר, כי "העשור האחרון היה הטוב ביותר של ישראל, עם ייצוא ישראלי של 114 מיליארד דולר, הגדלנו את שיעור המועסקים בהיי-טק והבאנו את ישראל למקום ה-16 במדד התחרויות של OECD".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים