בדרך לצילומים עם הנשיא – מצטלמים עם שחקני מכבי תל-אביב
TetaVi - שפיתחה טכנולוגיית צילום תלת-ממדית וולומטרית, יושבת על הענן של AWS, שמאפשר לבצע פרויקטים במהירות רבה עם כוח עיבוד עצום הדרוש ברגע מסוים
"ביום העצמאות האחרון שיתפנו פעולה עם הנשיא ראובן ריבלין, והצענו לכל אחד להצטלם איתו בסמארטפון. עבדנו גם עם קבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב. צילמנו בווידיאו ולומטרי (volumetric video) שישה משחקני הקבוצה, ולאחר מכן הם יצרו סרט שהם שיתפו ברשתות החברתיות", כך אמר גלעד טלמון, מנכ"ל TetaVi.
"צילמנו אותם מכדררים", אמר, "כך שמעריצים יכלו לצלם את עצמם עם הדמות כאילו היא לידם במציאות. בנוסף, יצרנו עם השחקנים חוויות ולומטריות, שאפשר להראות אותן על המסך במהלך המשחקים. למשל, במקום שיראו סתם שחקן מבצע הטבעה לסל – רואים אותו מניף חרבות מול דרקון. לקחנו את הדמות ועשינו לה מניפולציה".
TetaVi הוקמה ב-2016 על ידי ד"ר מיקי תמיר, יזם סדרתי המשמש כיו"ר הדירקטוריון, ומיכה בירנבוים, הפעיל זה שני עשורים בפיתוח אלגוריתמיקה של עיבוד תמונה. החברה מונה 23 עובדים במרכז הפיתוח בתל-אביב, ויש לה משרדים בניו יורק, בלוס אנג'לס ובטוקיו. באחרונה היא השלימה גיוס של ארבעה מיליון דולרים.
החברה פיתחה טכנולוגיית צילום וידיאו וולומטרי ומערכת מצלמות מקיפה, המשדרת בשידור חי וידיאו וולומטרי באיכות גבוהה. הטכנולוגיה של החברה מייצרת דמויות, מקליטה וידיאו ומפיקה הולוגרמות בשידור חי. ההבדל בינה לווידיאו רגיל הוא, שבסרטון רגיל מדובר ברצף תמונות דו-ממדיות, ובווידיאו וולומטרי מדובר במודלים תלת-ממדיים. שיטת צילום זו מבטלת את מגבלת זווית הצפייה בסרטים.
לדבריו, "התלת-ממד שאנחנו רואים היום בבתי הקולנוע רק מספק מרחק בין אזורים בסרט דו-ממדי. לא משנה מאיזו זווית תסתכל על האובייקט בסרט, תראה אותו דבר. אתה רואה עומק בתמונה – אבל לא רואה בה משהו שונה. אנחנו עושים ממש תלת-ממד, כך שאני אראה את ההתרחשות בסצינה מזווית אחת ואתה תראה אותה מזווית אחרת. באתר שלנו יש הדגמה לקרב אגרוף, שבו מיקמנו מצלמה וירטואלית בעיניו של אחד המתאגרפים".
תחום פעילות נוסף, מלבד סרטים, אמר טלמון, "הוא עולם משחקי הווידיאו. זהו עולם תלת-ממדי. זו הסיבה שאנחנו נמצאים גם בשוק הגיימינג: אנחנו יודעים לייצר בעזרת טכנולוגיה וולומטרית דמויות משחק שהם שחקנים אמיתיים, הנראים טבעיים ומגיבים כמו במציאות. כך, אנחנו יכולים להכניס דמויות, כמו, למשל, הנשיא ריבלין, לתוך משחק מחשב".
הוא ציין, כי "עשינו סרט דוקומנטרי בארץ, והמיוחד בו שאפשר לראות אותו עם משקפי VR – להסתובב בין הדמויות ולשמוע אותן מדברות. העלילה מספרת על חותרת הקיאק שטבעה בנחל הירקון ואדם שעבר שם וקפץ להציל אותה. עשינו את הסרט עם יוצר שעשה מחקר על האירוע וראיין את העדים ואת כוחות ההצלה. זה אפשר לו לבנות סרט דוקומנטרי אינטראקטיבי, עם בניית מודל של אותו אזור בפארק הירקון. בנינו מודלים של כל השחקנים. הצופה מרכיב משקפי VR – מה שמציב אותו במרכז האירוע בפארק הירקון. הוא רואה את הקיאק הפוך במים והוא יכול להסתובב, לשמוע את המחשבות של האנשים שנמצאים באזור, להאזין לשיחות הטלפון שלהם ואז הוא צריך להחליט מי האדם שיקפוץ למים להציל את הבחורה. לאחר הבחירה, הצופה נכנס לעיניים של אותה דמות ויכול לראות איך היא חוותה את האירוע. לא ניתן לממש את החוויה בלא טכנולוגיה וולומטרית".
טלמון ציין, כי "אנחנו מאחסנים פרויקטים שלנו על שרתי AWS. הטכנולוגיה של אמזון ווב סרוויסס עוזרת לנו כשיש הפקה דחופה ואנחנו חייבים מספר גדול של מחשבים וכוח עיבוד להרצה שלנו. הענן של AWS מאפשר לעשות Scale up ברגעים אלה – דבר שהוא קריטי עבורנו ועבור הלקוחות שלנו".
"וידיאו וולומטרי דורש הרבה כוח עיבוד להרצה שלו", סיכם טלמון. "הטכנולוגיה לא נמצאת בתוך מצלמות העומק, אלא בשימוש באלגוריתמיקה ולימוד מכונה. כאן AWS נכנסת לתמונה: היא מאפשרת לנו לבצע פרויקטים במהירות רבה עם כוח עיבוד עצום הדרוש לנו באותו רגע. לאחר מכן אנחנו יכולים לחזור לכוח עיבוד נמוך יותר. יכולת זו של AWS עזרה לנו לחדור לשוק".
תגובות
(0)