ארה"ב: האם טיק-טוקיסטים הכשילו במכוון את עצרת טראמפ בטולסה?

רבבות משמשים צעירים באלפיקציה הפופולרית - עם הסרטונים המוזיקליים או הומוריסטיים הקצרים והטרנדיים - הטרילו ו"ניפחו" ככל הנראה בהצלחה את ציפיות הנוכחות לעצרת הנשיא טראמפ בטולסה, אוקלהומה ● הנרשמים הרבים לא באו והמקומות נותרו ריקים

האם הרשתות החברתיות יגברו עליו? דונלד טראמפ. צילום אילוסטרציה: BigStock

מטה דונלד טראמפ חזה כי מיליון איש ינסו להשתתף בעצרת הקמפיין שהתקיימה בטולסה, אוקלהומה, אתמול (ש'). בפועל – המקום שבו נאם טראמפ בלב העצרת, נותר ריק ברובו. מה קרה ומי אחראי לכך?

הכל החל כשמנהלי קמפיין טראמפ החליטו כי קהל רב מתכנן להגיע לאירוע התמיכה הלוהט לנשיא המכהן של ארה"ב, המתעתד להיבחר שוב בנובמבר הקרוב. בהתאמה הודיעו המארגנים על חובה להירשם לכרטיסים (בחינם) אל העצרת מראש, בעיקר משום שמרכז BOK – שם התקיים שיא האירוע בו נאם טראמפ – יכול להכיל רק 19,000 איש.

אבל למרבית המבוכה, אתמול טראמפ התייצב לבסוף מול אצטדיון כמעט ריק. דיווחים שונים מטילים את האשם, או הקרדיט (תלוי לאיזה מחנה הם משתייכים) על – כמה מוזר – בני נוער ושאר משתמשים של אפליקציית טיק טוק.

טיק טוק, מהאפליקציות הפופולריות כיום בעולם בקרב בני נוער. צילום אילוסטרציה: BigStock

טיק טוק, מהאפליקציות הפופולריות כיום בעולם בקרב בני נוער. צילום אילוסטרציה: BigStock

משתמשי TikTok – שהיא מהאפליקציות הפופולריות כיום בעולם בקרב בני נוער, ושמתאפיינת בסרטונים מוזיקליים או הומוריסטיים קצרים וטרנדיים – כמו גם עוקבים נלהבים של קבוצות מוזיקת פופ קוריאניות (K-pop) טוענים שהם האחראים לפיאסקו של טראמפ. לפי הדיווחים, לטענת הטיק-טוקיסטים, הם נרשמו לעצרת במאות אלפים. מדוע? פשוט מעשה קונדס.

לאחר שב-11 ביוני חשבון הטוויטר TeamTrump@ צייץ וביקש מתומכי הנשיא להירשם לכרטיסי החינם לאירוע הבחירות באמצעות הטלפונים שלהם, חשבונות של חובבי K-pop החלו לשתף את המידע עם עוקביהם, ועודדו אותם להירשם לעצרת – ואז לא להופיע, כסוג של הטרלה.

השמועות על התרגיל המתוכנן התפשטו במהירות ביישום, שם קטעי וידיאו, אשר להם מיליוני צפיות, הנחו את הצופים לעשות את אותו תכסיס גם הם, כך דיווחה רשת CNN ביום ג'. הניו יורק טיימס ציטט משתמשת אחת שסיפרה לעוקבים שלה בווידאו: "או לא, נרשמתי לעצרת טראמפ ואני לא יכולה ללכת", וצירפה לדבריה שיעול מזויף וצחוקים. אלפים פרסמו ב-TikTok ציוצים וסרטונים דומים, שהסתכמו יחד במיליוני צפיות בבשורה על ההטרלה המתוכננת.

אחרי האירוע, תחת ההאשטאג TrumpRally#, ניתן היה לראות בטוויטר שיתופים של הורים שסיפרו שגילו בדיעבד כי ילדיהם היו מעורבים בתרגיל הכרטיסים השמורים בטיק טוק. ואילו דמוקרטים רבים בירכו והתפייטו על היכולת של בני הדור הצעיר להיות אקטיביסטים משני מציאות.

@emilysdcpGO REGISTER! And don’t forget to not show up! Take those seats away! ##trump ##trump2020 ##2020 ##trumprally ##republican ##tulsa JK ##blm ##lgbt ##voteblue♬ original sound – vividdreamergirl

כל הכבוד לנוער

חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז – הדמוקרטית שתחקרה את מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, באופן מאוד נוקשה בשימוע שנערך לו בשנה שעברה בבית המחוקקים – הצטרפה גם היא למהללים את משתמשי טיק טוק על מאמציהם שנשאו פרי.

היא צייצה לעבר מנהל הקמפיין של טראמפ: "הרגע חטפתם מבני נוער מטיק טוק, שהציפו את קמפיין טראמפ בהזמנת כרטיסים מזויפים". אוקסיו-קורטז הוסיפה כי הטיק-טוקיסטים הערימו על מטה הקמפיין להאמין שמיליון אנשים באמת רוצים ש"הסופרמיציסט הלבן שלכם" ינאם בפניהם בזמן קורונה. "אתם עושים אותי כל כך גאה", הודיעה לכל מי שהשתתף בתרגיל.

"להשאיר אותו עומד לבדו שם על הבמה"

יצוין עם זאת כי הדברים אולי לא החלו באופן כל כך תמים, מכיון שדיווחים שונים טוענים כי מרי ג'ו לאופ, סבתא בת 51 מפורט דודג' שבאיווה, היא שאולי קשורה ישירות למספרים המנופחים ולמושבים הריקים בעצרת של טראמפ.

לפי מה שמסתמן, לאופ הייתה מי שהשיקה את קמפיין הטיק טוק, במטרה לנפח יתר על המידה את מספרי בקשות הכרטיסים לאירוע. היא העלתה כבר לפני כמעט שבועיים סרטון לטיק טוק כדי לעודד משתמשים להיכנס לאתר של טראמפ, להירשם להשתתף באירוע – ואז לא להופיע. באותה תקופה ל-לאופ היו רק כאלף עוקבים באפליקציית המדיה החברתית, אך הסרטון הפך ויראלי בן לילה.

@maryjolauppDid you know you can make sure there are empty seats at Trump’s rally? ##BLM.♬ original sound – maryjolaupp


לאופ, שהיא מורה בתיכון, עבדה בקמפיין של פיט בוטיגיג – ראש העיר סאות' בנד במדינת אינדיאנה. בוטיגיג היה מועמד דמוקרט מוביל לנשיאות, לפני שג'ו ביידן לקח את הבכורה.

בצמוד לסרטון הטיק טוק של לאופ נכתב: "הידעתם שאתם יכולים לוודא שיהיו המון מקומות ישיבה בעצרת של טראמפ?". לאופ הסבירה: "כל אלו מאיתנו שרוצים לראות את האולם של 19,000 המושבים בקושי מלא, או ריק לגמרי, הולכים כעת להזמין כרטיסים ולהשאיר אותו (את טראמפ – ג"פ) עומד לבדו שם על הבמה". הקליפ הזה נצפה למעלה מ-700,000 פעמים, אך עושה רושם שהרעיון שהוא נשא, עשה כנפיים והתפשט הלאה לכל מי שחשב שההטרלה ראויה.

חברת טיק טוק לא הגיבה בינתיים על שאירע.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים