בעקבות הביקורת: הממשלה תתקשב בתי ספר ב-900 מ' ש' – ללמידה מרחוק

הסכום יועבר "באופן מידי", כדי שגם תלמידים שאין להם כרגע ציוד מתאים יוכלו ללמוד מרחוק בשנת הלימודים הקרובה - כך אמרו נציגי משרדי האוצר והחינוך בדיון בכנסת

האם הממשלה תקיים את ההבטחה? אילוסטרציה: BigStock

משרדי האוצר והחינוך התחייבו להעביר באופן מידי 900 מיליון שקלים לבתי ספר שאין להם תשתיות תקשוב ונכון לעכשיו לא יכולים לבצע בשנת הלימודים הקרובה למידה מרחוק, שתהיה חלק נכבד ממערך הלימודים – כך נמסר היום (ג') בדיון בוועדה לזכויות הילד של הכנסת, שבראשה עומד ח"כ יוסף ג'אברין. הוועדה דנה בנושא בעקבות העובדה שיש ברחבי הארץ מאות אלפי תלמידים שאין להם דרך להתחבר ללמידה המקוונת – לא מהבית ולא דרך בתי הספר, ולאחר הביקורת הרחבה שהוטחה בממשלה בנושא.

מוחמד חלאילה, רפרנט חינוך באגף התקציבים במשרד האוצר, פירט מה כולל הסכום המובטח: "יש הסכמות לתקצוב של חצי מיליארד שקלים לתשתיות תקשורת לבתי ספר ולתקציב של 400 מיליון שקלים למחשבים, עם חבילות תקשורת, ביטוח ועמדות טעינה בבתי ספר. בסך הכול, מדובר ב-900 מיליון שקלים, כדי לאפשר לאותם התלמידים להשתלב בחינוך המקוון".

ציוד מחשוב כספריית השאלה לתלמידים

ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנמ"ר משרד החינוך, ציין כי "הפתרון שגיבשנו לנושא הוא שהמחשבים יוקצו לבתי הספר, שינהלו את זה כספריית השאלה, שכן המנהלים הם אלה שמכירים הכי טוב את הצורך של הילדים והם יודעים מי זקוק לזה".
ביניים

ח"כ ג'אברין מתח בדיון ביקורת על הממשלה ואמר: "אנחנו נמצאים כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים, שככל הנראה תתחיל גם היא דרך למידה מרחוק, ולא נראה שמשרד החינוך ערוך כלל. הוועדה ומרכז המחקר והמידע של הכנסת פנו למשרד החינוך על מנת לקבל מהם נתונים על היקף המחסור במחשבים ואינטרנט לתלמידים, אולם נתונים אלה לא סופקו". בעקבות דברי נציגי משרדי האוצר והחינוך אמר ח"כ ג'אברין כי הוועדה רושמת לפניה את התחייבות הממשלה, וקוראת למשרדים לקדם זאת במהירות.

"הזכות לחינוך קיימת לכל ילד, ואם משרד החינוך היה ער למתכונת הלמידה מרחוק בחודש מרץ, הרי שכבר אז היה צריך להשיג את התקציב ולחלק את הציוד לתלמידים. לא ייתכן שנשארו תלמידים מאחור, ובוודאי שהוועדה לא תקבל מצב שבו ימשיכו יותר מ-140 אלף תלמידים להישאר מאחור בשנת הלימודים הקרובה", ציין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי בן-ארי

    ומה עם המורות והמורים - מה יהיה איתן, איתם - מי יצייד אותם לתקשר מהבית ????

אירועים קרובים