וואלה בעננים

שוטה פאפיאשווילי, סמנכ"ל הטכנולוגיה בוואלה!, מספר על הסיבות למעבר לענן של AWS ומה היו האתגרים בתהליך

שוטה פאפיאשווילי, סמנכ"ל הטכנולוגיה, וואלה! צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

לצד ynet, וואלה! NEWS הוא אחד משני אתרי התוכן המובילים בישראל. יש לו יותר מ-90 מיליון ביקורים בחודש ויותר מ-20 מיליון צפיות וידיאו בכל חודש. יותר ממיליון ישראלים נכנסים מדי יום לאתר ולאפליקציה. עם שירותיה של וואלה! נמנים שירות דואר אלקטרוני בנפח בלתי מוגבל בלא עלות וכן שירות וואלה! VOD, אתר סרטים וסדרות לצפייה בחינם.

"לפני כשנתיים התחלנו בתהליך מעבר לשירותי הענן של אמזון ווב סרוויסס, AWS. המטרה שלנו הייתה לחסוך עלויות רבות על אחזקת חוות שרתים ולשפר את שירותי המייל ואת חוויית הצפייה בתוכני הווידיאו", אמר שוטה פאפיאשווילי, סמנכ"ל הטכנולוגיה בוואלה!.

"וואלה! נוסדה לפני 25 שנים", אמר, "ובמשך הזמן נאספו הרבה מאוד נתונים בשרתי החברה, בעיקר כאלה השייכים לשירות המייל, שיש לו 1.5 מיליון משתמשים פעילים. בשל כמויות מידע אדירות, מדי שנתיים נאלצנו לרכוש ארון שרתים לאחסון המידע, במאות אלפי דולרים. לפני כשנתיים הבנו שזה הזמן הנכון לעבור לענן. לאחר בדיקה של החברות בשוק, בחרנו ב-AWS. הצלחת המעבר של שירות הדואר הובילה אותנו לבצע מעבר שלם של הנכסים שלנו לענן. לפני המעבר הייתה לנו חוות שרתים בשטח 200 מ"ר".

"עיקרון מרכזי שהנחה אותנו", ציין פאפיאשווילי, "היה, שלכלל עובדי התפעול שלנו יהיה מקום אחד עם מגוון שירותים רחב, שמציע גם ניהול אחסון וגם מגוון שירותים מנוהלים רחב, כגון בסיסי נתונים וכלים אפליקטיביים שונים, שיורידו את העיסוק בתשתית מהצוות שלנו ויאפשרו לנו להתרכז בליבה העסקית שלנו". כך, אמר, "אני מקבל מהם פתרון לתמיכה בתהליכי הווידיאו שלי בצורה אינקרמנטלית ועל פי הצורך, במקום להתחייב היום להשקעה כבדה מראש".

האתגרים במעבר לענן, ציין פאפיאשווילי, "היו העברת 2 פטה בייט של אחסון לענן. נדרשנו לבצע חיבור ישיר עם סקריפטים שבנינו במיוחד להעברת המידע, הצפנה וכיווץ שלו. תוך כדי תהליך ההגירה היינו צריכים להמשיך להחזיק את האתר באוויר, מבלי להשביתו ולו לזמן קצר. צריך לזכור, אנו חברה ותיקה, לא נולדנו בענן – התשתיות והארכיטקטורה המקוריות נבנו לעבודה בחוות שרתים פיזית. עוד אתגר היה בהתאמת האפליקציות שלנו, כדי שהן ייהנו מיתרונות הענן".

"התפעול של שירותי הווידיאו", ציין, "הוא מאוד חשוב, אבל גם יקר מאוד, כי זה מחייב Encoder  טוב, לצד רכש ותחזוקה של ציוד יקר. המעבר לענן נתן לנו אפשרות במודל כלכלי שתואם לפעילות העסקית שלנו וחוסך כסף רב לאורך תקופה. ההשקה של שירותי ה-Edge בישראל הייתה גם היא שיקול, כי זה מאפשר לנו הנגשה מקומית של התוכן לגולשים בשיהוי נמוך".

"בנינו מערכת גמישה ואמינה לניהול ושידור של תכני ה-VOD", אמר, "באמצעות AWS Elemental MediaPackage. אנחנו טוענים סרטי וידיאו, אורזים אותם בזמן אמיתי לפורמטים שונים ומפיצים אותם דרך Amazon CloudFront לצופים בישראל ובכל מקום אחר. עם Elemental MediaConvert אנחנו מקודדים סרטים וקטעי וידאו לפרופילים שונים וגמישים ובפורמט שמוכן לשידור. השתמשנו גם במחשוב קצה – Lambda@Edge  – כדי לעשות אופטימיזציה של התוכן המשודר למכשירים שונים ולחסוך ברוחב פס. מעבר הווידיאו לענן הוכח כמשתלם".

"אנחנו רוצים לעשות אתר אינטרנט טוב, ולעסוק כמה שפחות בנושאים שאינם בליבה העסקית שלנו, כמו תפעול שרתים ואופטימיזציה של וידיאו", סיכם פאפיאשווילי. "למרות כל האתגרים – בראייה לאחור, מדובר בהחלטה הכי טובה שעשינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים