יואל סלע, קליק-ויו ישראל: "ארגונים רבים החלו להפנים את היתרון העסקי הטמון במערכות BI"
המאפיין את ארגוני ה-IT כיום, אמר סלע, הוא שבשל מיחשוב מסיבי שנעשה בקרב ארגונים בשנים האחרונות, הרי שלכל מערך IT ארגוני יש עשרות מערכות, וכאשר נדרש להפיק ערך ומידע ניתוחי מהמערכות השונות - רק כלי בינה עסקית מסוגלים לעשות זאת
"במשך זמן רב ארגונים לא ראו לנגד עיניהם את התועלות העסקיות המגיעות ממערכות בינה עסקית עם יכולות ניתוח עשירות וחכמות. מצב זה החל להשתנות וההוכחה לכך היא קצב הצמיחה בהטמעת המערכות שלנו בשוק המקומי", כך אמר יואל סלע, מנכ"ל משותף בקליק-ויו (QlikView) ישראל.
סלע דיבר בפתח הכנס השנתי הרביעי במספר שערכה קליק-ויו ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה.
סלע ציטט מחקרים שונים בעולם שהעלו, כי בשנתיים האחרונות ארגונים מצמצמים את היקף ההשקעה שלהם ב-IT מ-7%-8% ל-3%-5%. למרות זאת, אמר, עולם ה-BI מצוי בעליה, כיוון שהמדובר במערכות המניבות לארגונים הכנסות. "ארגונים אינם יכולים להגדיל את נתח השוק שלהם בעולם התחרותי כיום, בלא שיטמיעו וישתמשו בכלי BI אמינים וטובים, אשר יספקו ניתוח של נתונים בצורה בהירה", ציין סלע.
המאפיין את ארגוני ה-IT כיום, אמר סלע, הוא שבשל מיחשוב מסיבי שנעשה בקרב ארגונים בשנים האחרונות, הרי שלכל מערך IT ארגוני יש עשרות מערכות, וכאשר נדרש להפיק ערך ומידע ניתוחי מהמערכות השונות – רק כלי בינה עסקית מסוגלים לעשות זאת. סלע אמר, כי קיים צורך לקבל את המידע באופן מיידי, מבלי לצפות מראש מה ירצו המשתמשים לשאול, ושהם יוכלו לעשות זאת בתצורת שאילתות שאינן מובנות.
"המדובר כיום בפתרון חובק עולם", אמר סלע והוסיף, כי בישראל יש לתוכנה אלפי משתמשים בקרב 450 חברות. הוא ציין שתוך שנים אחדות, יעבור עולם הניתוח העסקי כולו לשימוש בטכנולוגיית ה-In Memory BI: "אנו נמצאים שם – זו טכנולוגיה ש-QlikView מובילה כבר שנים".
הוא סיכם בציינו, כי "יש לכלי את היכולת לספק מגוון סוגי מידע, המופק מנתונים רבים, המגיעים בתצורות שונות – לכל משתמש, מהמנכ"ל ועד פועל הייצור. המידע מגיע בצורה מהירה ובהירה, והחשוב מכל – בכלי אחד".
צביקה וינגרט, מנמ"ר לומניס ולקוח של קליק-ויו ישראל, הציג את המגמות בעולם ה-BI.
הוא אמר, כי למרות היותו משתמש סאפ (SAP) מושבע, הוא אינו שבע רצון מאחת המגמות הקיימת בעולם ה-BI, של רכישת חברות ענק את חברות ה-BI, דוגמת סאפ את ביזנס אובג'קטס (Business Objects) ויבמ (IBM) את קוגנוס (Cognos). "לטעמי", הסביר, "המדובר בחסרון, שאנו, המשתמשים משלמים עליו בעקיפין, בשל העלויות והתשתיות הנדרשות למיזוגי ענק שכאלה".
הוא ציין, כי לדעתו, פתרונות ה-BI של החברות הבינוניות בגודלן, דוגמת תוכנת קליק-ויו של קליקטק, "הם פתרונות סבירים במחיר אטרקטיבי". הוא ציטט את גרטנר (Gartner) שאמרה, כי אחד היתרונות של קליק-ויו, הוא "התשוקה של המשתמשים לכלי". כך קרה גם בחברתו, אמר וינגרט, "אנשים התאהבו בכלי והבינו את יכולותיו. אט-אט הכלי הפך להיות בשימוש לא רק של אנשי ה-IT, אלא גם של אנשי התפעול, הייצור, והצד של הביזנס".
יתרון נוסף, אמר, הוא הזמן הקצר משמעותית של פיתוח בכלי, לעומת כלי BI אחרים. למרות זאת, סייג, "לא הכל היה דבש". וינגרט אמר עוד, כי בעזרת כלי קליק-ויו "יצרנו אמת ארגונית אחת, העמקנו את ניתוח הנתונים והצלחנו לצמצם את עלויות התפעול של המלאי ב-20% – נתון שחסך לנו מיליוני דולרים. הכלי חולל מהפכה".
הוא חתם את דבריו בכמה לקחים שיש להפיק מ-"הטעויות שעשינו – ועשינו לא מעט". הראשון והחשוב שבהם, לדבריו, הוא שאסור לאנשי ה-IT להוביל את הפרויקט, אלא רק ללוותו, כאשר ההובלה צריכה להיעשות על ידי מישהו מהצד העסקי בארגון.
תגובות
(0)