אנבידיה הכתה את התחזיות, עם זינוק בהכנסות וברווח

הקורונה משפיעה לטובה על החברה, שמייצרת כרטיסים גרפיים עם וכחות בולטת בעולם הגיימינג: ההכנסות הרבעוניות שלה זינקו ב-57% והרווח הנקי - בקרוב ל-50%

ג'נסן וואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה. צילום: יח"צ

רבעון מצוין לאנבידיה: חברת הענק הכתה את התחזיות בתוצאות הרבעון השלישי של השנה, שאותן היא פרסמה אמש (ד'), והציגה עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווחיות. מדובר בתוצאה לא מפתיעה, על רקע העובדה שאנבידיה מפנה את התוצרים שלה בעיקר לתחום הגיימינג, שמשגשג בתקופת הקורונה.

בחודש שעבר – שכבר נפל במהלך הרבעון הרביעי של השנה – הודיעה החברה על רכישת ARM באחת העסקאות הגדולות בעולם הטכנולוגי ב-2020. עם זאת, הרכישה בת 40 מיליארד הדולרים עלולה להיתקל בקשיים ואף לא לקבל את האישורים הרגולטוריים, על רקע מלחמת הסחר המתנהלת בין ארצות הברית לסין. הדבר תלוי בין היתר במדיניות של הדייר שעומד להיכנס לבית הלבן, ג'ו ביידן, והאם הוא ימשיך את מדיניותו בנושא של הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ.

כך או כך, הרבעון השלישי הסתיים מבחינת אנבידיה עם גידול ניכר יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, מה שהביא לזינוק ברווחיות. הוצאות החברה רשמו עלייה של 1.24 מיליארד דולר, שהם 59.5%, ל-3.33 מיליארד, בעוד שההכנסות שלה גדלו ב-1.7 מיליארד דולר, או 56.8%, ל-4.7 מיליארד. מדובר בקרוב ל-300 מיליון דולר יותר מאשר תחזיות האנליסטים, שהממוצע שלהן עמד על 4.41 מיליארד דולר.

כתוצאה מהיחס החיובי לטובת ההכנסות אל מול ההוצאות, הרווח הנקי זינק ב-48.7% ל-1.3 מיליארד דולר והרווח למניה האמיר ב-46.2% ל-2.12 דולר. זאת, על אף שבשני סעיפים שמשפיעים על הרווחיות נרשמו מגמות שליליות: סעיף המימון, שבו עברה אנבידיה להוצאות של 50 מיליון דולר אל מול הכנסות של 32 מיליון ברבעון השלישי אשתקד, וחבות המס, שצמחה ב-48.7%.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות רשמו זינוק של 60.8% ל-1.8 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-54.5% לכשלושה מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 62.63%. בסעיפי התפעול, ההוצאות זינקו ב-57.9% ל-1.6 מיליארד דולר והרווח רשם גידול של 42.9% ל-1.4 מיליארד.

עליות בולטות – גם בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה

לצד נתוני הרבעון פרסמה החברה את התוצאות לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה: ההוצאות שלה זינקו בתקופה זו ב-45.1% ל-8.65 מיליארד דולר, ההכנסות צמחו בקצת יותר מ-50% ל-11.8 מיליארד, הרווח התפעולי טיפס ב-63% לשלושה מיליארד והרווח הנקי – ב-55.2% ל-2.88 מיליארד.

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו ממשיכים בכל הכוח ורושמים הכנסות שיא בכל הסעיפים. על אף הקורונה, המוצרים שלנו זוכים לביקושים מדהימים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים