עסקה בולטת בעולם התוכן ברשת: באזזפיד קונה את האפ-פוסט

שני האתרים מתמזגים על רקע התחרות על הפרסום באינטרנט מול פייסבוק וגוגל, ששולטות בשוק ● מדובר בסגירת מעגל של מנכ"ל באזזפיד, שהיה בין מייסדי האפ-פוסט

נרכש. האפ-פוסט. צילום: BigStock

שינוי בולט בעולם התוכן באינטרנט: אחד האתרים הבולטים בתחום, באזזפיד, הודיע בסוף השבוע שהוא רוכש אתר תוכן בולט אחר – האפ-פוסט (לשעבר האפינגטון פוסט) מ-וריזון מדיה, זרוע המדיה של חברת הענק. סכום העסקה לא נמסר לפרסום. הוול-סטריט ג'ורנל היה הראשון לחשוף את דבר העסקה.

מדובר בעסקה רחבה יותר, שבה, לצד הרכישה, שני האתרים ישתפו תוכן זה של זה ו-וריזון, שהיא בעלת מניות מיעוט בבאזזפיד, תשקיע סכום שלא פורסם באתר. העסקה הזו היא סגירת מעגל, שכן המייסד במשותף והמנכ"ל של באזזפיד, ג'ונה פרטי, הוא אחד המייסדים של האפ-פוסט. כעת הוא ינהל את החברה הממוזגת.

AOL רכשה את האפ-פוסט תמורת 315 מיליון דולר, ולאחר מכן נרכשה על ידי וריזון. אתרים נוספים שנמצאים בבעלות וריזון הם טק קראנץ' ויאהו.

פרטי כתב במזכר פנימי, שנחשף על ידי CNN, כי "אני עדיין זוכר את הלילה שבו השקנו את האפ-פוסט ואת ההתרגשות שבצמיחתו בשנים המוקדמות האלה לאתר חדשותי בולט. אלא שלא קנינו את האפ-פוסט בגלל העבר המפואר שלו או בגלל הקשר האישי שלי אליו. קנינו אותו בגלל ההזדמנות שיש בו לעתיד ואת הפוטנציאל הגלום בו להמשיך ולהגדיר את הכיוון שאליו הולכת המדיה בשנים הבאות".
מארק שופס, העורך הראשי של באזזפיד, כתב באי-מייל ששלח לעובדים כי במסגרת החברה הממוזגת, "אהיה מעורב בהחלטות אסטרטגיות גדולות, אבל לא בעריכה היומיומית של האתר. אהיה גם איש קשר להנהלת האתר עבור מחלקות החדשות שלו. אבל, התפקיד העיקרי שלי הוא ויישאר להוביל את חדשות באזזפיד".

מאמר ששיבח את ג'פרי אפשטיין

האפ-פוסט הוא אתר חדשותי בינלאומי בולט, עם מהדורות אזוריות. האתר זכה לאורך השנים בהוקרה, בין היתר בפרס פוליצר – הפרס הבולט ביותר בתחום העיתונות, על שפרסם סדרה ארוכה של מאמרים שהביאו את סיפוריהם של ותיקי מלחמות שנפצעו. מהצד השני, הוא קיבל ביקורות על כמה בחירות עריכתיות שלו, בין היתר על מאמר ששיבח את ג'פרי אפשטיין, שנאשם במעשי פדופיליה (והוסר לאחר מכן מהאתר, לבקשת הכותבת), ועל מאמר שקרא לשלילת זכויות מגברים לבנים בדרום אפריקה.

נראה שבאזזפיד ו-וריזון מבקשות להגדיל באמצעות הרכישה את הכוח שלהם מול המפרסמים, בעולם שבו רוב הפרסום באינטרנט נמצא בידי פייסבוק וגוגל. המצב הכלכלי גרם לבאזזפיד להודיע באחרונה על שורה של מהלכים לצמצום הוצאות, ובהם פיטורים. ההערכה בחברה הממוזגת היא כי המיזוג יוביל אותה, בסופו של דבר, לרווחיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים