"מהפכת הקורונה – הטרנספורמציה הדיגיטלית על סטרואידים"
"קצב ועוצמת השינוי מטלטלים את ה-IT בארגונים, ואתגר המנמ''רים הוא להוביל בתנאי אי הוודאות ולבצע את ההתאמות הנדרשות", אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל ● לדבריו, "שנים שוחחנו על טרנספורמציה דיגיטלית, והנה באה הקורונה ומחוללת האצה"
"אנחנו נמצאים בתקופה עם עוצמת וקצב שינוי שלא הכרנו מעולם. מתחילת ההיסטוריה האנושית לא היו שינויים גדולים שכאלה, בכל תחומי החיים, בפרק זמן כה קצר. תהליכים שבעבר ארכו שנים מתרחשים בתוך בשבועות, או ימים. בהתאם, הקצב, כמו גם עוצמת השינוי, מטלטלים את ה-IT בארגונים, ואתגר המנמ"רים הוא להוביל בתנאי אי הוודאות ולבצע את ההתאמות הנדרשות. שנים שוחחנו על טרנספורמציה דיגיטלית, והנה באה הקורונה ומחוללת האצה, כאילו השינוי הדיגיטלי נמצא על סטרואידים", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל.
בראיון לאנשים ומחשבים במלאות חמש שנים לתפקידו ציין שגיא אתגר נוסף שלדבריו עלה עם פרוץ הקורונה: "כל הנחות היסוד לגבי המקום הפיזי של הארגון והעובדים – קרסו. בן יום, מיליוני עובדים בעולם עברו לעבוד מרחוק, ונדרשו לנגישות למערכות המחשוב הארגוניות וצריכה אפליקטיבית בלי הפרעה, כמו גם נחשפו לאתגרי תשתית, אבטחת מידע ומדיניות. משרדי סיסקו בנתניה, קיסריה ותל אביב, כמו גם בסן חוזה שבקליפורניה, עומדים ריקים. ארגוני ענק מנוהלים כיום שלא מתוך הארגון. זה שינוי שמשנה את תפיסת הייסוד של ארכיטקטורת מערכות המידע המסורתית".
באשר לסיסקו, המנכ"ל שלה בישראל אמר כי היא "פגשה את מהפכת הקורונה כאשר יש לה פלטפורמה דיגיטלית שמספקת מענה לארגונים המתנהלים בצורה היברידית: מפתרון תשתית מודרנית לפתרון שיתופיות, הגנת סייבר בארכיטקטורת אמון אפס (Zero Trust), חיבור אפליקטיבי עם פתרונות AppDynamics ו-Thousandeyes, כדי לספק חוויה טובה יותר לעובדים המרוחקים. הפלטפורמה מאיצה את הדיגיטציה בארגונים תוך מתן נראות ואנליטיקה מלאה מרמת התשתית ועד ליישומים. אנחנו מביאים חדשנות לארגונים, גדולים כקטנים, בכלל מגזרי המשק, בהם חינוך ובריאות, הרלוונטיים מאוד בתקופת הקורונה".
"הקורונה: אסון – והזדמנות להעצמה דיגיטלית"
לדברי שגיא, "הקורונה היא אסון גלובלי, אך גם הזדמנות גדולה להעצמה דיגיטלית של ארגונים – ובאופן מאובטח. בשנה האחרונה, ובפרט בתקופת הקורונה, ביצעה סיסקו ישראל פעילות ענפה בבתי חולים ובקופות חולים, להעצמה דיגיטלית בעולם הרפואה מרחוק. פתחנו מוקדי חירום לפיקוד העורף, סייענו בבניית מרכזי שירות של משרד הרווחה ואפשרנו שיחות הוועידה בווידיאו".
הוא ציין פרויקטים שהחברה עשתה ללא קשר לקורונה. "אחד הפרויקטים הוא מצודת דוד – הדטה סנטר הרב זרועי של צה"ל, שנחנך בנגב, שהוקם על ידי בינת ומבוסס בחלקו על מערכות סיסקו", אמר. "זהו הדטה סנטר הגדול ביותר שהוקם בצבא. צה"ל, כמו ארגונים גדולים בישראל, רואה בפלטפורמה דיגיטלית מכפיל כוח מהותי בפעילותו".
"ישראל – במוקד העניין במו"פ של סיסקו"
סיסקו ישראל מונה 500 עובדים, בשלושה מרכזי מו"פ – בקיסריה, נתניה ותל אביב. "החברה דוגלת באסטרטגיית רכישות לצד צמיחה אורגנית", הסביר שגיא. "בספטמבר רכשנו את פורטשיפט הישראלית, שמפתחת פלטפורמה לאבטחת יישומי ענן. ישראל ממשיכה להיות במוקד העניין של המו"פ בסיסקו העולמית. מרכז המו"פ בישראל היה המרכז הראשון של החברה שהוקם מחוץ לארצות הברית, לפני 22 שנים. מאז רכשה סיסקו בישראל 15 חברות בסך כולל של 7.2 מיליארד דולר".
שגיא עובד בסיסקו מזה עשור. בטרם מונה למנכ"ל הסניף הישראלי הוא היה מנהל מגזר הביטחון בו. הוא עורך דין בהשכלתו ולפני הצטרפותו לסיסקו מילא תפקידים בכירים בתעשייה, כמו גם הקים חברה שעסקה בייצוג חברות סייבר ואבטחת מידע. זאת, במקביל לפיתוח מוצר בתחום הגנת הסייבר.
לסיכום הוא אמר כי "אנחנו חווים שינוי עצום בעולם ה-IT. הוא פרץ עוד לפני שהקורונה פרצה לחיינו, אבל היא האיצה את התהלכים. השינוי בא לידי ביטוי בריבוי מתקפות, סביבת עבודה מבוזרת ועבודה בסביבת IT מרובת עננים. חל שינוי בסדרי עדיפויות של הארגונים: המנמ"רים עברו מחדרי המחשב שבמרתפי הארגון – לחדרי ההנהלה. בחמש השנים האחרונות אנחנו רואים שינוי עצום במודל הצריכה ובדרישות הלקוחות. למרות הקורונה, סיסקו ישראל חווה גידול דו ספרתי באחוזים השנה, והמגמה תימשך ב-2021".
תגובות
(0)